Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 AEB pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 AEB pätkii

    Nyt tarvittaisiin hieman apuja vian etsintään. Perheen nelkussa ilmenee seuraavaa ongelmaa:
    - pätkii vedättäessä. varsinkin kun lähtee mutkasta kiihdyttämään esim. 2. vaihteella kävelyvauhdista.
    - välillä tyhjäkäynti menee epätasaiseksi ja alhaiseksi sekä auto voi sammua
    - Auto haisee bensalla tuollaisten "kohtausten" jälkeen
    - Ei kuitenkaan tee tätä joka päivä
    - Auto myös "päristää" ahtaessa. Ilmeisesti turbon kiinnitys pakosarjassa on löysällä mutta tämä ei varmaan aiheuta yllä olevaa ongelmaa?

    Olen tarkastanut silmämääräisesti puolat ja johdot sekä vaihtanut sytytyksen vahvistimen. VAG-COM:lla sain seuraavat tiedot ongittua.

    Koodi:
    VAG-COM Version: Release  311.2-N
    Control Module Part Number: 8D0 907 558 E  
      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
               Software Coding: 04001
                Work Shop Code: WSC 06325
    3 Faults Found:
    00561 - Mixture Adaptation
            13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent
    16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P0116 - 35-00 - Please Register/Activate
    00544 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    Viimeksi muokannut thompson; 2.8.2011, 11:30.

    #2
    Vaihda moottorin lämpötila-anturi ihan ensin.

    Comment


    • #3
      Tarkoitathan tätä?

      Comment


        #4
        Joo, tuo vaihtoon. Mulla antoi myös saman koodin todennäköisesti siitä kun imusarjalta huohotuksen t-haaraan menevässä letkussa oli etusormen mentävä reikä. Mutta samaan aikaan kaasuläpälle tuleva ahtoputki oli hieman löysässä ja pieni ahtovuoto aiheutui siitä. Koodi ei ainakaan palautunut enää kun korjasin viat.. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=00561

        E: näyttäs sulla tuo MUL möllöttävän tuolla välissä, mitä lienee sitte tarkalleen meinaa..

        Comment


        • #5
          Onko löytyny mitään syytä moiseen. Meidän kakkosauto alkoi tekemään samaa, kyseessä vaan -95 A4 vapari 1.8.

          Eli alkoi tyhjäkäyntihäiriöillä, jotka ilmaantui toisinaan. Vikakoodi sama ilman MULlia. En joutanu korjaamaan ja sama jatkui nyt noin viikon ajan, myös täällä bensa haisee noissa tilanteissa. Tänään sitten alkoi poksauttelemaan (oletettavasti putkessa) ajoittain ja sen jälkeen katoaa vedot, jos painaa kytkintä, moottori sammuu. Pian taas toimii. Ja vielä, viileämmällä kelillä auto vaikuttaa toimivan normaalisti.

          Imuvuodot tsekattu, yksi löydetty läppärunkoon tulevasta letkusta, toineen imusarjan alta huohottimesta. Nämä korjattu ajat sitten ja nuo aiheutti vain lievää nykimistä. Uusia vuotoja en oo löytäny.

          Toisinaan ajon jälkeen tankista kuuluu erikoista roplottavaa ääntä, toisinaan ei.

          Comment


          • #6
            Jatkoa. Vilkaisin taas vikakoodit, ei muutosta aiempaan. Kävin ajelemassa, käytin tyhjäkäyntiä kauan ja hartaasti, ei mitään vaivoja. Ajossa arvoja katsellessa kaikki näyttää olevan alueella, paitti Fuel tank purge tai jotain sinnepäin, alu 0-0,3. Arvo, 0,5-0,6 tyhjäkäynnillä, kaasulla tippuu heti nollan tuntumaan.

            Lambdan antama (luulisin) jännite heittelehtii jatkuvasti, mutta rajojen sisällä.

            EVAP venttiili nakuttelee tyhjäkäynnillä varsin kuuluvasti välillä hissukseen, välillä nopeasti, välillä on ihan hiljaakin. Nykäisin piuhan irti, nakutus toki loppui, käynti ei muuttunut. tyrkkäsin takaisin, ei muutosta, vain vikakoodi jäi muistoksi.

            Tulis nyt joskus vika päälle kun läppäri on autossa, tai edes olisin itse kyydissä.

            Comment


            • #7
              Voihan hitsi. Vaihdon eilen motonetista hakemani anturin paikoilleen mutta nyt tuo ei pysy tiiviinä vaan heittää nesteet pihalle.

              Tuossa putken yläosassa on ilmeisesti jokin kiristin, sillä siitä irtosi osa kun yritin ottaa vanhaa anturia pois. Lopulta kun anturi irtosi tippui se jonnekin jäi auton sisään.

              Vinkkejä? Pitäs muksut hakee klo 15:30 :)

              Comment


                #8
                Anturiin kuuluu o-rengas tiivisteeksi ja tuo kuvassakin näkyvä sokka pitää rojut kiinni.

                Comment


                • #9
                  Uusi sokka laakkoselta ja nesteetkin pysyy sisällä. Palataan alkuperäiseen asiaan parin päivän päästä josko ongelma olisi poistunut anturin vaihdolla.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                    Vaihda moottorin lämpötila-anturi ihan ensin.
                    Nyt on uusi anturi ollut paikoillaan pari päivää ja nykiminen on kadonnut eikä vikakoodeja ole ilmestynyt vikamuistiin. Toivotaan että case on closed.
                    Viimeksi muokannut thompson; 12.8.2011, 15:39.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kyseisessä moottorissa muitakin lämpöantureita, vaiko mistä johtuu, että VAG-com:lla yksittäisiä arvoja ihmetellessä joissain tapauksissa moottorin lämpö näkyy, ja joissain kohdin näyttää lukemaa 0 00

                      Imuvuotoja tarkistelin suhuttelemalla jarrukliineriä vähän joka paikkaan, jossa imuvuotoa voisi olla. Ei reagoinu mitenkään. Sinänsä, itse tyhjäkäyntivaivaakaan ei oo ollu edelleenkään silloin kun itse tuolla ajelen, mutta vikakoodin jättää.

