Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic temppuilee a6 -03 1.9tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic temppuilee a6 -03 1.9tdi

    On siis sellaista alkanut tekemään, että joskus käynnistyksen jälkeen vilkkuvalla pohjalla näkyy kaikki pnrds. muuten toimmii hyvin, mutta pakin kytkeytyminen kestää vähän aikaa, eikä s - asento toimi. Vian saa poistumaan liikuttelemalla vaihteen valitsinta edestakaisin. Onkohan se ohjainyksikkö menossa? Kärsiiköhan sillä tollasena ajella? Edellinen omistaja on noin 60tkm sitten remontoinut laatikkoa 6500E:lla ja laatikkoa on käytetty saksassakin korjattavana.

  • #2
    Vikakoodit olisi hyvä lukaista, mutta tältä istumalta laittaisin rahani likoon ohjainlaitteen puolesta. Eipä se ajamista haittaa, jos ohjainlaite vioittuu riittävän pahasti, se kyllä estää sitten autolla ajamisen.

    Comment


    • #3
      Tulipa sellainenkin mieleen, että meneeköhän tollasenaan katsastuksesta läpi? Eli jos on laatikko antanut vikakoodin. Muuten en kyllä ala tekemään mitään, kun kerran kulkee hyvin.

      Comment


      • #4
        Meneehän se katsastuksesta läpi, dieseleihin ei tehdä OBD-testausta.

        Comment


        • #5
          No nyt se rupes tekeen sellastakin, että esim. risteykseen hidastettaessa laatikko ei irroita vetoa heti,vaan hetken yrittää punnertaa jarrua vasten eteenpäin ennen kuin irroittaa. Taitaa vedellä viimeisiään?

          Comment


          • #6
            Voi olla anturivika ohjainkortissa ja laatikko ei esimerkiksi pysty mittaamaan öljynpainetta jossain kohdassa ja ei siis tiedä vaikkapa kytkimen tilaa riittävän tarkasti.

            Koodit lukuun ja uusi ohjainkortti tilaukseen? Samalla tulee öljynvaihto tehtyä.

            Comment


            • #7
              Joo se taitaa olla selvä, että on sähkövika. Yleensä kylmänä, kun lähtee ajamaan , niin varoitus valo ei vilku ja muutenkin laatikko toimii hyvin. Sitten lämpimänä saattaa ruveta temppuilemaan, eli mekaanista vikaa ei leine.

              Comment


              • #8
                Voi myös miettiä tuon ohjainkortin korjaamista. Pääset pienemmillä kustannuksilla ja jos haluat sen meillä (www.sercap.fi) korjauttaa niin saat korjaukselle 12 kk työtakuun.

                Comment


                • #9
                  Mailia lähti sinne keminmaan email osoitteeseen. Ja hinta kysymykseen ei tarvi vastata, kun näköjään oli siellä hinnastosivulla ....

                  Comment


                    #10
                    Itse korjautin juurikin sercapilla keminmaalla ja ainakin valot hävisivät vaihteisto näytöstä. Uuden ohjausboksinkin olisi saanut saksasta noin 1800 vaihtoineen. Nyt tuli remontille hintaa n.800 ja öljytkin meni samalla uusiksi, joten 600 jäi ohjausboksin korjaukseen.

                    Comment


                    • #11
                      ... Nyt meno hyytyi kokonaan, eli ei käynnisty edes. Soittelin paikalliseen VAG - huoltoon ja kertoivat, että se ohjausboksi taitaa olla vänkärinpuolen jalkotilassa. Pitäneeköhän paikkansa? Senhän vois itse irroitella, jos vaikka liittinmet vain olis hapettuneet. Ohjausboksin hajoamiseenkin olisi järkevä syy, kun raitisilmasuodattimen kautta pääsi vettä jalkotilaan parivuotta sitten. Kuivattelin kyllä sitä, mutta liekö kosteus kuitenkin päässyt siihen boksiin ja tehnyt tehtävänsä?

                      Comment


                      • #12
                        multa löytyis tiptronicin ohjainboksi
                        4B0927156DQ
                        tosin ei taida olla käypäinen multiaskiin :D

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja kipi77 Näytä viesti
                          ... Nyt meno hyytyi kokonaan, eli ei käynnisty edes. Soittelin paikalliseen VAG - huoltoon ja kertoivat, että se ohjausboksi taitaa olla vänkärinpuolen jalkotilassa. Pitäneeköhän paikkansa? Senhän vois itse irroitella, jos vaikka liittinmet vain olis hapettuneet. Ohjausboksin hajoamiseenkin olisi järkevä syy, kun raitisilmasuodattimen kautta pääsi vettä jalkotilaan parivuotta sitten. Kuivattelin kyllä sitä, mutta liekö kosteus kuitenkin päässyt siihen boksiin ja tehnyt tehtävänsä?
                          Eipä ole vänkärin puolen jalkotilassa, vaan vaihdelaatikon perässä suojakopan alla.

                          multa löytyis tiptronicin ohjainboksi
                          4B0927156DQ
                          tosin ei taida olla käypäinen multiaskiin :D
                          Ei käy.

                          Comment


                          • #14
                            Eli siihen puljuun, jossa boksi väitettiin olevan vänkärin jalkotilassa, ei kannata autoa viedä. Mistähän siihen boksiin pääsis käsiksi, jos itse yrittäis irroitella?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja kipi77 Näytä viesti
                              Eli siihen puljuun, jossa boksi väitettiin olevan vänkärin jalkotilassa, ei kannata autoa viedä. Mistähän siihen boksiin pääsis käsiksi, jos itse yrittäis irroitella?
                              No, sen asian saat harkita ihan itse. Mutta multitronicin ohjainlaite on laatikossa kiinni. Hanttarin jalkotilasta sitä saa etsiä maailmantappiin saakka.

