Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8: Kone käy 7 pytyllä ja Cat valo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nuo on jotain muuta. En muista mitkä kanavat ne oli. Pitäisi kuitenkin näkyä nokkien ja kampuran asentotunnistimien arvoja.

    En oo 32v koneesta niitä varmaan koskaan penkonut, yleensä uudemmissa saa tutkia kun on säädettävä nokkien ajoitus joka aina vanhuuttaan renaa.

    Comment


      Lambda tosiaan voisi tuollaista toisen bankin ongelmaa aiheuttaa. Semmosenkin olen edellisessä A8:ssa kokenut. Lambda hajosi siten ns kokonaan ja näytti staattista ykkösen arvoa. Itse lambdasta ei tullut mitään vikakoodia, mutta cattivalo kyllä vilkutti , pytyistä tuli toisesta bankista syttykatokoja ja moottori kävi hyvinkin huonosti. Silti sillä aikanaan ajettiin yli 300km pätkä tolleen, kun tiennyt,että katti voi kärsiä. Ei hajonnut sillä reissulla katti.
      Jossain VCDS:ssä oli mistä näki reaaliajassa mitä arvoa lambdat sahasi. Nehän pitäs sahata jotain 0.9x-1.0x väliä jatkuvasti.

      Jakopäärempalla ei suoraan voi olla lambdan hajoamiseen kyllä syytä, että se olisi vain huonoa tuuria jos noin olisi käynyt.

      Kyllähän 32 venttiilisessäkin noi asennot on myös jossain näkyvissä VCDS:ssä. Se on sitä eri measurement blokkien näpsyttelyä läpi, että ne löytää. Tuosta sun linkistä ne nokkien asennot löytyisi juuri hopsiksen mainitsemista blokeista

      Ja Lambda arvot blokissa 31.
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 9.3.2023, 21:16.

      Comment


      • tässä pari liitettä.
        Attached Files

        Comment


        • Eli tarvitaan label file moottorille. Kenellä sattuisi olemaan?
          Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
          Controller: 4D0 907 558 D
          Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D01
          Coding: 05273
          Shop #: WSC 51217
          VCID: 2E2F4532F90F
          2 Faults Found:
          16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
          P0300 - 35-10 - - - Intermittent
          16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
          P0301 - 35-10 - - - Intermittent
          Readiness:
          Viimeksi muokannut Mr.mankki; 10.3.2023, 10:17.

          Comment


          • Sellaista vastausta tuli
            Attached Files

            Comment


            • Lisää tarvitaan apuja. Mitäs nyt vielä vois tutkia ennenkuin purkaa jakopään esille. Millä noihin lambdoihin pääsee käsiksi? Ja millä osanumerolla saisi oikeat lambdat. Kiitos taas kaikille että olette tukena !

              Comment


                Näyttäis että misfiret rajoittuu 1. sylinteriin.

                Ehkä ennen jakopään räjäyttämistä vaihtaisin yksitellen ristiin toiseen sylinteriin vielä tulpan, puolan ja suuttimen. Katsoo mihin vika siirtyy vai jääkö samaan mukiin, jossa vaiheessa mittaisin puristukset.

                Comment


                • Se on kokeiltu en tiiä miks kylmällä koneella heittää nyt tota 301 misfireä mut aiemmin heitti 5,6,8 miss firee kaikki puolat ja tulpat uusia sytytys asteet uusia lamdat ja suuttimet on ainoat mitä ei ole vaihdettu. Puristuksia ja suuttimia ei ole katsottu. Tiiätkö onko suuttimia vaikeaa irrroittaa. Ainakin kerran yritin tuntui että kaikki oli kiinni jossain tangossa ja en sit enempää purkanut

                  Comment


                    Ei ne mitenkään vaikeet oo vaihtaa. Uudet o-renkaat kannattaa hommata valmiiksi, vanhat on varmasti aika korppua jos ei oo ikinä irrotettu. Suutinrunko on neljällä pultilla kiinni imusarjassa, ne kun avaa niin nousee ylös. Jotain sekundääristä purettavaa siinä on varmasti edessä mutta niitäpä sitten vaan purkaa.

                    Tässä pitää myös tietää että siellä linjassa on aina bensanpaine takana. Eli kannattaa vaikka avata ne polttoainelinjojen juntturit varovasti niin että on joku rätti ympärillä. Silti sieltä valuu bensaa koko ajan joka paikkaan mutta eipä lennä paineella silmään.

