Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Meinasin että jos asentaisi RS4 (2,7) öljynpainemittarin vaikka psykologisista syistä, tottunut sitä kyttäämään.
Oletteko mistäpäin moottoria ottanut anturille tiedon..?
Öljynpainemittarin meinasin asentaa öljynpaineanturilta. Haarottaa sen kahteen ja siitä toinen mittarille ja toinen auton oman öljynpaine valolle.
Siihen pitää hommata adapteri. Auto gauge mittareihin on valmiina saatava adapteri.
Semmonen mielikuva ittelle jääny että toi voipi olla työläs homma jos ei kone satu olemaan irti. Toi painekytkin on suht ahtaassa kolossa öljynputsarin takana.
Kyllä sinne alakautta pääsee jos purkaa öljynsuodattimen ja ehkä turbon paineputken pois tieltä. Siltikin joutuu vähän sokkona tekemään.
Itse haluaisin ottaa painetiedon jostain kannen päädystä, mutta joutuisi ehkä porailemaan. Toinen paikka mikä voisi olla näppärä kohta, olis turbon öljynsyöttö kansien välissä. Sinne pidempi banjopultti ja toinen banjo väliin.
Jos se on samanlainen kun A4 2.8 v6, niin sillon sen pystyy haaroittamaan siitä. Tein aikeisemmin valmiiksi A4 öljynpainemittarille adapterin. Ei tullut vaan koskaan asennettua, kun tuli S kuume kovaa vauhtia :)
Adapterin ostin varaosaliikkeestä.
Sitäkin piti vielä vähän lyhentää, jotta sen saa pyöritettyä paikalleen. Pitää kokeilla, kun saa auton nosturille.
Onkos kuinka moni jo asennellut öljynpainemittaria? Sitä kyselen että mahtuuko paineanturi olemaan painekytkimen rinnalla, ettei ilmastoinnin kompura ota siihen kiinni?
Se on kyllä helkatin ahdas paikka. Kerran yritin kelloa sinne tunkea, mutta anturin paikka on niin lähellä öljypohjan yläpintaa ettei siihen mahtunut. Se olisi helpointa vetää jollain haaralla ja siitä letkulla jatko jonka päähän painekello. En kyllä yleensäkään ymmärrä miksi sen anturin pitää olla niin iso möhkäle.
Mittailin minkä verran tuossa etupuolella on tilaa. Siihen mahtuu noin 46 milliä halkaisijaltaan oleva anturi, ja suunnilleen saman verran pitkä ilman kierreosaa.
Näyttää siltä, ettei tuota pienempääkään anturia taida saada mahtumaan enkä ota riskiä vaan taidan vetää ihan normikokoisen paineanturin letkulla parempaan paikkaan.
Tai jos tuollaisen käy hytikkapajassa teettämässä ilman mitään T-kappaleita. M10x1.0 - 1/8" päillä.
Kyselinpä Hytarilta mielipidettä että onko järkeä laittaa 1/8-27 NPT kierteellä oleva anturi tuohon M10x1 kierteelle, ja siellä oltiin sitä mieltä ettei todellakaan kannata, tulee ongelmia.
Eikös pv jossain toisessa samaa aihetta käsittelevässä topikissa sanonut että sen anturin NPT-kierteen voi pyöräyttää m10x1 kierrepakalla. Tällöinhän ei pitäisi olla riskiä että vuotaisi kun laittaa prikan tiivistämään, aivan kuten se orkkis öljynpainevalon anturikin on. Vai olenko käsittänyt jotenkin väärin?
Nyt on öljynpaineet kabiinissa. Ei ollut tämäkään homma kovin helppoa noin niinkuin osien haalimisen kannalta. Kriteerinä oli, että anturin pitää mahtua extranatsaan ja mittarinkin pitää miellyttää silmää ja sopia sisustukseen. Päädyin VEI Systemsin Dual Function mittariin. Tuo aiemmin linkittäni kuva on VEI:n tekele mutta maailmasta taitaa puuttua 1/4npt - M10x1 adapteri. Onneksi VEI:llä oltiin älyttömän avuliaita asiakaspalvelun suhteen ja anturiksi tuli AEM:n tekele. Kaikki anturit/mittarit eivät ole vaihtokelpoisia keskenään eli pientä haastetta oli löytää toimiva setuppi. AEM:n kaveriksi 1/8"npt - M10x1 adapteri.
Jatketaan mologia tuon alkuperäisen öljynpaineanturin herjasta. Joskus satunnaisesti punainen öljykannu valo vilkkunut vaikka auto ei ole edes ollut käynnissä ja nyt alkanut vilkuttamaan ajonkin aikana aika tiuhaan. Tiedän, että paineita on kun tuo mittari tuli sopivasti asennettua :)
Onko noissa tarvikeantureissa eroja kun osa ilmoittaa switch pressureksi 1,4bar (FAE) ja toinen 1,2-1,6bar (FEBI)?