                              Auto alle pitää päästä. Ohjainlaite on laatikon peräosassa kiinni, suojakopan alla. Se, että paljonko joutuu edestä purkamaan, että ohjaimeen pääsee käsiksi, riippu ihan autosta. C5 A6 1.8T:ssa ohjain on hyvinkin helposti saatavilla. Sellainen varoituksen sana toki pitää sanoa, että suojakopan avaaminen tarkoittaa samalla öljynvaihtoa. Öljyt nimittäin pitää laskea ensin pois laatikosta. Tai valuuhan ne ulos tietenkin sen suojakopan kauttakin, mutta en suosittele sitä tekemään. Pelkän liittimen saat toki irti ja putsattua ilman kopan irroitustakin, ohjainlaitteen liitinrunko tulee sen suojakopan läpi.

                              Ja sitten vielä muutama muukin vinkki. Laatikon öljyt täytetään öljypohjan kautta. Se on varsin sotkuista hommaa ilman asianmukaisia (korjaamolla käytettävää) öljyntäyttölaitetta. Täyttö onnistuu kyllä perinteisellä imupumpullakin, sotkua vaan tulee vähän enemmän.

                              EDIT:

                              Sen verran pitää vielä lisätä, että ne vikakoodit olisi edelleen kova sana. Laatikko voi tarvittaessa estää moottorin käynnistämisen. Tämä piirre liittyy aluetunnistimen vikaan. Jos laatikko ei tiedä, mikä alue on valittuna (P-R-N-D), se estää moottorin käynnistämisen. Vika voisi siis viitata aluetunnistimen vikaan. Mutta edelleen, ne vikakoodit auttaisivat paljon.
                              Viimeksi muokannut jannekk; 1.9.2011, 12:57. Perustelu: Lisäys.

                              Comment


                              • #16
                                Siis onko se aluetunnistin vielä joku eri yksikkö? Kuulostais eniten sellasen vialta. Nimittäin musta on kokoajan tuntunu, että se laatikko vaan ei oikeen tajua mikä pykälä on silmässä, esim pakkia ei välillä tunnista, eika S-asentoa. Eilen muuten sain auton käyntiin, kun siirtelin vaihteen valitsinta ja kun käytin siellä manuaalipuolella, sain koneen hekuttamaan ja sitten käynnistymään. Joo tietysti luetan vikakoodit ennen korjausta. Edelleen arpoilen mihin vien auton.

                                Comment


                                • #17
                                  kipi77, eikö olisi parasta että saat vikakoodit ensin, laitat ne tänne jotta porukka pystyisi paremmin neuvomaan sinua asiassa, esim. mihin viedä,mitä pitäisi ehkä vaihtaa, jne...
                                  Ei tässä oo mitään järkeä muuten, IMHO !!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ok ... ja tuollahan tätäkin on jo käsitelty.

                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74246

                                    Ps. Ton vehkeen kans vaan alkaa tulla vainoharhaiseksi. niin kauan kun oon ton vehkeen omistanu (3v) on jatkuvasti ollut epämääräisiä sähkövikoja, vettä valunut sisään eri paikoista jne... ja tietysti touhu tonni menee.
                                    Viimeksi muokannut kipi77; 2.9.2011, 08:05. Perustelu: ps. lisäys

                                    Comment


                                    • #19
                                      Aluetunnistinvialle tuo kuullostaa, ja jos vika on siinä, muistaaksen se ilmoittaa vikaa anturissa F125. Ja kyllä, touhutonni tuon ohjainlaitteen kanssa vähintään menee, jos ostat uuden. Korjauttamalla pääset toki halvemmalla, mutta satasia siihen menee joka tapauksessa ja auto on muutaman päivän enemmän ajosta pois. Yleinen hintataso merkkihuolloissa tuntuu olevan noin 500 euroa pelkästä vaihtotyöstä. Erikoistyö=erikoishinnoittelu, vaikka vaihtotyö itsessään ei ole kummoinen. Työmäärä riippu ihan siitä, kuinka paljon autoa joudutaan purkamaan, ennen kuin ohjailaitteeseen päästään käsiksi, sekä öljynvaihtotyöstä ja uuden ohjaimen sopeutuksesta. Kaikesta huolimatta paljoksun merkkiliikkeen pyytämää hintaa vaihtotyöstä, mutta se on heidän hinnoittelupolitiikka. Useimmat yleiskorjaamot tuskin ovat kovin innostuneita vaihtotyöhön, vaikka se ei niin kovin vaativa työ olekaan, täytyy kuitenkin tietää tarkalleen mitä on tekemässä ja miten se tehdään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vika oli multitronicin ohjainlaitteessa, jonka sercapin pojat ansiokkaasti korjasi. Säästö 900E. Käynnistymis- ja sammumisongelma taas johtui jostain moottorinohjausreleestä, jonka Audin insinööri suuressa viisaudessaan on sijoittanut sinne akkukaukaloon, joka mulla on tulvinut pari vuotta sitten. Ei ihme ettei toiminut kunnolla. Nyt laatikko toimii OK.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itsellä olis tallissa samanlainen ohjainlaite f125-vikaisena. Paljonkos se pelkän boxin korjauksen osuus oli?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Korjaushinta meillä on tuolle yksikölle 430 euroa sisältäen 12 kuukauden työtakuun.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Perskeles ku olis huomannu silloin kun vaihdatin omani. Olis säästyny liki 500€...

                                              Comment

                                              Working...
                                              X