Vika oli heti Jakopää vaihdon jälkeen sen takia sitä epäilin. Puhdistin sytkä vahvistimet sähkölaite spraylla ja harjalla että kontakti paranee. Vika ei poistunut. Nytten vaihdoin ristiin en tiedä vielä mitä kävi
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8: Kone käy 7 pytyllä ja Cat valo palaa
Collapse
X
-
No jos noin on että välittömästi jakopään teon yhteydessä alkanut käymään huonosti niin kyllä ne jäljet yleensä johtaa sylttytehtaalle. Jos vika ei siirry sytkäosien mukana niin eiköhän se oo jakopää otettava uudestaan auki ja tällä kertaa tehdä oikein.
- 1 like
Comment
-
Tänään ajoin audilla savonlinnasta lappeenrantaan. auto täristi jälleen tietyillä kierroksilla ja cat valo syttyi ja täristi enemmän. sit sammutin valo hävis ja tärinä väheni. Eilen vaihdoin sytytystenvahvistimien paikkaa ristiin.
tänään tuli uusia vikakoodeja vanhan listan päälle en ole nollannut niitä.
P0300 RANDOM MULTIPLE CYLINDER MISFIRE DETECTED
P0301 CYLINDER 1 MISFIRE DETECTED INTERMITTENT
P0305 CYLINDER 5 MISFIRE DETECTED INTERMITTENT
P0306 CYLINDER 6 MISFIRE DETECTED INTERMITTENT
P0307 CYLINDER 7 MISFIRE DETECTED INTERMITTENT
P0308 CYLINDER 8 MISFIRE DETECTED INTERMITTENT
Voiko vika olla sytytystenvahvistajissa. toivon kiireistä apua ja kuinkapaljon tälläisellä autolla kannattaa ajaa. Kannattaako jättää kauppareissut tekemättä? kiitos kaikille auttajille!
Comment
-
Korissa on kiinnike mustalle kiinnitysraudalle. Tämän raudan molemmin puolin on pultattuina ne sytytysvahvistimet. Mulla oli pultit jumiutuneet ja korin kiinnike irtosi niitä avatessa. Laitoin kemiallisella metallilla paikoilleen, sitä on tuo marjapuuron värinen aine. Voi vaikuttaa sytysvahvistimien elinikään jos ne on vaan irrallaan?
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiToivottavasti tilasit bosch 0 227 100 211. Muista laittaa sitä uutta rasvaa kun laitat ne kiinni.
Jos jako vielä askarruttaa, katso arvot VCDS:llä meas.blockeista 90-93, jos muistan oikein.
Kun vaihdoin osat, ei edes auto käynnistynyt aluksi, sitten käynnistyi ja kävi huonosti vaihdoin boschit takaisin mitkä oli mun vanhat. Mistä voisin yrittää tilata 0227100211 osan tuon kyseisen Boschin 2kpl? En löytänyt autodocilta. Oli loppu varastosta. Haluaako joku auttaa. Kiitos auttajille etukäteen ?
Jakoa en pääse katsomaan kun en ole raaskinut päivittää vcds.ssää , onko Savonlinnan alueella joku joka voisi katsoa jakoa vcds.llä tai lpr.
Comment
-
Pikaisella googlaamiselle näyttäisi olevan kl-varaosilla hyllyssä ja verkkokaupan kautta heti tilattavissa, finjectorilla noita on ilmeisesti tulossa varastoon jossain vaiheessa.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokau...ch-p-1227521-0
- 1 like
Comment
-
Miksi ei tulisi, suomalainen varaosakauppa, jolla on monella paikkakunnalla myymälä.
Vähän arvokkaan puoleinen osa. Mulle tuli uudet ja makso reilu 40e kappale ja nimenomaan 0 227 100 211. Olivat tilaustavaraa, mutta ei kestänyt kuin päivän saada Atoylta Vaasaan myymälään. Hinta saattaa sisältää sopivat alennukset.
- 1 like
Comment
-
Meni toinen vahvistin ja rupesi käymään seittemällä. Ei ollut muuta ongelmaa. Moottori muuten tuossa on semmonen mitä 360tkm ajetusta voi olettaa, eli ei siinä ihan kahen euron kolikko enään pystyssä pysy tyhjäkäynnillä.
En tiennyt silloin mitkä pytyt on kumman sytkävahvarin perässä, mutta 1, 4, 6 ja 7 on samassa ja 2, 3, 5 ja 8 toisessa.
Sulla ne pätkimiset oli aluksi molemmista mitä katsoin.
Kävikö se moottori jakopäärempan jälkeen ollenkaan kunnolla?Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.2.2023, 16:01.
- 1 like
Comment
-
Ei , mutta seisoi pitkään ulkona. Kun Jakopää osia joutui tilaa ympäri palloa.
Näköjään jos menee noin se sytytys järjestys.
Mutta tosiaan mulla ne vahvistimet lojunu ilman telinettelinettä. Nyt sitten joskus kun saan ne vahvistimet kunhan posti taas kulkee. Sitten varmaan selviää, että riittääkö vahvistimien vaihto.