                      Johtosarjoja kävin toiveikkaana läpi tänään moottorin käydessä, josko jossain olisi vikaa, ei tulosta.

                      (kaverilla aiheutti samanmoisia ongelmia MAF:n johtosarjan säikeiden katkeilu, selvisi vasta kun katkesi kokonaan ja vikakoodi tuli näkösälle)

                      Comment


                      • #12
                        Ja jatkoa edellisiin. Lämpöanturi vielä vaihtamatta, kunhan tulee niin vaihdan sitten. Mutta tänään viimein osui vika minunkin kohdalle. Eli töistä lähtiessä tyhjäkäynti "humppasi" aika rajusti, mutta vaiva poistui lähes samantien. Loppumatka meni hyvin, kunnes kotipihaan kaartaessa ihmettelin turhan korkeaa tyhjäkäyntiä, himpun vajaa tonni.

                        No, kiireesti läppäri kiinni ja arvoja äimistelemään. Välillä kone kävi hyvin, välillä erittäin raskaasti ja haisi bensalle. Yhteinen seikka käynnille ja arvoille taisi löytyä. Eli aina kun käynti on huono, on "Lambda probe voltage" 0, kun lambda antaa jännitettä, käynti tasoittuu.

                        Pitänee käydä lambdan johtosarja läpi ja vaihtaa uusi anturi. Kertomus jatkuu...

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                          Vaihda moottorin lämpötila-anturi ihan ensin.
                          Nyt on uusi anturi ollut paikoillaan pari päivää ja nykiminen on kadonnut eikä vikakoodeja ole ilmestynyt vikamuistiin. Toivotaan että case on closed.
                          Noh, tänään kuulemma oli taas Audi alkanut suoralla tiellä (n. 40km/h) pätkimään. Mitään vikakoodeja en löytänyt. Kai se pitäis alkaa etsimään vikaa jostain muualta ... tai sitten vaihtaa eukko :)

                          Comment


                            #14
                            Vaiha eukko nii pääset helpoimmalla :D Tosin kannattaa eka yrittää N75 ahtopaineensäätöventtiilin vaihtoa kun näyttäs myös olleen yliahdon koodi tuossa ylempänä.

                            Comment


                            • #15
                              Onko N75=Bypass? Bypass-venttiillin olen jo vaihtanut/vaihdattanut

                              Comment


                                #16
                                Ei ole sama. Imuputkesta löytyy pannukakkuventtiilin katveesta. Kuvassa on pannukakkuventtiili jo irroitettu samaten kuin sähköliitin itse N75:sta.

                                Comment


                                • #17
                                  Hain juuri auton pajalta (oli turbon vaihdossa) ja asentaja oli saanut vian päälle kun oli jättänyt auton käymään tyhjäkäyntiä pihaan. Putkesta oli alkanut tulla mustempaa savua. Olivat laittaneet testerin kiinni ja livedatassa oli näkynyt että bensan syöttö oli tuplaantunut normaalista (en muista tarkemmin miten kuvaus meni mutta suuttimista hän puhui). Myös MAF:n arvot olivat tuplana kun vika oli päällä. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen vika oli poissa.

                                  Sovittiin että vien auton takaisin tutkittavaksi kunhan tulee sopiva hetki että pärjään ilman.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mites on ElMaco:n tapauksessa ongelma löytynyt? Mulla menee auto pajalle perjantaina.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vika meinasi jo selvitä mutta ilo oli ennenaikainen. Edelleen kun kone on lämmin jostain kumman syystä MAF tuplaa sisääntulevan ilman ja samalla kone alkaa käydä liian rikkaalla.

                                      Vikaa etsitään edelleen pajalla kun muilta töiltä ehtivät.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nii MAFihan on vaihettu jo?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kokeilevat tänään toisella MAF:lla mutta epäilivät kovasti sitä vaihtoehtoa kun yleensä viallinen MAF antaa kuulemma pienempiä lukemia.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vaikuttaa melko hyvältä pajalta kun eivät viitsi testata mitään kun ei "ei tämä yleensä näin tee" :D

                                            Kannattaa sitten olla varma että testaavat alkuperäisellä kunnon MAFilla. Tarvikeromut eivät noissa kunnolla toimi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              MAF:han se paljastui syylliseksi tähän sitten lopulta. Ja kyllä ne viitsivät näköjään sen testatakin :D.

                                              Comment


                                                #24
                                                Hyvä että selvis. Kyllä se kertoo että siellä se vika on jos antaa tuplana sisääntulevan ilman.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja thompson Näytä viesti
                                                  Mites on ElMaco:n tapauksessa ongelma löytynyt? Mulla menee auto pajalle perjantaina.
                                                  Mulla ei oo vieläkään vika selvillä. Joskin kelien viiletessä vaiva on sikäli kadonnut eikä enää ilmaannu vikakoodiakaan. Päivänä eräänä se kyllä pullautti lambdan vikakoodin esille, muttei sekään oo toistunu. Tällä hetkellä ainoat koodit tulee ajoittain 1. ja 2. pyttyjen nakutusantureilta. Kone toimii suht normaalisti, tyhjäkäynti kenties himpun ylhäällä. Ja mullehan on jo ilmamassamittari vaihdettu.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X