                    Comment


                      Mr.mankki tässä jotain: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...54#post1868154

                      Comment


                      • Kai seuraava rojekti on sit vaihtaa kaikki suuttimet ja o renkaat, ajattelin et kai sitä sit niitä lambdojakin voisi miettiä, kohta on sit ainakin ennakkoon kaikkea vaihdeltu:D .. Millä osanumerolla lambdoja kannattaa etsiä? Ja onko niitä enemmän kuin 2kpl?

                        Comment


                          Kaksi siellä on. Ovat vaihdettavissa moottorin ja tulipellin välistä yläpuolelta. Voivat olla aivan helvetin lujassa. Itse en saanut auki normi pilipali lambdahylsyllä, kun se vain antoi periksi. Lopulta oli parempi etten saanutkaan auki, koska toisesta lopulta korkkasi kierteet downpipestä. Irti ne saa kyllä pitkällä hylsyllä, jos vain pistä johdon poikki. Tai sitten jos on kunnon vahva lambdahylsy.
                          Nyt taisi mennä Pierburgit edellisten tilalle. Orggis lienee Bosch tai Pierburg. Halvemmalla pääsee, jos ostaa ns yleismallin missä ei ole välttämättä oikeaa liitintä ja käyttää vanhasta liittimen.

                          Comment


                          • 028 015 81 07 osanumerolla suuttimet. Kannattaako tilata Ebaysta? https://www.ebay.com/itm/15254403977...3ABFBM9r-T59th

                            Comment


                            • Sellaista postia tuli Ross techilt
                              Attached Files

                              Comment


                                Jos haluat testata ensin parilla käytetyllä niin mulla on niitä tuolla varastossa. Jotenkin semmonen fiilis, että sulla ei ole kuitenkaan suutinongelmaa. Joskus jos oikein pitkään moottori on käyttämättä voi suuttimet tarvita vähän herättelyä, mutta sillon moottorin on pitänyt kyllä olla käyttämättä melko paljon pidemman aikaan kuin esim kuukauden.
                                Mutta toisaalta kun kaiken muun olet jo vaihtanut niin yhden mitä voit itse tehdä olis tuo ykkösen suuttimen vaihto toiseen paikkaan. Vian siirtyessä suuttimessa oletettavasti on vika. Voi se vika olla johtosarjassa esim huono kontakti, mutta sekin olisi tosi huonoa säkää, jos syyttä olisi yhtäkkiä muuttunut. Helpoin, muttei ehkä varmin ja tieteellisin, keino vähän testailla suuttimia on irrotella virtaliitin ja tsekata muuttuuko käynti. Sulla on random misfireä eli se ei ole jatkuvaa.

                                Niin se on ollut tuon VCDS:n kanssa, että Saksan tai Ruotsin versiossa on paremmin labeleita.
                                Viimeksi muokannut Puuhapete; 15.3.2023, 12:45.

                                Comment


                                • Onko kukaan selvittäny mikä on korvaava puola 077905105 tilalle? Tuota kun ei ole saanut uutena vuosiin. Käytetyt ei kestä kun pyhättömän viikon.
                                  Varaosatukkurit sanoo vain ei oo.

                                  Comment


                                    Et kerro vuosimallista mitään. Jossain vaiheessa se vaihtuu tähän 058905105. https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../9/905-905035/

                                    Tuolla numerolla löytyy aika hyvin vaihtoehtoja: https://spareto.fi/tuotteet?utf8=%E2...ords=058905105

                                    Onko sytkävahvarit kunnossa?

                                    Comment


                                    • Mainitsemani puola on 1994-1997 väliltä. Uudemmassa 1997 mallissa on sinun ehdottama. Eivät käy ristiin. Vahvarit on kunnossa.

                                      Comment


                                        Miksei käy ristiin? Ja mikä vuosimalli A8 D2 ABZ on kyseessä?

                                        Comment


                                        • Fyysisesti eri mitoilla. Tulpan liitin lyhyt ja liian paksu, ei mahdu kannen reikään. Pulttijako eri.

                                          Comment


                                            Voi harmi, kysyisin Finjectorilta https://www.finjector.com/fin/sytytysosat-12

                                            Comment


                                              Käytetyt on käytettyjä tietysti, mutta montako niitä on mennyt ja meneekö samasta pytystä?
                                              Onko tuo vanha kahdella pultilla kiinni, kun ns "uusi" on neljällä? Vai oliko se toisin päin.
                                              Omassa AKG:ssä käytetyt puolat on kyllä pelannut, eikä yhtään puolaa ole hajonnut. Vaihdoin ne ns turhaan kun kipinää metsästettiin ensin väärästä paikasta. Vahvarit näissä ylensä hajoaa.
                                              ​​​​​​

                                              Comment

                                              Working...
                                              X