Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0 tdiq karhea ääni moottorista 1- ja 2 vaihtojen aikana kierrosten laskiessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 2.0 tdiq karhea ääni moottorista 1- ja 2 vaihtojen aikana kierrosten laskiessa?

    Mistäs johtuisi karhea ääni, kun 1- ja 2- vaihteilla vaihtaa vaihdetta ja samalla kun kierrokset laskee vaihdon aikana vähäsen; kuuluu moottorin oikeasta suunnasta krrrrrrrrhhh hetken ajan (?).

    Dynoliikkeessä sanoivat että moottorin kiinnikkeistä vois olla joku rikki. Laakkosella tuota karheaa ääntä ei huomattu ollenkaan.

    (ks. tarv. jupakka http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101822 ).

    Koitan saada tänään tähän ääninäytteen, viimestään huomenna.

    -edit - kauppa purettu, ei tarvi vastailla kenenkään.
    Viimeksi muokannut Zachaeus; 1.8.2011, 15:29.

  • #2
    Joo, jäissä tilanne vieläkin.

    Ääniä on 2; toinen on kylmällä koneella yleensä; tämä kyseinen topikin aloituksen syyn ääni. Tulee jossain n.2500 rpm kohilla. Eikä kestä kuin hetken.

    Toinen, huomattavasti vähemmän huomiota herättävä (normaali?????) ääni sitten kuuluu parhaiten kun auto paikallaan vaihde vapaalla vapauttaa kaasupolkimen niin 2000 jälkeen sinne 800 asti kone päästää sellasen puhaltavan kohisevan karheen horinan.. Tästä jälkimmäisesti yks tuttu epäili ettei vain olis kampiakselista, hihnasta tai venttiilikopasta..ekaa ääntä ei päässyt kuulemaan.

    Koitin ääninäytteet ottaa mutta ei tullut hyviä. Pitää koittaa uudelleen. Öljyt juuri tarkistin, hyvin oli pinta suositusalueella; keskikohdasta vähän yli.

    Jos jollain intoa on kommentoida että kuuluuko omasta vempeleestä samanlaista niin kiitollinen hyvin olisin... Vikakoodia antaa suuttimista vaikka kaikki 4 vaihdettu, 3 äsken ja 1 10-11/10 tienoilla. Lähes 100% varmuudella noita ääniä ei kuulunu ennen 7/11 tehtävää 3 suuttimen vaihtoa; jolloin 1 suutin siis paskaks meni.

    Äänet siksi siis vaivaavat kun kaupanpurku tässä mahdollisesti meneillään, vikakoodia puskee, remppa juuri tehty, ja tuo alavääntö <2200rpm on huono. Ilmansuodattimen vaihdoin ja hyvin vähän parani. Teholastu otetaan pois lähipäivinä todennäköisesti ellei sitten kauppaa kuitenkin pureta, joka epätodennäköistä kun joku mulkku meni parkkitalossa kyljen ruttaamaan..
    Viimeksi muokannut Zachaeus; 16.8.2011, 23:14.

    Comment


    • #3
      Kävinpäs tutun neuvon mukasesti Findieselissä autoa arvioittamassa. Ääni 2 tuli selkeästi turbosta, kun jotain letkuja sieltä poisteli niin käynti tasanen virheetön, jotenkin turbon pako-osastosta tms se köhinä tulee. Ei kuulemma todennäköisesti turbossa mitään vikaa ole, vaan softa on vaan kummallinen, kun niin huonosti alhaalta vääntääkin. Ääni ykkösen arveli myös johtuvan samasta syystä, mutta mitään varmuuttahan tästä ei sitten ole. Joka tapauksessa 10 pisteen arvoista tietoa Findieseliltä ja palvelusta 10 myös :P. Vakiosoftan kun saisi nyt vain pian takas, ellei kauppa kuitenkin menis purkuun =/ . Vikakoodi onkin sitten asia erikseen, täytyy käydä luetuttamassa sitten myöhemmin.

      - edit - vakiosoftan sisäänajo ei vaikuttanu noihin pöhinöihin mitenkään. Laakkosen mukaan äänet normaaleja.
      Viimeksi muokannut Zachaeus; 28.9.2011, 19:52.

      Comment


      • #4
        Tuossa ois ääninäyte ; zippinä ja formaatti on mp4 . Ekan kerran kuuluu selkeesti 8 sekunnin kohalla, ja sitten kun ovet on kiinni laitettu niin kuuluu pörähdyksenä vielä selvemmin, vaikkakin tietenkin hiljasemmin . Ajossa tuo kuuluu paremmin; nuo on vaihde vapaalla testattuja kaasutuksia. Kun auto lämmennyt niin noita ei kuulu ollenkaan.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tuosta ääniklipistä en sano mitään, mutta oma BRD piti sellaista kaksoismassan helähtelyn kkkrrrrrrhhhhh tyylistä ääntä (ÄÄNI 1) juurikin tuolla 2500rpm paikkailla, pikkuvaihteilla vaihdettaessa.

          Mitään ongelmia äänestä ei ollut, eli uskon sen olevan ominaisääni josta ei ole mitään syytä huolestua. 35tkm ajelin ja ääni ei muuttunut vaikka kenkää annettiin ja auto softattiin.

          Huono alavääntö ainakin 1 vaihteella kuuluu moottoriin, ei vikaa siellä. Kakkosellakin veto alkaa vasta siellä 2000rpm paikkeilla.

          Comment

          Working...
          X