Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.8 V6 q -95 kytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.8 V6 q -95 kytkin ongelma

    Moikka.

    Seuraavanlainen ongelma ilmeni eilen.

    Aamulla startatessani alkoi auto piippaamaan ja punainen jarrujen varoitusvalo vilkkumaan. Sammutin auton ja starttasin uudelleen eikä valo enää vilkkunut. Aattelin, että ok, joku sensori ei vaan ehtinyt mukaan tms.

    Normaalisti kytkin ottaa autossani aika ylhäällä, about puolessa välissä polkimen liikerataa mutta eilen valoista lähtiessä kytkin ottikin ihan alhaalta jo kiinni. Puolesta välistä ylös poljin oli ihan löysä eli yleensä vastus on tuntunut koko liikeradan mitalta mutta nyt vain puolesta välistä eteenpäin.

    Muutaman minuutin ja vaihdon jälkeen kytkin palautui normaaliksi ja toimi kuten ennenkin. Tätä tapahtui pari kertaa eilisen aikana.

    Autoon on vaihdettu kytkimen pää-, ja työsylinteri pari vuotta sitten. Voiko olla, että jompikumpi olisi jo antautunut vai mikä mättää? Vuotaako?

    Ilmeisesti tuo kytkin käyttää jarrunesteitä johonkin toimintoon mutta tsekkasin, että säiliö on kyllä täynnä eli ei ihan lorisemalla ainakaan nesteet vuoda.

    Missä vika?

    Alkuperäinen kytkin on kyllä kyseessä eli voiko se olla jo vaihtokunnossa? Autolla on ajettu 258 000.
    Viimeksi muokannut Albert77; 14.7.2011, 10:44.

  • #2
    A6 C4 (2,8) kytkinpoljin on ihan löysä ja tunnoton sekä se jää pohjaan kun sen polkaisee lattiaan. En huomannut että nesteitä vuotaisi ja säiliökin on täynnä. Onko jollain tietoa, mikä voisi olla vikana, että mistä alkaa ongelmaa selvittämään?

    Comment


      #3
      Ei se välttämättä vuoda ulospäin, silti joko pääsylinterin tai työsylinterin kumit voi olla rikki. Uutta tiivistesarjaa tai uutta sylinteriä kehiin.

      Comment


      • #4
        Okei kiitoksia. Uudella pääsylinterillä koitetaan alkuun kun semmosen halvalla bongasin.

        Comment

        Working...
        X