joo sytkävahvistin rikki, ne ei mene vas/oik. niin kuin itsekkin arvelit
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8: Kone käy 7 pytyllä ja Cat valo palaa
Collapse
X
-
A8 d2 cat valo rupes vilkuttamaan
Vaihdat sinne alapuolelle sen uuden. Jos sattu väärin niin siihen päälle on helpompi vaihtaa se irtiotettu. Ja lisäksi jää päälle se käytetty toimiva, joka luultavammin rikkoutuu aikasemmin kuin se uusi alapuolella. Siis sikäli mikäli jos ne on yhtään samanlailla ku s8:ssa.
Comment
-
Audi A8 4.2 -98 Käyntiongelma
Noniin arvon Audi tietäjät. Olisi tämmöinen ongelma johon ei ala löytymään ratkaisua. Nykittää matalilla kierroksilla. Manuaalilla voi ajaa kun ei päästä kierroksia liian alas. Tyhjäkäyntiä käy epätasaisesti. Bensaa syö perk....sti. Vikakoodia antaa, että sytytyskatkoksia. Alkuun antoi 5 sylinterille, nyt viimekerralla 2 sylinterille. KAT-valo palaa. Puolat, tulpat, lambdat, suodattimet vaihdettu.
Comment
-
Mites sytytyksen pääteasteet, löytyy ilmaputsarikotelon takaa 2 kpl. Jos kerran katkoksia sytkässä ja puolat & tulpat kunnossa (Eli nämä kyseessä: https://spareto.fi/tuotteet/zm062-ky...e-sytytyslaite)
A8:sin KAT valo syttyy heti jos jonkun pytyn sytkä pois pelistä.
Comment
-
Kallistuisin minäkin tarkistamaan ensin mahdolliset ilmavuodot imupuolelta. Pienillä kierroksilla mahdollinen MAFin ohi vuotava ilma on äkkiä suhteessa suurempi, kuin isommilla kierroksilla ja ilman virtauksilla. Vuoto näkyy lambdalla laihana seoksena, jota ecu korjaa rikastamalla, mistä seuraa suurentunut sopan kulutus. Tarkistaminen bräkleeniä tms ruiskimalla on kuitenkin melko edukas tapa. Toisaalta silmällä ja sormikopelollakin näkee jo jotain.
Suutinvuotokin tuntuisi kyllä sikäli loogiselta, että pienillä kierroksilla ylimääräinen soppa on taas suhteessa isompi heitto kuin isoilla kierroksilla, jolloin soppaa menee muutenkin enemmän. Bensakoneessa öljyn määrän vaihtelua ei kai samalla tavalla näe, kuin dieselissä. Bensa kun haihtuu vähän eri tavoin. Suutinvian haarukointi on hieman haastavampaa, joten aloittaisin niistä ilmavuodoista.
Comment
-
Tällainen vika omassa kasissa (A8 4.2 V8 -97)
ECU-boxi oli kastunut ja sieltä yksi pinni poikki. Ecu korjattu liikkeessä. Sen jälkeen ei enää käynyt kaikilla pytyillä. Tulpat vaihdettu. Antaa koodia, että sytytys pätkii. Onkohan korjattu ECU kuitenkin viallinen vai jokin mekaaninen vika? Auto seisoo nyt toisen korjaamon pihalla, koska boxiin korjannut firma ”ei usko että olis ECUssa vikaa”?!
Ei ole CAT-valo syttynyt. Enkä tiedä montako pyttyä on pois pelistä. Melko suolasta alkaa korjaamolla tekemään vian etsintää, kun ei itse pysty...
Eli kannattaisko kokeilla kipinänvahvistimia vaihdattaa?Viimeksi muokannut aaakasi; 6.2.2020, 09:47.
Comment
-
Ne sytytysmoduulit voi aiheuttaa yhden pytyn putoamisen ja ilmeisesti kohtuu yleistä. Voihan tuota tieten vaihtaa niiden puolta ja katsoa vaihtaako sytyttämätön sylinteri riviä. Jos ei vaihdu, nii sitten varmaan kattoa mikä sylinteri ei sytytä ja kokeilla vaihtaa puolia jonkun muun sylinterin kanssa päikseen. Jos ei muutosta, niin sitten johdot/liittimet tai ECU on mahdollisesti vielä rikki?
Comment
-
Mikäs ongelma oli ennen Ecun korjausta? Outoa jos kastuminen katkaisisi pinnin, tai että moottori kävisi kunnolla ilman Ecun kastumistakaan, jos joku pinni on poikki. Vai taasko mun luetunymmärtämisessä on jotain vikaa?
Juuri yhden pytyn mystisen katkomisen ja taianomaisesti kuntoon tulemisen kokeneena noita kontaktihäikkiä voinee tosiaan olla.
Eihän sitä ECU ongelmaa voi poissulkea, jos se on kerran vedestä kärsinyt.
Comment
-
Kun ecu kastui, niin kiekkamittari pyöri ”holtittomasti”. Kävi kyllä kaikilla, mutta vaihtoi miten sattuu. Sama vika oli vuosi sitten tammikuussa, kun kelit vaihtui vesisateen ja -20 välillä useasti. Silloin riitti pelkkä boxiin kuivaus ja crc:llä käsittely. Nyt pinnin katkeaminen aiheutti sen, ettei antanut käynnistää->piti hinauttaa sinne, missä se ECU nyt viikko sitten korjattiin.