Vcds.llä vissiin voi katsoa onko jako kunnossa, joku laittoi tähän keskusteluun aiemmin siitä ohjeita. Mutta en itse omista maksullista (rekisteröityä) versiota kyseisestä ohjelmasta. Maksaa vissiin noin 100$ se aktivointi.
Eli jos ei sytkä ongelmat ja vikakoodit rupea häviämään vaihdon jälkeen pitää ottaa vcds. Käyttöön ja katsoa sillä löytyykö Jakopää/ajoitus ongelmia. Ei turhaan haluaisi sitä availla kun pitää purkaa niin paljon siinä.
Mutta aiemmin sain eri vikakoodeja kun vaihdoin niitä päittäin sytytin vahvistimia siis.
Aika näyttää miten se kone niitä pyttyjä käyttää!
- ainii kilometrejä mulla oli noin 270tkm
Kerron lisää kun pääsen projektissa eteenpäin.
Kiitos todella paljon foorumille ja jäsenille avusta!!
Comment
-
Nyt on vaihdettu sytytinvahvistimet , puolat 5tkm, tulpat 1tkm, oikeisiin. No tuntuu paremmalle, vikaa edelleen on.
Ajan kulukseni otin tulpat ja puolat syyniin etsien missä vika koodia herjaa ja huomasin siellä sellaista valkoista hapettumaa aika paljon. Noh luin vikakoodeja siinä ohessa. aluksi p300(multiple cylinder missfire) ,p305 , p307, p308 ... 5,7,8 cylinder miss fire) Sitten otin puolat ja tulpat pois vaihdoin vanhoista puolista ehjän näköiset korvikkeeksi hapettuneille. Putsasin tulpat ja ne puolat, laitoin kiinni putsauksen jälkeen p307 ja p308 eli 7,8 miss fire. Mistäs kannattaa lähtee nuuskii viellä ? Näistä vikakoodeista sytyttää cat valoa ja kun ne kuittaa cat valo häviää. Onko viellä syytä epäillä ajoitusta ?
Ongelmana että auto täristää ja nypyttää vähän isoilla vaihteilla 1200rpm kohdalla missä automaatti niitä käyttää. Kone tikittää jännästi ei mitenkään kovaa mutta huomaa / kuulee, käynti ei oo 2 euron kolikon koneenpäällä pystyssä tasoista ja äänimaailma ei ole sinfoniaa tyhjä käynnillä . Mutta reagoi kaasuun tuntuu että vetoja on kumminkin, eikä ylemmillä kierros alueilla vikaa juuri tunne / huomaa jos ajaa vaikka kiinteillä vaihteilla pitäen aina kierrokset lähellä 2000rpm, auto menee mielestäni suht pehmeesti. Alusta ja jarruosat uusia pää asiassa ja ihan kohtuu hyvät nasta pyörät mitkä tasapainotin äskettäin.Long story.. . Kiitos avuista kaikille !Viimeksi muokannut Mr.mankki; 24.2.2023, 14:32.
Comment
-
Suuttimetkin vois olla syynä. Niitä voi vaihtaa ristiin esim ja katsoa muuttuuko vikakoodit toiselle puolelle. Minä vaihdoin vähemmän ajetusta purkukoneesta suuttimet omaan, mutta ei se muuttanut mitään käytöksessä.
Miten se jakoremmiremontti tehtiin? Ajotustyökaluilla vai ilman? Ilmankin se onnistuu, mulla on tehty se varmaan kolme kertaa niin jo, mutta eihän ilman työkaluja aivan täysin kohdalleen ajotusta mitenkään saa.
Ja kokeile vaihtaa puolia myös ristiin ja katsoa vaihtuuko pytyt mistä tulee koodia.
- 1 like
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiToivottavasti tilasit bosch 0 227 100 211. Muista laittaa sitä uutta rasvaa kun laitat ne kiinni.
Jos jako vielä askarruttaa, katso arvot VCDS:llä meas.blockeista 90-93, jos muistan oikein.
Tuli mieleen googlasin, että myös katalysaattorit mistä merkkivalokin syttyy, voi aiheuttaa näitä ongelmia.
Kylmällä koneella käy parhaiten. Eikä cat valo pala.
Taajamassa ja 80 nopeuksissa kiinteillä vaihtaille ei täristä ku antaa tarpeeksi kierroksia+2000rpm
Eikä sytytä vikavaloja. 6 tietä 100 alueella alkaa ongelmat kun katti lämpenee.Viimeksi muokannut Mr.mankki; 26.2.2023, 09:30.
Comment
-
Katalysaattorit check ei vikaa, pystyykö joku auttaa mua jos ostan vcds lisenssin. Että millä kanavilla voi seurata arvoja ja jos joku vielä osaisi tulkita niitä. Muuten koen aika turhaksi ostaa 100$ lisenssin. Kiitos avusta etukäteen kaikille auttajille!! Ois kiva saada auton nykimiset kuriin.
Comment
-
Eli millä katson onko jako kunnossa, suuttimien , lambdojen , sytytysten arvoja? Mitä ne pitää näyttää osaan kyllä etsiä niitä https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Comment
Comment