Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7 BiT pätkiminen ja päästöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7 BiT pätkiminen ja päästöt

    Mistä lähdetään vikaa/vikoja etsimään?

    Oireet:
    - auto pätkii ahdoilla (oikeen rajusti korkeammilla paineilla)
    - päästöt persiillään:
    tyhjäkäynnillä CO% 0 - CO2 11,3 - HC ppm 2 - O2 5,8
    kierroksilla CO% 4,25 - CO2 9,6 - HC ppm 141 - O2 4,8 - lambda 1,10
    - turhan runsas bensan kulutus

    Potilas siis -00 S4

    edit: päästöt ok tyhjäkäynnillä
    Viimeksi muokannut josh; 15.10.2011, 00:09.

    #2
    Päästöistä en tiedä mutta ahdoilla pätkiminen voi johtua myös puolista. Myös EGT:n pätkiminen ahdoilla on mahdollista ja se selviää logittamalla EGT blokia muistaakseni 112.

    Comment


    • #3
      Onko nää puolat oikeen tyyppivika?
      Mistäs kannattaa uusia kattella? Ebayssa näyttää ainakin valikoimaa olevan.

      Comment


        #4
        Puolat on ainakin itsellä tyyppivika. Aluksi tuntui että alkuperäiset puolat kestäisi parhaiten mutta nyt olen käyttänyt ihan Motonet:n versioita saatavuuden takia sen jälkeen. Kyllä noita useampi menee mulla vuodessa, ei ole väliä onko tarvike vai alkuperäinen.

        Voi olla suuresti kiinni ympäröivistä lämpötiloista, kun olen nyt poistanut koneen suojamuoveja rata-ajossa ja asentanut öljynjäähyn (asteet matka-ajossa tippui 20-30), niin ei ole hajonnut vielä radallakaan noita (kop kop).

        Comment


        • #5
          Kokeilin kunnon kiihdytystä niin kyllä se pätkäisy taitaa olla liian lievä ilmaisu..
          Auto on mulla toista viikkoa eli ei paljon kokemusta näistä.

          Comment


          • #6
            Tuosta turbohärvelistä mitään tietämättä mun huomio osui korkeaan happipitoisuuteen.
            Onko putki tiivis, varsinkin ennen lambdoja?
            Sopivasta kohdasta vuotava putki näet selittäisi kaikki oireet, eli lambdoille pääsee reiästä / halkeamasta ylimääräistä happea -> seostetaan lisää.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja jarituru Näytä viesti
              Tuosta turbohärvelistä mitään tietämättä mun huomio osui korkeaan happipitoisuuteen.
              Onko putki tiivis, varsinkin ennen lambdoja?
              Sopivasta kohdasta vuotava putki näet selittäisi kaikki oireet, eli lambdoille pääsee reiästä / halkeamasta ylimääräistä happea -> seostetaan lisää.
              Kyllä putki vuotaa vähän jostain kattien paikkeilta. En ole päässyt vielä tutkimaan auton alle..
              Katsastussetä sanoi, että edes putken vuotaminen ei laita päästöjä noin perseelleen. Voisko olla kuitenkin väärässä?

              Comment


              • #8
                Katin toiminta myös on kyseenalaista, jos sinne virtaa vääränlaista pakokaasua, eli tässä tapauksessa liian happipitoista. Katsastussetiäkin on moneen lähtöön, osa on oikeasti asiantuntevia ja osa on vaan siellä töissä...

                Comment


                • #9
                  Puolat kannattaa kattoa eka, eipä tuo lambda ala pätkittämään konetta kuvailemallasi tavalla.
                  Viimeksi muokannut JaniVaa; 3.8.2011, 21:11. Perustelu: tehty jo

                  Comment


                  • #10
                    Paljos Motonetin puolilla hintaa? Koitin sivuilta katsoa, mutta eipä näkynyt 2.7:lle puolia.

                    Comment


                      #11
                      Muistaakseni tämä:

                      Tuote 10-1152
                      Nimike Puolahattu
                      VAG-1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /SUORAKliitin
                      Hinta37.50 €

                      Comment


                      • #12
                        Pitääkö puolat vaihtaa kaikki kerralla?

