On siis sellaista alkanut tekemään, että joskus käynnistyksen jälkeen vilkkuvalla pohjalla näkyy kaikki pnrds. muuten toimmii hyvin, mutta pakin kytkeytyminen kestää vähän aikaa, eikä s - asento toimi. Vian saa poistumaan liikuttelemalla vaihteen valitsinta edestakaisin. Onkohan se ohjainyksikkö menossa? Kärsiiköhan sillä tollasena ajella? Edellinen omistaja on noin 60tkm sitten remontoinut laatikkoa 6500E:lla ja laatikkoa on käytetty saksassakin korjattavana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Multitronic temppuilee a6 -03 1.9tdi
Collapse
X
-
Voi myös miettiä tuon ohjainkortin korjaamista. Pääset pienemmillä kustannuksilla ja jos haluat sen meillä (www.sercap.fi) korjauttaa niin saat korjaukselle 12 kk työtakuun.
Comment
-
komupa
Itse korjautin juurikin sercapilla keminmaalla ja ainakin valot hävisivät vaihteisto näytöstä. Uuden ohjausboksinkin olisi saanut saksasta noin 1800 vaihtoineen. Nyt tuli remontille hintaa n.800 ja öljytkin meni samalla uusiksi, joten 600 jäi ohjausboksin korjaukseen.
Comment
-
... Nyt meno hyytyi kokonaan, eli ei käynnisty edes. Soittelin paikalliseen VAG - huoltoon ja kertoivat, että se ohjausboksi taitaa olla vänkärinpuolen jalkotilassa. Pitäneeköhän paikkansa? Senhän vois itse irroitella, jos vaikka liittinmet vain olis hapettuneet. Ohjausboksin hajoamiseenkin olisi järkevä syy, kun raitisilmasuodattimen kautta pääsi vettä jalkotilaan parivuotta sitten. Kuivattelin kyllä sitä, mutta liekö kosteus kuitenkin päässyt siihen boksiin ja tehnyt tehtävänsä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kipi77 Näytä viesti... Nyt meno hyytyi kokonaan, eli ei käynnisty edes. Soittelin paikalliseen VAG - huoltoon ja kertoivat, että se ohjausboksi taitaa olla vänkärinpuolen jalkotilassa. Pitäneeköhän paikkansa? Senhän vois itse irroitella, jos vaikka liittinmet vain olis hapettuneet. Ohjausboksin hajoamiseenkin olisi järkevä syy, kun raitisilmasuodattimen kautta pääsi vettä jalkotilaan parivuotta sitten. Kuivattelin kyllä sitä, mutta liekö kosteus kuitenkin päässyt siihen boksiin ja tehnyt tehtävänsä?
multa löytyis tiptronicin ohjainboksi
4B0927156DQ
tosin ei taida olla käypäinen multiaskiin :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kipi77 Näytä viestiEli siihen puljuun, jossa boksi väitettiin olevan vänkärin jalkotilassa, ei kannata autoa viedä. Mistähän siihen boksiin pääsis käsiksi, jos itse yrittäis irroitella?
Auto alle pitää päästä. Ohjainlaite on laatikon peräosassa kiinni, suojakopan alla. Se, että paljonko joutuu edestä purkamaan, että ohjaimeen pääsee käsiksi, riippu ihan autosta. C5 A6 1.8T:ssa ohjain on hyvinkin helposti saatavilla. Sellainen varoituksen sana toki pitää sanoa, että suojakopan avaaminen tarkoittaa samalla öljynvaihtoa. Öljyt nimittäin pitää laskea ensin pois laatikosta. Tai valuuhan ne ulos tietenkin sen suojakopan kauttakin, mutta en suosittele sitä tekemään. Pelkän liittimen saat toki irti ja putsattua ilman kopan irroitustakin, ohjainlaitteen liitinrunko tulee sen suojakopan läpi.
Ja sitten vielä muutama muukin vinkki. Laatikon öljyt täytetään öljypohjan kautta. Se on varsin sotkuista hommaa ilman asianmukaisia (korjaamolla käytettävää) öljyntäyttölaitetta. Täyttö onnistuu kyllä perinteisellä imupumpullakin, sotkua vaan tulee vähän enemmän.
EDIT:
Sen verran pitää vielä lisätä, että ne vikakoodit olisi edelleen kova sana. Laatikko voi tarvittaessa estää moottorin käynnistämisen. Tämä piirre liittyy aluetunnistimen vikaan. Jos laatikko ei tiedä, mikä alue on valittuna (P-R-N-D), se estää moottorin käynnistämisen. Vika voisi siis viitata aluetunnistimen vikaan. Mutta edelleen, ne vikakoodit auttaisivat paljon.
Comment
-
Siis onko se aluetunnistin vielä joku eri yksikkö? Kuulostais eniten sellasen vialta. Nimittäin musta on kokoajan tuntunu, että se laatikko vaan ei oikeen tajua mikä pykälä on silmässä, esim pakkia ei välillä tunnista, eika S-asentoa. Eilen muuten sain auton käyntiin, kun siirtelin vaihteen valitsinta ja kun käytin siellä manuaalipuolella, sain koneen hekuttamaan ja sitten käynnistymään. Joo tietysti luetan vikakoodit ennen korjausta. Edelleen arpoilen mihin vien auton.
Comment
-
Ok ... ja tuollahan tätäkin on jo käsitelty.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74246
Ps. Ton vehkeen kans vaan alkaa tulla vainoharhaiseksi. niin kauan kun oon ton vehkeen omistanu (3v) on jatkuvasti ollut epämääräisiä sähkövikoja, vettä valunut sisään eri paikoista jne... ja tietysti touhu tonni menee.
Comment
-
Aluetunnistinvialle tuo kuullostaa, ja jos vika on siinä, muistaaksen se ilmoittaa vikaa anturissa F125. Ja kyllä, touhutonni tuon ohjainlaitteen kanssa vähintään menee, jos ostat uuden. Korjauttamalla pääset toki halvemmalla, mutta satasia siihen menee joka tapauksessa ja auto on muutaman päivän enemmän ajosta pois. Yleinen hintataso merkkihuolloissa tuntuu olevan noin 500 euroa pelkästä vaihtotyöstä. Erikoistyö=erikoishinnoittelu, vaikka vaihtotyö itsessään ei ole kummoinen. Työmäärä riippu ihan siitä, kuinka paljon autoa joudutaan purkamaan, ennen kuin ohjailaitteeseen päästään käsiksi, sekä öljynvaihtotyöstä ja uuden ohjaimen sopeutuksesta. Kaikesta huolimatta paljoksun merkkiliikkeen pyytämää hintaa vaihtotyöstä, mutta se on heidän hinnoittelupolitiikka. Useimmat yleiskorjaamot tuskin ovat kovin innostuneita vaihtotyöhön, vaikka se ei niin kovin vaativa työ olekaan, täytyy kuitenkin tietää tarkalleen mitä on tekemässä ja miten se tehdään.
Comment
-
Vika oli multitronicin ohjainlaitteessa, jonka sercapin pojat ansiokkaasti korjasi. Säästö 900E. Käynnistymis- ja sammumisongelma taas johtui jostain moottorinohjausreleestä, jonka Audin insinööri suuressa viisaudessaan on sijoittanut sinne akkukaukaloon, joka mulla on tulvinut pari vuotta sitten. Ei ihme ettei toiminut kunnolla. Nyt laatikko toimii OK.
Comment
-
Comment