Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tikitys ja öljyn ominaisuudet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• tikitys ja öljyn ominaisuudet

Moottori on 2,6l abc, ja kylmänä ei tikitä eikä senkään jälkeen kun lämmöt on 90 asteiset. Mutta kun kesähelteellä on ajanut pitemmän matkan niin tyhjäkäynnillä kuuluu tikittävä ääni yhdestä nostajasta, tikitys seuraa kierroksia. Voiko ongelma johtua siitä että öljy menee liian luiruksi? Öljy on nyt 5w-40 täyssynteettistä. Öljynvaihto on juuri edessä, mikä öljy voisi auttaa asiaan? Hieman nakertaa kun keväällä tuli yli 1500e laitettua koneremppaan ja tekee noin. Kansiremontti tehty ja korjaamolla mainitsin asiasta, mutta nostajissa ei kuulemma vikaa ollut.
    Viimeksi muokannut kepakko; 12.7.2011, 15:02.

Minkä merkkistä öljyä ja paljonko on ajettu viime öljynvaihdosta?

Comment

öljyinä olen jo 5 vuoden ajan pitänyt teboil diamond 5w-40 mutta rempan yhteydessä laitettiin mobilia 5w-40, ja sen jälkeen hajosi öljykello ja piti lisätä abc aseman 5w-40 jotain kuraa. Noilla teboileillakin piti jonkinlaista tikitystä. Öljynvaihdosta on n.8000tkm ja vaihdan ne kun tiedän mikä öljy on hyvää kuumana ja mahdollisesti tikitys hiljenisi..

Comment

Muistelisin et oma ABC kutonen tomi hyvin Valvolinen öljyillä. Vaihtovälit oli itellä sitä 10-15tkm.

Comment

Onko 5w-30 jäykempää kuumana kuin 5w-40? Itselläni oli n.500tkm ajettu 1.3 kakkis, ja siinä oli teboilin gold öljyt, ja kesä kuumalla kun ajoi motaria pitemmän aikaa ja vaihteen laittoi vapaalle niin syttyi öljyvalo, öljyt menneet liian liruiksi? vaihdoin sitten teboilin diamondit samana päivänä ja ongelma poistui. Että taitaa olla öljyissä olla isoja eroja kuumalla kelillä.

Comment

Vaikkapa autowikistä voi katsoa mitä nuo SAE-merkinnät (esim 5W-40) minimissään takaa öljyn viskositeetiksi "kuumana". Eri asia on, miten öljy käyttäytyy sitten vaikkapa 120-asteisena..

Lyhyesti: 5W-30 on kuumana ohuempaa kuin 5W-40 luokiteltu öljy.

Comment

Valvoline VR1 Racing, 10w-60 tämä kestää kuumana paremmin mikäli autowikiä oikein tulkitsin? Mutta talveksi sitten notkeampaa öljyä tilalle?

Comment

10W-60 pitäis varmasti kestää kuumaakin käyttöä - tosin normaaliajossa mennee tuo kuuma pää jo vähän hukkaan, vaikka tuskin siitä varsinaisesti haittaakaan on. Voi olla tuo 10W ihan hyvä vanhemmalle koneelle, kun ei laakerivälykset yms ole niin pienet.

Talveksi tosiaan kannattanee laittaa ohuemmat öljyt, vaikka -39C pitäisi tuonkin vielä jotenkin pullosta valua ulos =)

Tuo Teboil Diamond mitä olit jo lisännytkin on täällä vissiin aika monen ikäisessä autossa käytössä, itsellä ei siitä ole kokemusta. Täyssynteettisenä saattaa jopa säilyttää normiajossa ominaisuutensa paremmin kuin tuo osasynteettinen VR1.

Comment

Lueskellut nyt nettiä, ja monet kehuvat castrol magnatec 5w-40, eroaako se millään tavalla tuohon diamondiin? Hinta on ainakin erilainen ja haluan kokeilla nyt kunnon öljyä jos se auttaisi, jos ei auta niin sitten korjaamolle tie taas käypi.. Ja fortea en uskalla kokeilla tähän, koneistamolla purkivat ja putsasivat kannen, en tiedä sitten voiko olla likaa niitten nostajien sisällä josta se tikitys tulee. Aikomus on huomenna vaihtaa öljyt ja suodatin, alkuperäisen käyn marmorilta.

Comment

Ite käytin Valvolinen SynPoweria 5w-40.

Comment

Minä olen jo muutaman vuoden käyttänyt Gulf Formula G 5W-40 kaikissa mun autoissa ja vaimon coyotissa.

Ei tikitä, ei tarvitse täyttää (paitsi hieman coyottiin, normaalia vissiin japseille...). Olen siihen öljyyn ihan tyytyväinen.

Comment

Castrol SLX Professional 5W-30 + Redline Breakin Additive on omassa ollut ok. Hieman kiinnostaisi jäykempi, mutta valitettavasti tulee talvella tarvetta kylmäkäynnistyksille. Suodattimena oon käyttäny ihan suomalasta M-Filteriä halpahallista ostettuna.

Liquimolyllä on joku lisäaine nostajia varten. Ei kokemuksia siitä.

Pitäisikin tilata taas öljyjä Saksasta, että jos nuo Castrolit kiinnostaa..

Comment

Working...