                        Comment


                          #13
                          Ei mutta rikkonaisen etsiminen voipi olla tuskaista yksitellen. Yleensä ostan 3 kpl ja vaihdan puolen kerralla.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                            Muistaakseni tämä:

                            Tuote 10-1152
                            Nimike Puolahattu
                            VAG-1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /SUORAKliitin
                            Hinta37.50 €
                            Laitoin ko. osasta kyselyn Motonetiin. Vastasivat: "Luettelosta ei valitettavasti löydy osia S4 erikoismalliin. Todennäköisesti 1.8Tbo puolahattu ei sovi 2.7 Biturbo S4:ään"

                            Comment


                              #15
                              Ei ne mitään tiedä, noita on mennyt mulle useampi sarja kiinni :) käyvät siis yhteen ässän kanssa.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                Ei ne mitään tiedä, noita on mennyt mulle useampi sarja kiinni :) käyvät siis yhteen ässän kanssa.
                                Aloin jo itekin epäröidä, kun sanoit että "muistaakseni tämä" =)

                                Comment


                                  #17
                                  Kannattanee huomioida, että tuo motonetin ei ilmeisesti ole pulttikiinnitteinen malli? Mulla ainakin on puolat pulteilla kiinni ässässä. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Siba Näytä viesti
                                    Kannattanee huomioida, että tuo motonetin ei ilmeisesti ole pulttikiinnitteinen malli? Mulla ainakin on puolat pulteilla kiinni ässässä. :)
                                    Olisko se vaihtunut sitten erilaiseksi -00 jälkeen?
                                    Osan tiedoissa lukee ainakin [1995 - 2000].

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitäs tulppia näissä lastutetuissa on käytetty/suosittu?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä se Motonetin puola on ihan "samannäköinen" kuin alkuperäinen.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          esim. Bosch "FR5DP" tai "F5DPOR". Jälkimmäinen hintavampi ja parempi, mutta ei tuo ensimmäinenkään huono ole.

                                          Comment


                                            #22
                                            F5DP0R on oikea koodi. Siis nolla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaverin risa antoi misfirejä ja pajalla huomasivat, että kaksi puolaa oli ns. tarvikepuolia. Misfiret tuli juuri kyseisistä pytyistä. Puolien paikkoja vaihtamalla, misfiret seurasivat mukana. Uudet oem puolat tilalle ja misfiret loppuivat.

                                              En tiedä minkä merkkiset tai miten vanhat tarvikepuolat oli kyseessä. Ajattelin infona vain kirjoitella, että voi käydä näköjään noinkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                                Myös EGT:n pätkiminen ahdoilla on mahdollista ja se selviää logittamalla EGT blokia muistaakseni 112.
                                                Mites se tehdään? Tänään tuli kokeiltua tota VCDS:ää ja tällasta pukkas:

                                                Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
                                                Part No: 8D0 907 551 M
                                                Component: 2.7l V6/5VT G04 0002
                                                Coding: 06611
                                                Shop #: WSC 63351
                                                VCID: 346C00542EBD

                                                3 Faults Found:
                                                18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
                                                P1650 - 35-00 - -
                                                17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                                                P1556 - 35-10 - - - Intermittent
                                                17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
                                                P1335 - 35-10 - - - Intermittent
                                                Readiness: 0010 0000

                                                Nollasin nuo ja kävin ajelee. Ainoastaan ylimmäinen koodi tulee uudestaan.
                                                Sillähän ei ole mitään tekemistä pätkimisen kanssa?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Uudet F5DP0R:t ja uusi MAF paikalla -> Ei mitään vaikutusta. Kaasua kun painaa tuntuu että auto melkeen jarruttaa. Vaikuttais siltä että pyttyjä putoo pois.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Taas updatea:
                                                    Tänään kun lähdin autolla liikkeelle pätkäisi jo siinäkin vähän. Luinpa taas vikakoodit ja nyt tuli ensimmäisen kerran nämä:

                                                    Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                                    Cylinder 1 misfire detected
                                                    Cylinder 2 misfire detected

                                                    Pätkimistä tapahtuu kylmänä yhtälailla kun lämpimänä. 3 tarvikepuolaa vaihdettu ensin kuskin puolelle ja sitten toiselle. En oikeen ymmärrä miksi misfiret tuli vasta nyt, vaikka pätkimistä on ollut koko ajan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voiko em. oireista päätellen jotain misfiren aiheuttajia rajata pois?? Ilmeisesti epäkuntoiset ICM:t voi aiheuttaa kuvailemaani pätkintää myös..?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sytkävahvarit voi varmaankin rajata pois. Niissä jos olisi vikaa niin tulisi kaikille sen puolen sylintereille misfiret, ja sullahan tulee vain kahdelle sylinterille. Muuta en sitten osaakkan arvailla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ei rajaa sytkävahvareita pois vaikka onkin vähemmän kuin toinen puoli pimeenä.

                                                          Vikakoodi tulee vasta kun misfire count ylittää 100, voi muissakin tula misfirejä, mutta ei yliä vielä rajaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kytkin nuo johdot ristiin ja kulku parani huomattavasti. 40km jälkeen ei ainakaan tullut misfireja. Yhä pätkyttää mutta ei niin helposti.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X