Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 pätkii yläkierroksilla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 pätkii yläkierroksilla.

    Eli täyskaasu kiihdytyksellä 4. vaihteella loppuun asti ei ongelmaa , sitten kun vaihtaa 5. vaihteelle ja vedättää loppuun ja vaihtaa kutosta niin silloin pätkäsee siis kaikki menohalut ku seinään. Vaikka lappu on lattiassa niin tulee semmonen raju menee-ei mene-menee-ei mene efekti , vastaavuus olis et kaasupohjaan ja kaasu vapaaksi. Pätkäsyn kesto per vaihe on aina joku 2 sekuntia.

    Tämmöstä antoi:

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8D0 907 551 C
    Component: 2.7l V6/5VT G01 0002
    Coding: 05711
    Shop #: WSC 00000
    2 Faults Found:
    17868 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Limit Reached
    P1460 - 35-10 - - - Intermittent
    17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
    P1456 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Eli onko toi nyt vaan ominaisuus et noi pakolämmöt vaan yksinkertasesti nousee niin kovin et egt pätkäsee menon? vai onko noi egt:t kaput?

    Auto on lastutettu.

    #2
    Tuolla menossa samaa pohdintaa.

    Comment


    • #3
      Pätkimisongelmaa täälläkin. Taajamanopeuksissa ei mitään mutta ilmenee 100-120km/h:ssa ja todennäköisesti kovemmassakin vauhdissa. Puolapäivitys on tehty, kuten myös EGT-piirilevyt. Oikeastaan olen varma, että kyse on jommasta kummasta EGT:stä, kolvaus pettänyt tms. koska puolapäivityksen jälkeen ei tullut muuta kuin positiivisia havaintoja käynnistä. Sen takia epäilen EGT:tä, koska kolvaus oli vähintäänkin perseestä liian paksulla tinalla ja kolvilla. Vihreän ja mustan tinat aika lähellä toisiaan.. kuva

      Koodihan pitäisi jäädä jos joku piuha on EGT:n levystä irti? Edellisen motariajon jälkeen ei nimittäin vikakoodeja ollut mutta täytyy töistä lähtiessä vilkaista. Ehdotuksia mitä blockeja kannattais logittaa?
      EGT oli 112 mutta mitä muuta suosittelette?

      Kyseessä siis perus K04-settinen S4 B5, pumppuna walbro ja suuttimina RS4:n vakiot. Jos bensapumppu temppuilis niin luulis, että vika ilmenis muulloinkin mutta taitaa lähteä 044-pumppu varuilta tilaukseen, tuosta walbrosta on muillakin vähän huonoja kokemuksia.

      EDIT:
      kävin lukemassa koodit ennen starttia ruokkikselle lähdossä. Nada. Taajama-ajossa ei mitään. Sit kävin motarilla vähän yrmyyttämässä ja sitten kun tulin takaisin rajoitusnopeuksiin niin pätkiminen alkoi. Ja kun mentiin taajamaan niin ei mitään. Eli meikän kolvaus on perseestä :)
      Viimeksi muokannut Pitkänen; 2.8.2013, 12:20.

      Comment


      • #4
        Tuli viikonloppuna uusittua kolvauksetkin toisesta EGT-boksista kun ei vakuuttanut tuo edellinen suoritus.
        Ei ainakaan 10km matkalla pätkinyt motariajossa 140km/h.

        Kokeilin myös tuossa piruuttani onko kaikki TFSI-puolat pohjassa ja melkein jokaisen puolan pultit oli reilusti löysällä! Mullahan on ne adapterilevyt 3D-tulostettuja ja näköjään se muovi ei ihan ole yhtä jämäkkää tavaraa kuin alumiini ja aika lämpöisessä paikassa vielä ovat. No nyt kiristin nyt niin kireälle kuin uskals.
        Viimeksi muokannut Pitkänen; 8.8.2013, 07:28.

        Comment


        • #5
          Tulin töihin ja 15km ajon jälkeen alkoi taas pätkimään. Ilmenee 100km/h --> vauhdissa, 80-alueella rauhottuu. Anyone? Voiko noita piirilevyjä jotenkin paskoa/polttaa kolvatessa?

          Comment


          • #6
            Oisko sit aikaisemmin kolvatessa langat jäänyt yhteen ja mennyt jotenkin sököksi ? Sulla nuo nastat muutenkin on lähempänä piirilevyä, kun omassani. Mulla on nastat ton egt lootan molemmissa päissä eikä uuden piirilevyn reunojen tasalla niinkuin sinulla. Sulatitko ennen tinausta ne nastat kokonaan näkyviin, ettet jättänyt vanhoja tinauksia niihin yhtään ? Tiedä sitten jos johto on päässyt kuumenemaan niin paljon, että kontakti piirilevyn päässä on päässyt heikkenemään... Toki pätkimisen voi aiheuttaa vaikka bensapumppu ? Vai oiko se jo vaihdettu..Eikös walbron pumput ole ihmeellisiä vikoja juuri aiheuttanut joillakin ? Ainakin joskus olin lukevinani jostain audiprojektista.

            E: Oma piirilevy siis tuolleen.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut mikero; 8.8.2013, 09:21.

            Comment


            • #7
              Mulla oli toinen egt-boksi vanhemman mallinen mistä kuvat, toinen on vaihdettu nykyaikasempaan. KUVA Viikonloppuna putsasin kaikki vanhat tinat siitä vanhemman mallisesta kotelosta ja tein vähän suuremmalla huolellisuudella uudet kolvaukset puolan levyyn.

              Bensapumppuna on edelleen walbro mutta epäilisin, että jos ongelma on siinä niin se oireilis heti kun lähtee vedättää, eikä vasta jonkun ajan päästä ja tietyllä alueella.

              Uudet tulpat nyt aluks lähti tilaukseen
              Viimeksi muokannut Pitkänen; 9.8.2013, 09:54.

              Comment


              • #8
                Lisää tutkimuksia. Kävin eilen logittelemassa pitemmän lenkin. Pätkiminen ei liity nopeuteen eikä ahtoihin, vaan on sidoksissa kierroslukuun. Alkaa noin 10min ajelun jälkeen ja ilmenee kun päästään n. 2800 kierrokselle ja siinä kolmen tonnin molemmin puolin +/-200rpm pätkii parhaiten.

                Logittelin lambdoja kanavalta 33 ja tein tämmöset käppyrät poikkeamasta ja vastaavista volteista alueella 2900-3200 ja 800-2800. Rajasin datat noille alueille niin luettavuus helpottuu ilman kohinaa. Senhän tuo kertoo, että silloin kun rykii niin lambdat poikkeavat toisistaan ja silloin kuin ei niin menevät käsikädessä. Uudet tulpat tilattu ja bank 1 lambdan meinasin myös vaihtaa.

                Tulppina ollut ja tulee olemaankin F5DP0R. Tulpat sekä lambdat vaihdettu K04-päivityksen yhteydessä eli kesällä 2011. Kilsoja siitä on tullut vajaa 40t.

                800-2200rpm EI PÄTKI
                2900-3200rpm PÄTKII

                Comment


                • #9
                  Bank 1 lambda vaihdettu ja ei ainakaan 60km matkalla nyt pätkinyt. Ou jea. Tulpat vielä kunhan suomeen tulevat niin sitten pitäisi taas olla kuluvia osia pois.

                  Comment

                  Working...
                  X