Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konehuoneen pesua B7

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Konehuoneen pesua B7

En nyt tiedä että kuuluisiko tätä tänne kirjoittaa, mutta tulipahan nyt laitettua..

Kuinka moni on pessyt konehuoneen ihan kotikonstein, siis painepesurilla ja jollain liuotin aineella?

Alkaako vilkuttelemaan pesun jälkeen mitään valoja koetaulussa?
    Vaiko vienkö liikkeeseen pesetettäväksi, silloin ei ainakaan tulisi omalle kontolle jos jokin valo sytttyis?

Itse olen aina pyyhkinyt näkyvimmät roippeet rätin ja pesuaineen voimin, mutta kyllä tuonne pellin alle kertyy tuota pölyä sen verran että ei haittaa olisi vaikka pesisi kunnolla.

no samanlaista vettähän se siellä liikkessä sinne konehuoneeseen työntää mitä kotonakii..ja muutamia pesumiehiä jututtaen yleensä he eivät vastaa mahdollisista vaurioista autoon moot.pesun yhteydessä.tämä ei sitten päde varmaan ihan kaikkialla ja joku varmaan jo tietää tähänkin jonkun kuluttajansuojalaki pykälän mut...näin maalaisjärellä ajatellen voi pestä itekki ku ei vaan tunge ihan sentin päästä kaikkia sähkölaitteita sitä vettä..kuten laturi,sulakerasiat yms yms.tarvikeliikkeestä löytää moottorinpesuainetta jos jonkunlaista ja sellasella perus 2e sumupullolla vaan suhuttaa sitä KYLMÄÄN moottoriin ja antaa hetken vaikuttaa ja pesuria perrään.sen jälkeen paineilmalla suhuttelee enimmät vedet pois ja antureiden(pensa vehkeissä tulpanhatut irti jos näkyvillä) ym ympäriltä eritoten nii eipä oo ollu onkelmaa! eiku vaan vettä lätreemään ihan surutta ja taas kiiltää audi : )

Comment

Itse laskin pienellä mielenkiinnolla Mastonin moottorinpesuainetta pellin alle, annoin vaikuttaa ~10min ja huuhtelin kevyellä paineella pienen matkan päästä, reilusti vettä käyttäen. Sen jälkeen annoin kuivua yön yli ennen seuraavaa käynnistystä, ja hyvin pelittää. Moottorikin lähti puhtaaksi :)
      Viimeksi muokannut otzk1; 28.7.2011, 09:36. Perustelu: typo.

Comment

Itse olen aina konehuonetta pestessäni laittanut jonkun suojan laturin päälle - niin olen tehnyt myös tämän Audin kanssa.

Comment

Konetta pestäessä kannattaa ainakin laturi ja akku suojata vaikka muovipussilla, sekä autosta riippuen myös mahdollinen sulakeboksi.

Itse olen aina pessyt koneen ns. kädenlämpöisenä, eli pari tuntia ajon jälkeen. Liuotinta konehuoneeseen, sienellä / harjoilla hankaus ja huuhtelu puutarhaletkulla suutin säädetty tiukalle keskisuihkulle. Sitten kone tulille, että ehtii kuivua. Ikinä ei ole ollut ongelmia.

Comment

näillä mennään

Elikkäs tänään lähden ostaan jotain liuotin ainetta ja alan iltasella konehuoneen pesuun. Pitää vain suojata laturi ja aukku.

Mitä liuotus ainetta te olette käyttäneet? varmaan suihkepullolla se on helpoin sinne suihkuttaa.

Comment

Juuri näin kun juho sanoi! Ja kaikki fiksi liikkeet pesee konetilat asiakkaan omalla vastuulla.
              Itse suosittelen vielä auto glymin moottoripesuainetta ja ihan normaali pensseli on hyvä apuväline ahtaissa koloissa.

Comment

Pineline raakana suihkupullosta, antaa vaikuttaa ja vettä perään.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
                  Perustoimiva ratkaisu. Näin suurimmat lähtee jo puutarhaletkun kanssa huuhtelemalla.

Comment

Autoglymin moottorinpesuaine tai moottoripyörän pesuaine toimii myös todella hyvin. Korrekin liuotin on myös ihan OK tavaraa. Pinelineä en ole kokeillut.

Vettäruiskuteltaessa kannattaa sitten olla sen verran varovainen ettei ihan herkimpia laitteita suihkuta suoraan, kuten antureita, puolia, abs-pumppua, tms. Samoin ainakin pakosarja kannattaa jättää suosiolla pesemättä :)

Comment

kyllä kiiltää

Nyt on konehuone pesty. Ja kyllä kuulkaa kiltää joka paikka.

Kävin ostaan Autoglymin pesuainetta ja suihkuttelin sitä hieman viilentyneeseen moottoritilaan ja annoin vaikuttaa ~15min ja painepesuria perään, ei tarvinnut hangata millään sienellä, pesurilla lähti kaikki ilman mitään vastusteluja.

Pesun jälkeen kuivasin paineilmalla suurimmat vedet pois ja heti auto käyntiin - toimii, eikä merkkivaloja pala mittaristossa.

Pesuainettakin jäin vielä ainakin 2 pesukertaan.

Comment

Toimii ja painepesurilla surutta vaan hetken kuluttua perään. Auto käyntiin ja paine-ilmalla suurimmat vedet päältä pois.

Comment

Puolat kannattaa nostaa ylös ja paineilmalla kuivata sieltä, tuppaa menemään aikalailla vettä sinne ja tulpat ja puolat ruostuu/happettuu huonoiks.... (tiedän miltä ne näyttää jos ei niin tee...) ;)

Comment

Autoglymillä on pari hyvää ainetta konehuoneen puhdistukseen. Muovipussit kriittisempien paikkojen päälle, jonka jälkeen ensimmäinen aine sumutetaan pinnoille jonka jälkeen annetaan vaikuttaa ja samalla voi sienellä/harjalla jynssätä pinttyneimmät kohdat. Sen jälkeen näyttää pesuria sopivalta etäisyydeltä, jonka jälkeen voi levittää viimeisen aineen ja antaa sen kuivaa.

AG -Engine & Machine Cleaner ja Vinyl & Rubber Care on meikäläisen valinta. Viimeisimmäksi mainitun aineen ominaisuudet ovat kyllä hyvät, elikkä jäävät sitten suojaamaan tehokkaasti muoveja/letkuja + että antavat niille hyvän kiillon. ;)

Comment

Working...
                            X