Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 kannentiiviste meni, mikä neuvoksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 V8 kannentiiviste meni, mikä neuvoksi?

    Osaisiko joku neuvoa kannattaako lähteä hakemaan suoraan vaihtokonetta vai laitattaa vanhan kuntoon? Kyseessä on S8 vm -98. Mm. jakohihna laitettu 35 000 sitten. Mikähän mahtaa olla edullisin vaihtoehto.. Mistä kone? Missä kannattaa laitattaa?

    #2
    Minulla on samanlainen projekti menossa.

    Hinnasta sen verran että kannenpultit, tiivistesarja ja remmi on ~325€ Tepolta. Josko sit 35tkm ajetut rullat ja kiristimet vaihtaa niin ne tietty tuohon päälle.

    Autodata arvio oli 15 tuntia eli minun tapauksessa 15*70€ per korjaamotunti + kannen koneistus 150€/puoli.

    Yhteensä siis ~1700€. Siihen vielä öljyt, jäähdytinnesteet yms. kilkkeet ja vähän varaa niin aika liki 2k€ taitaa mennä jos ei ite tee.

    Comment


    • #3
      Itse olen kasiini moottorin kohtaloa pohtinut melko lailla ja tullut siihen tulokseen, että en ees pura vanhaa myllyä, koska vaihtomoottorin rahteineen saa ruotsista Haaparantaan noin 650€ hintaan, 240tkm ajettuja. Ruotsissa näytti niitä vielä riittävän hajoittamoillla. Muistaakseni 120kpl 4,2l A8 moottoria. Varmaan kannattaa kysellä naapurimaista. Suomessa ovat aika arvokkaita.

      Comment


      • #4
        Voi olla sama remontti edessä siinä vaihtomoottorissakin.Tyypillistä kun on noi tiivisteiden vuotamiset Audin kaseissa.

        Comment


          #5
          S8 ei ole aivan yhtä yleinen kuin A8 ja konekkin on ässässä hieman erillainen.

          En kyllä lähtis ruuvaamaan vaihtokonetta kansirempan takia tilalle. Maksaa senkin asentaminen, jos on korjaamojen varassa.

          Comment


          • #6
            Olen samaa mieltä siitä, että ei kannata kannen takia moottoria vaihtaa, jos työn joutuu teettämään. Mutta jos on haluaa päästä "halvalla" ja tekee itse, niin koko moottorin vaihto on edullinen vaihtoehto. Edullenen yleensä sisältää määräämättömän määrän riskejä. Jokainen saa kuitenkin itse puntaroida ne. Oman käyttötarkoituksen mukaan.

            Moottorin irroittaminen kasin pellinalta hyvissäkin olosuhteissa on melkoinen urakka. Mutta kun sen on saanut sieltä pois. On kaikkien vuotojen korjaaminen melko helppoa irto koneesta.

            http://www.bildelsbasen.se/?link=list&ggl=s16&searchmode=1&vc1=106&pc1=120&vc[0]=106114101&vcx=1362&pc[0]=120101100

            http://www.bildelsbasen.se/?link=lis...106&pc1=120&vc[0]=106114101&vcx=1362&pc[0]=120101100

            Comment


            • #7
              Kansien poisottaminen taitaa olla melko paljon pienempi homma kuin ottaa koko kone pois. Ja sitten on uudet tiivisteet jne. eikä vanha Ruotsinkone, jossa on sama vika 10 tkm päästä?

              Comment


                #8
                Ei kyllä konetta kannata pelkkien kansipahvien vaihtamisen vuoksi nokalta nostaa. Kansien irroittaminen sujuu "ruokatuntiin mennessä" homman ennenkin tehneeltä ja motivoituneelta henkilöltä (itsekin sen 3 kertaa tehnyt). Asennukseen voi sitten varata hieman enemmän aikaa, jottei hommaa tarvitse moneen kertaa tehdä :)

                Comment

                Working...
                X