Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 vm97 nykii ykkösellä ~1000-1400rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 vm97 nykii ykkösellä ~1000-1400rpm

    Moi kaikille! On muuten hieno palsta!!

    Tuossa on linkki keskusteluun jonka tein reilu viikko sitten.

    http://keskustelu.suomi24.fi/show.fc...00000009138049

    Koska huoltoliikkeistä lupailivat hirmuisia menoja ongelman selvittämiseksi niin ostin Sonax Fuel Injection & Carburetor Cleaner suihkutusjärjestelmän puhdistusainetta, tyhjensin sen lähes täyteen tankilliseen ja se tankillinen on nyt ajettu tyhjäksi. Nykiminen on vähentynyt radikaalisti niin ettei kolmosella ja kakkosella sitä huomaa lähes koskaan, mutta ykkösellä kun "ajelee" 1000-1400rpm on meno pelkkää nylkyttelyä. Moottorijarrutuksessakaan ei nykimistä enää esiinny.

    Kannattaako minun edes harkita satojen eurojen menoerää jossa vain selvitettäisiin tämän nykimisen syy, ja lisää menoja menisi sitten sen korjaamiseen? Voiko tuollainen vika olla viittaus isompaan ongelmaan jonka korjauttamatta jättäminen voi tulevaisuudessa koitua turmioksi??Ilmeisesti kannattaa ostaa vielä toinen putsausaine - onko tuo kyseinen hyvää litkua vai olisiko joku toinen parempaa? - ja ajella tankki sillä tyhjäksi, ja kannattaako tuota jatkaa vaikka kolmen - neljän tankillisen verran ja toivoa että nykiminen lakkaisi lopulta kokonaan? Ja miten tuo starttipilottihommeli oikein toimii, googletus ei tuottanut tulosta ja toveripiiri on yhtä tampioita autoasioissa kuin minäkin joten apua kaipaisin kovasti.

  • #2
    Painetesti varmaan ilman turboakin hengittävälle. Sopivan kokoinen metallinen pullo, joka sopii ilmanputsarin jälkeiseen torveen, rengasliikkeestä venttiili ja huoltsikan kannusta varoen ilmaa -ja kuuntelemaan.
    Tuollaisella sain rouvan Audista yhden huohotinletkun vuodon paikallistettua. Letku on vaatimaton, mitättömän lyhyt tumppi, jonka klemmarit oli ruostuneet kiinni, joten varmuuden vuoksi en tuota irrottanut tarkastelua varten. Hiukan yli yhden barin paineella alkoi kuulua koneen takaosasta vieno vihellys. Tumpissa oli hyvin pieni viilto, jota ei näkynyt ennen kuin sen otti käteen ja taivutti mutkalle.
    Noilla kaasuttimen/huohottimen/ruiskun letkuilla, joissa liikkuu öljysumua on konsernin vehkeissä tapana syöpyä sisältä. Seurauksena pieni vuoto, jota on vaikea paikallistaa. Tuollaiset vuodot saavat sitten esim. seokset sekaisin.
    Pariin konsernin kulkineeseen olen teettänyt +300tkm lukemissa täydellisen Forté -käsittelyn. Kummasti vaikuttaa paljon ajettuun ruiskuvehkeeseen perusteellinen suolihuuhtelu. Kohta olisi tarkoitus sellainen teettää 250tkm ajettuun Audiin.

    Comment


      #3
      Vieläpä on tuo patentti rakentamatta.. Tuttu korjaaja etti vikaa parisen tuntia puoli-ilmaiseksi eikä mitään löytynyt.. Pitää kai tuo patentti rakentaa että tää homma menis jotenkin ees eteenpäin :(..

      Comment


      • #4
        Täysin mutu: Ettei vain olisi se kuuluisa" lambaada" sokönä. Onko testerissä käyty?

        Comment


          #5
          Lainaus tuolta s24 palstan topikista "Auton vikamuistissa ei merkkiä viasta, alipaineletkut tarkastettiin imusarjasta ja ne oli ok ja ilmamassamittarin arvot ok. "

          Eli tuo pikahuollossa. Ostin nyt tänään vielä sitten aitoa oikeaa Fortea makso 29e ja ajelen tankillisen tuolla tyhjäksi. Jos ei auta niin pitää miettiä jos tekis tuon patentin tai kyselis merkkiliikkeiden huoltoäijiltä onko niillä kokemusta noitten tutkimisesta ja veis sellaiseen merkkikorjaamoon oli se sit missä päin Suomea tahansa jossa ne väittäis osaavansa löytää sen imuvuodon..tiedä sitten jos ovat umpikieroja ja väittävät löytävänsä ja haluavat vain helpot rahat viedä sen sijaan..

          -edit 19.8- tänään vielä Laakkosten huollossa äijä teki perinpohjaisen tarkastuksen ja jotain karstaa otti kaasuläpästä tms pois mutta nykiminen jatkuu..epäili enemmän tyyppiominaisuudeksi kuin viaksi, muissakin autoissa on ollut vastaavaa. Eipä tuo haittaa enää kun tottunut siihen että 1000-1400rpm ykkösellä ja kakkosella ei jäädytä kaasujalkaa vaan aina on aivan pieni hidastaminen tai kiihdytys menossa.. Jos nykiminen pahentuu tai ilmaantuu muita oireita pitää tilannetta miettiä uudestaan.

          Comment

          Working...
          X