Elikkäs nykyinen moottori päätti antautua ja pikaisella tutkimisella järkevin vaihtoehto saattaisi olla moottorin vaihto. Kysymys kuuluukin onko tuollainen 2,8 kone kovinkin suuritöinen vaihtaa 2,6 tilalle? Lisäisi nimittäin huomattavasti moottoritarjontaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 moottorin vaihto 2,6->2,8
Collapse
X
-
En tunne sähköjä kovin hyvin noista kutoskoneisista, mutta kaipa tuo aika kivutta istahtaa. Imusarjoissa taisi olla jotain eroa (muuttuvapituuksinen), mutta en muista koskiko tuo kaikkia vai vaan 30V-versioita 2.8:sta.
Johtonipulla ja ECUllahan niistäkin taitaa selvitä, IMMOn saattaa joutua sopeuttamaan. Mitä enemmän vanhaa oheisosaa pystyy soveltamaa, sen helpompi homma tuo lienee.
-
Kyllä 2,6:n moottorinohjaus on ihan oma lajinsa, ei Maffia, tyhjäkäynnin säätö on erilainen , Ecu tarvitsee imusarjan paineen jne . Siis , jos Ecun vaihtaa, homma onnistuu . 2,8 AAh-kone käy fyysisesti varsin hyvin, jos vanhasta 2,6:desta ottaa imusarjan. Oletan, että kone käy 2,6:n arvoilla aika hyvin.
Comment
Comment