Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehot hukassa

    Eli osaisko joku neuvoa että mitä kannattais tarkistaa kun kiihdyttäessä moottori ei ota kunnolla kierroksia vaan "räpättää" hieman.. Ja onko normaalia että ajettaessa pitkää matkaa moottorin lämpötila on siinä 90 asteen hujakoilla koko ajan?

    Auto on siis Audi 80 quattro 2.8l V6..

  • #2
    Lämpötila on normaali. Ekana tulee mieleen tulpat.

    Comment


      #3
      Tulpat ensin, sitten tulpan johdot.

      Johdoista on hyvinkin tarkka, tulpista ei välttämättä.

      Comment


      • #4
        Itse aattelin samaa.. Olisko myös mahollista, että ei ois oikeen säädöt kohdallaan? Että sais liikaa bensaa tai liian vähän.. Jännä kyllä, että auto meni tuommoisenaan katsastuksesta läpi.

        EDIT: Huomasinpas tuossa myös että rattia kääntäessä pienellä liikkeellä edestakaisin kuuluu keulasta paukahdus, olisko jousessa jotain vikaa?

        Comment


          #5
          Jousen yläpään laakeri voi jumittaa. Jos on laakeri, en ole varma 80.

          Comment


          • #6
            Huomiseksi varattu aika autokorjaamolle, tarkistavat että onko säädöt kohillaan.. Toivotaan että korjaantus sillä.

            Comment


              #7
              Mitähän meinasivat säätää?

              Vikakoodia lukuun ainakin ja tosiaan sytkä puoli syyniin jos kerran pätkii.

              Comment


                #8
                Etutolppien ylämutterit irti, sprayvaseliinia sinne alle, mutterit takaisin kiinni. Johan taas kääntyy fillarit ilman ääniä. Toki voi olla jo myöhäistäkin eli tarvitsee kääntölaakerit vaihtaa.

                Comment


                • #9
                  Jahas, ei onnistunu vikakoodin luvut niitten mittareilla. Pitäs olla joku volokkarin mittari millä onnistuis.

                  Mutta tulpan johdoissa taitaa olla aika pahastikin jotain vialla kun yks anto lukemaksi 1.75 kiloa ja parhaimmassa taisi olla yli 6 kiloa. Ja loput oli siltä väliltä.

                  Niinpä kävin tuossa kysymässä, tulppien ja johtojen hintoja.. Järkytyin kuinka kalliit pelkät johdot on, 155€. Tietääkö kukaan, voiko laittaa jotku tarvike-johdot, jotka olis halvemmat? Vai onko vaan parempi laittaa nuo kalliimmat? Onko laaduissa jotain eroa?

                  Comment


                    #10
                    Bosch, Beru ja Bremi. Muita sinne ei toinna laittaa. hinnat noillakin satasen molemmin puolin. Vitoseen maksoi boschilaiset muistini mukaan 120€.

                    Comment


                    • #11
                      Selvä homma.

                      Ei kai se auta kun tilata sellaset.

                      Osaisko muuten joku valaista vielä sen verran, että minkä verran tollasessa audin 2.8 V6 koneessa on vääntöä? oon yrittäny katella, mutta en löydä tietoa mistään...

                      Comment


                        #12
                        Oiskohan ollu 230-240Nm about...

                        Comment


                          #13
                          250Nm@3000

                          Comment


                          • #14
                            Tulpat ja johdot vaihdettu eilen ja ei auttanu mitään... Mutta tänään kun lähdin töistä niin oli paljon kärtysempi kuin ennen, en enää ymmärrä mikä tuota rompetta vaivaa?

                            Comment


                              #15
                              Onko mitattu tuleeko/lähteekö signaali sytytysyksiköltä.

                              Comment


                              • #16
                                ei ole mitattu, pitänee tehdä se seuraavaksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Kannattaa katsoa se jako nyt kumminkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikä jako?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jakohihna on jako kohillaan vai on jompikumpi nokka hampaan tai kaks pielessä

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nii justiin. Oisko se sitten mahdollista? Ootko ite tehny viimes jakopääremontin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          En ole,edellinen omistaja tehnyt/teettänyt,tarkastin vann hihnan kunnon ja näytti hyvältä ei kovettunut ja ei ollut pykimiä.

                                          Tuossa viitos koneisessa oli jako hampaan pielessä ja sitä oli yritetty korjata säätämällä virranjakajaa,nyt kun laitoin jaon kohilleen niin ei käynnistynyt enennen kuin laitoin sytyn kohilleen ja nyt kulkee.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jeps jeps, no pitää kahtella täsä joku päivä tuota jakoa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt huomasin semmosen jutun, että näin sateisella kelillä tuntuu niinkö kiihtyis paremmin..? Tuli vaan semmonen mieleen, että jos siinä oiski ilmamassamittari tai joku vastaava sökönä?

                                              EDIT: Tietääkö joku minkä verran tuohon koneeseen pitää laittaa öljyä? Mikä tilavuus?
                                              Viimeksi muokannut Pelittäjä; 6.8.2011, 16:25.

                                              Comment


                                                #24
                                                Noin 5,5 litraa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kysymys vielä tuosta jaon tarkistuksesta, eli miten sen pystyy tarkistaan että onko se pielessä? Mistä tietää missä kohtaa sen täytyy olla?

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Vikamuistin luku tehty tänään:

                                                    1. Aktiivihiilisäiliön magneettiventtiili katkos/oikosulku maadoitukseen
                                                    2. Moottorin lämpötilatunnistin G62, epäuskottava signaali (satunnainen)


                                                    Mitenkäs nuo vaikuttaa koneen käyntiin? Vai vaikuttaako mitenkään?

                                                    Comment


                                                      #28
                                                      Vaihda tuo lämpöanturi.

                                                      Comment


                                                        #29
                                                        itelläni on samaa vikaa A6 C5 typB4 2.8 V6 avant
                                                        niin oisko tietoo missä kohin konetta tuo lämpöanturi sijaitsee?
                                                        oisko vaikka laittaa kuvaa jollain?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X