Samanlaiset paineet löytyy omastakin castrolleilla.
Vertasin paineita kasi urssiin ja rupesin jo huolestumaan kun siinä on paljon paremmat paineet, hyvä että tämäkin asia selvisi.
Mitäköhän tapahtuu jos tyhjäkäynnillä häviää jostain syystä öljynpaineet:(
Kiitos mikselle.
Tuossa jo holkerin kanssa juteltiin asiasta niin laitetaan tännekin muille tiedoksi eli tuo öljynpaineanturi ei noteeraa paineita alle 2000rpm.
Onko tämä tosi ettei alle 2000 rpm paineita mittaa ollenkaan? Löytyykö tämä fakta jostain? Itsellä alkoi tänään tuossa kotimatkalla ajaessa palamaan öljynpainevalo. Sammui ja syttyili uudestaan ees taas aina kolmen piippauksen kera. Kierroksia oli alle kahden tonnin.
Eli onko kaikki alle kahden tonnin kierroksen öljynpainehälytykset anturi/liitosvikoja?
Kyllähän se anturi mittaa paineet jatkuvasti, mutta milloin mittaristo herjaa niistä on eri asia. Minä en tiedä miten se menee. Olisikohan SSP:ssä tietoa?
Haljennut lohko voi kyllä antaa tuollaisia öljynpaineoireita.
Hommahan alkaa jo siitä onko anturi oikein "mittaavaa mallia" vai vain ON/OFF tyyppinen tietylle paineella kytkeväksi rakennettu.
Jos on vain 1kpl ON/OFF -tyyppinen niin siitähän ei oikein koko kierrosalueella fiksusti toimivaa saa vaan valittava painerajaksi semmoinen joka riittää kovemmillekkin kierroksille ja sitten vaan tietyn kierrosluvun alta blokata turhat hälyt pois.
Olen ainakin siinä luulossa että esim. 1,8T moottorissa homma toimii näin.
Sitten taas muistaakseni esim. jossakin kakkisgolfissa aikoinaan oli fiksumpi systeemi eli kahdet eri paineilla toimivat ON/OFF-anturit ja sitten niiden hälyt ohjattiin kierrosluvun mukaan
Jos en väärinpäin muista niin kun mulla oli anturivikaa ja oireili siten, että kun kierrokset meni alle 2000rpm piippari mittaristossa ja kun kierrokset nousi yli niin lopetti.
Ei se lohko sulla vielä ole hajonnut
Jos en väärinpäin muista niin kun mulla oli anturivikaa ja oireili siten, että kun kierrokset meni alle 2000rpm piippari mittaristossa ja kun kierrokset nousi yli niin lopetti. Ei se lohko sulla vielä ole hajonnut
Kiitti lohdutuksesta Mikse, ehkä ei vielä siis ole peli menetetty.
Ja tuossa ylempänä kirjoitit että tyhjäkäynnillä olet mitannut ulkoisella mittarilla 1,1 bar. Ja kun orkkis öljynpaineanturi hälyttää käsittääkseni 1,2 - 1,6 bar niin kyllähän se tarkoittaisi että tyhjäkäynti (ja alle 2000rpm) -paineita ei mittaa (tai hälytä)..?
Joka tapauksessa, uusi anturi hommata sekä vihdoin hommata "oil pressure sensor relocation kit" -letku jolla saa aftermarket paineanturimokkulan kytkettyä. Mittari ollut kabiinissa jo monta vuotta mutta homma tyssänny tuohon ettei anturimokkula mahdu mihinkään. Kylläpä se mittari on näköjään pakollinen näissä vehkeissä..
Kahlasin omia muistiinpanoja ja kyllä se meni mulla niin, että kun ajoi korkeammilla kierroksilla niin ei hälyttänyt ja kun putosi alle ~2000rpm niin herjaa tuli. Voit ite testailla kun on vika päällä, siis jos anturivika, tuossa vielä samaa oiretta http://audisrs.com/sutra278990.php
Jep, vähän kyllä vastaavat oireet oli. En nyt uskalla ajaa tuon enempää kuitenkaan, vaihdan ensin anturin ja koitan saada mittarinkin vihdoin kytkettyä.
On nää prkl vehkeitä, just saanu vehkeen kulkemaan sen mitä tosta lähtee, kaikkien kytkinongelmien jälkeen (kaksi kesää meni hukkaan), uudet jarrutkin upgreidasin tässä ja uudet renkaat asennutin tänään, valmiina Pudasjärven mailille niin tällasen se sit taas teki..
Comment