Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E -90 nakuttaa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0E -90 nakuttaa..

    Moottoritiellä annettiin vähä kierroksia sille, siinä kierroslukumittaris kun alkaa se punaseks viivotettu alue, niin siinä rajalla oli noin 10 sekuntia..(olisko jotenki liittyny karstojen polttoon toi kierrosten antaminen..?) pääsi sillä n.180km/h ihan ok, sit kun rupes vauhti hiljeneen niin rupes kuuluun se nakutus/kolina moottorista (venttiilikoneistosta??) Ja mies kerto että tehotkin olis jotenki vähentyny.. Vapaalla kun antaa kaasua niin se ääni voimistuu, ihankun sieltä olis irti joku.. Ite en tiä moottoreista hölkäsen pöläystä, mut jos täältä toi mun mies sais vähä jeesiä :)
    Kiitos etukäteen!

    #2
    Vähän panostusta kirjoituksen ulkoasuun jatkossa.

    Kuuluko tämä kolina vaikka koneen antaa jäähtyä esim. yön yli?

    Comment


    • #3
      Hydraulinen venttiilinpainin ilneisesti tullut tiensä päähän, aiheuttaa voimakkaan nakutuksen jonka tiheys nousee kierrosten mukana.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista ja anteeksi kirjoituksen ulkoasusta.
        Sitä vielä, että voikohan sillä ny ajaa kuitenkin vaikka siinä tommoinen vika onkin..? Onko kiirus tehä sille jotain..

        Comment


        • #5
          Voi ajaa ihan hyvin. Ite koittasin vaihtaa jotkut muut öljyt koneeseen ja Arkansas että siellä yleensäkin on riittävästi öljyä

          Comment


          • #6
            Ainahan näissä tuo venttiilikoneisto nakuttelee, mutta tarviiko sitä välttämättä sinne punaisen rajoille hypyttää?

            Ja sitten sitä 98:a tankkiin ja aina, näillä eväillä jatketaan;)

            Comment


            • #7
              Kaveri tyhmäili samalla tavalla moottoritiellä ja hiljentäessä alkoi kone kalkattamaan. -Meni kiertokangen laakeri.
              Nostaja kyllä voisi vaikuttaa selvemmin tehoihin. Oli mikä oli, niin en ajaisi autolla ennen kuin on vika korjattu. Jos nostaja on hajonnut, niin kyllä siellä on mahdollisuus lisätuhoihin, jos ajoa jatkaa. Kk-laakerissa tietysti sama homma.

              Comment


              • #8
                Itellä kans meni kiertokangen laakerit reilummassa vedossa moottoritiellä. Jos ne on mennyt niin pahentaa käyttäminen tilannetta koko ajan. Tosin tässä tapauksessa ottaen huomioon auton iän ja moottorityypin, niin taitaa tulla kyseeseen kokonaan toinen vaihtokone jos kiertokangen laakerit mennyt. Kannattaa pyytää joku asiasta tietävä kuuntelemaan käyntiä. Itellä ei nakuttanu tyhjäkäynnillä ollenkaan. Heti kun antoi kierroksia niin alko nakuttaa. Nakutus sellaista aika terävää.

                Comment


                • #9
                  Omassa juurikin samanlaisessa koslassa nostajat ääntelevät aika-ajoin. Kerran kans "poltin karstoja" niin kävi varmaan yksi nostaja paikaltaan kokonaan, koska tuntui että yksi pytty putosi pelistä (tämä vika korjaantui itsestään ajossa).

                  Nostajat ääntäneet jo kolme vuotta, mutta tosiaan nuo punarajalle kiihdytykset olen jättänyt pois, kun jo 400tkm on rullattu. Muutenkin tuntuu että oman koslan kiihtyvyys loppuu 4500rpm jälkeen.

                  Comment

                  Working...
                  X