Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -98 ahto ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 -98 ahto ongelma

    Elikkäs missähän mahtais olla vikaa kun ahdot ei nouse -0,1 ylemmäs vaikka kuinka yrittäis. Aina samaan kohtaan vaihteesta riippumatta, eikä mittari värähtele kumpaankaan suuntaan.

    Autossa oli aijemmin kauhea litania vikakoodeja mutta osien vaihdolla niistä pääsi eroon eikä nyt ole enää yhtään vikakoodia.

    Vaihdettu siis; molemmat pakolämpöanturit, molemmat lambdat, kuskinpuolen hall-anturi, molemmat by-passit, antopainesolenoidi, MAFfi sekä sitten rikkinäiset katit uusiin.

    Ehdotuksia otetaan vastaan

  • #2
    Aikamoisen listan oot osia vaihtanu/vaihdattanu. Toivottavasti on kaikki menny tarpeeseen. Mites N75?

    edit. fuck.. olihan siellä mainittuna ahtopainesolenoidikin. Ei kyllä jää jäljelle kuin ahtovuoto, viallinen softa, tai joku ässän mystinen vika joka voi olla mitä tahansa.

    Comment


    • #3
      minkälainen on kulkupuoli ja kuuluuko mitään ylimääräisiä suhinoita? aika paha ahtovuoto on jos on. entä minkälainen on moottorin toiminta ja käyntiääni?

      Comment


        #4
        Painetesti kannattaa tehdä. Ja katsoa VCDS:llä paljonko pyydetään ahtoa, ja paljonko sitä tulee.

        Comment


          #5
          No jos ei ahda tippaakaan niin vika ei ole sähköinen vaan joko letku irti (tuskin, jos MAF kiinni voi ajaa) tai turbot totaalisen moro.

          Comment


            #6
            Riittää, että toinen ahdin on jumissa.

            Comment


              #7
              Jos et painetestiä pääse tekemään, niin katsele vaikka coolerin letkut (onko pullahtanut joku irti). Samoin voit vilkaista kaasuläpän edessä olevan throtlle body kumisen y-haaran, voi olla pahasti repeytynyt klemmarin juuresta.
              Jos ei ahda yhtään, niin voi olla tosiaan iso ahtovuoto, kuten yllä mainittu. Ei kannata kauheasti vedättää.
              Jonkinlaista "huokailua" sieltä pitäs kuulua, jos lähdet esim 3.vaihteella 2000rpm kiihdyttämään.

              Ja tosiaan kuten okkim mainitsi, katso mitä sun ecu pyytää ja mitä todellisuus ahtojen osalta on.

              Mites se käy tyhjäkäyntiä tai ihan pintakaasulla ajaen? toimiiko normaalisti?

              Comment


              • #8
                Täytyy tutkiskella edellä mainittuja ja tarkastella noi ahdot ja ecu.

                Ja käy ihan hyvin tyhjäkäyntiä ja muutenkin kulkee ihan normaalisti.

                Comment


                • #9
                  No nyt on letkut ja liittimet katottu mut ei mitää rikinäistä.

                  Voisko MAPissa olla häikkää?

                  Comment

                  Working...
                  X