Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 moottorin vaihto 2,6->2,8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 moottorin vaihto 2,6->2,8

    Elikkäs nykyinen moottori päätti antautua ja pikaisella tutkimisella järkevin vaihtoehto saattaisi olla moottorin vaihto. Kysymys kuuluukin onko tuollainen 2,8 kone kovinkin suuritöinen vaihtaa 2,6 tilalle? Lisäisi nimittäin huomattavasti moottoritarjontaa.

  • #2
    En tunne sähköjä kovin hyvin noista kutoskoneisista, mutta kaipa tuo aika kivutta istahtaa. Imusarjoissa taisi olla jotain eroa (muuttuvapituuksinen), mutta en muista koskiko tuo kaikkia vai vaan 30V-versioita 2.8:sta.

    Johtonipulla ja ECUllahan niistäkin taitaa selvitä, IMMOn saattaa joutua sopeuttamaan. Mitä enemmän vanhaa oheisosaa pystyy soveltamaa, sen helpompi homma tuo lienee.

    Comment


    • #3
      Kyllä 2,6:n moottorinohjaus on ihan oma lajinsa, ei Maffia, tyhjäkäynnin säätö on erilainen , Ecu tarvitsee imusarjan paineen jne . Siis , jos Ecun vaihtaa, homma onnistuu . 2,8 AAh-kone käy fyysisesti varsin hyvin, jos vanhasta 2,6:desta ottaa imusarjan. Oletan, että kone käy 2,6:n arvoilla aika hyvin.

      Comment


      • #4
        Taisi olla niin että 2.6 on bosch järjestelmä ja 2.8 on siemens/VAG. Kaikki moottorin sähköt kun vaihtaa mukana niin onnistuu, aika kova työ on sovittaa vanhaan johtosarjaan täysin eri tyyppinen moottorin ohjaus.

        Comment


        • #5
          Taisi olla nuo moottorinohjaukset: 2.8 AAH Hitachi/Bosch ja 2.6 Audi/Hella. 2.8 5V on sitten Bosch Motronic...

          Comment


          • #6
            Eli kivuttomasti tilalle vaihtuu vain vastaava pata? Käyttöauto kuitenkin kyseessä niin kovin suuret projektit eivät hirveästi innosta :)

            Comment


            • #7
              Tässä lähellä kaveri laittoi c4:een hajonneen 2.8:n tilalle 2.6-koneen. 12v koneet kyseessä.
              Imusarja on 2.8:sta otettu juurikin tuon tyhjäkäynninsäätimen takia.
              Viimeksi muokannut Härski; 31.7.2011, 22:09.

              Comment


              • #8
                Kyllä 2.6 ABC on bosch motronic ja 2.8 AAH on VAG. Näin autodatassa.

                --ei voi enään luottaa autodataankaan :(
                Viimeksi muokannut evinrude; 1.8.2011, 10:13. Perustelu: kommentti

                Comment


                • #9
                  Autodata = kaka. Motronic vasta 30v-pannuissa.

                  Comment


                  • #10
                    Työkiireiden takia vasta nyt on moottori purettuna ja pelkällä laakeroinnilla selviää. Nyt pitäisi saada selville petilaakereiden, kiertokangen alapäiden ja vauhtipyörän kiristysmomentit. Sattuisiko joku tietämään nämä ABC moottoriin?

                    Comment

                    Working...