Ja se pinni katkesi ilmeisesti siinä ensimmäisessä kuivauksessa, jonka tuttu korjaaja teki omassa tallissa. Koska ajamalla meni sinne.
Comment
-
Ok, voihan ECU korjauksessa tulla uusiakin vikoja, mutta ehkä tossa kannattaa tosiaan tsekata mikä pytty kenkkuilee ja kokeilla sulkea komponentteja yksitellen pois listalta kuten jo aikasemmin ehdoteltiin.
Kai ne kaivot sieltä kolosta missä ECU ja TCU on tuli edellisellä kerralla availtua? Tai viimeistään nyt kun toisen kerran kastui.
Comment
-
Apua tarvitaan. S8 D2 2001. Vikakoodeiksi tulee randon, 1, 7 ja 8 sylintereiden misfiret. Tyhjäkäynnillä ei näytä katkoksia. Vaihdettu ristiin tulpat, puolat ja suuttimet. Vika ei vaihda paikkaa. Mitä seuraavaksi?
Comment
-
Käykö se laihalla, bensapumppu vetää viimeisiä? Toki sytkävahvareita myös näissä menee: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...45#post1885645
Comment
-
Ei mahda 2001 vuotisessa olla enää samanlaisia sytkävahvareita. Tsekkaisin ekaksi imuvuodot, maffin ja lambdojen kunnon sekä jakohihnan ja -ketjujen asentotunnistimien arvot VCDS:llä.
Näyttääkö VCDS measuring blockeissa tuosta moottorista misfire countereita? Nehän on toisista eurosoftista jätetty tarkoituksella piiloon, en tiedä miksi.
Comment
-
Putsasin maffia siihen tarkoitetulla cleanerilla, ei vaikutusta. Otin putsarikotelon takaa kannen auki missä on ohjainlaitteet. Käytin liittimet irti, ei näkynyt mitään ihmeellistä laiton kiinni. Testilenkille ja misfirejä ei enää tullut. Ilmeisesti jotain kosketus häiriötä liittymissä.
Comment
-
Lainataan vähän tätä topicia.
Audi a6 4.2 fsi v8, antaa 5 sylinteristä misfireä.
puolan koitin vaihtaa--> ei vaikutusta. Moottorin vikavalo vilkkuu ja nykii helvetisti. Mikäli sikäli sylinteri 5 on siis kuskinpuolen etummainen :D mitä seuraavaksi ? Uudet tulpat?
Katsastettu viikko sitten puhtain paperein ja kuittien mukaan edellinen omistaja on teettänyt imupuolen puhdistuksen jossain. Joten imupuolen karstoittumista en ihan ekana tarvii epäillä?
Onko jotain paikkoja mihin menee helposti kosteutta mikä vois tämän aiheuttaa ? Tuli heti autopesun jälkeen ongelma.
Comment
-
Audi a8 d2. Välillä "misfire" sylintereissä 5,6 ja 8
Kysely koskien Audi a8 d2 4.2, V8 moottoria. Vuoden sisällä vaihdettu Jakopää ja vesi pumppu, noin vuosi sitten sytytyspuolat ja nytten sytytys tulpat. Auto antaa välillä vikakoodia misfire kolmelle sylinterille.
Kumminkin päästöt ymmärtääkseni on ihan hyvät ja leimaakin tuli autolle ei ollu moottorissa niin isoa vikaa.
Ongelmana , että 1000-1200rpm kohdalla auto täristää kyseessä automaatti eli ajossa useinkin 60-80km/h kohdalla rytkyttää / tärisee.
Muuten käy suht normaalisti. Kylmänä välillä näyttää cat valoa. Enkä muuten ajossa huomaa mitää isoja ongelmia, kiihtymisen tai käymisen kannalta ja lähtee hyvin myös käyntiin.
Olen miettinyt että voiko olla jako vähän pielessä vai onko viat liian pienet sille, että oisi yksi hammas väli väärin hihna asennettuna. Myös on puolat käynny mielessä mutta miten usein niitä yleensä pitäisi joutua vaihtamaan? 160tkm ainakin luvataan suurelle osalle puolista. Nytten tullut varmaan 20tkm jos sitäkään . Auto seisoi aika kauan remonttien takia ulkona varmasti puoli vuotta.
Eli kysymys mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Ettei ihan sokkona vaan maksaisi maltaita korjaamolle, mikä sitten käyttää luvattoman paljon aikaa asian tutkimiseen.
Kiitos jo etukäteen kaikille auttajille!
Comment
-
Vikakoodit olis hyvä laittaa tekstinä kuvan sijaan. Löytyy sitten myöhemmin haussa ja helpompi lukeakin, kun ei tarvitse yrittää näytöstä otettua kuvaa tihrustaa. Helpottaa myös auttamista, jos joutuu itse tarkistamaan jotain googlaamalla niin voi kopioida tekstin.
Tässä siis koodeina
P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0305 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0308 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0306 - Cylinder 6 Misfire Detected
ja nämä intermittent
Joku muu joutuu auttaa sitten tarkemman diagnoosin kanssa.
- 1 like
Comment
Comment