Ei ole tarkoitus kiertää veistä haavassa mutta yhden huollossa tehdyn vikakoodien luvun hinnalla saisit kerhojäsenyyden jonka jälkeen vikakoodien luku ei tulevaisuudessa maksaisi todennäköisesti mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A8: Kone käy 7 pytyllä ja Cat valo palaa
Collapse
X
-
Takaisin tuohon vikaan, tulpasta näkee aika nopeasti mikä muki on jättänyt sytyttämättä. Jos jotain vanhoja tulppia löytyy niin kai niitä voi hätätilassa käyttää, kato nyt että kiristyspinta on oikeanlainen. Audin kaseissakin on käytetty kartio- ja laippakiristyksellä olevia. Lämpöarvot sun muut ei vaparissa pienellä matkalla meinaa mitään.
Comment
-
Minulla on tässä suht lähellä ross-tech vcds. En kyllä ehdi silti luumäelle tulemaan ihan lähipäivinä.
Jos on infrapunalämpömittari ja näköyhteys pakosarjaan niin silläkin voi selvittää mikä pytty ei polta.
Suuttimien johtoja voi nyppiä irti yksi kerrallaan ja tutkia sitä kautta mikä ei vaikuta. Valmiiksi vajailla käyvässä monipyttyisessä vaan ei tapaa olla ihan päivänselvää näin, mutta ehkäpä onnistuukin.
Ainakaan sähkökaasuisessa muutaman vuoden uudemmassa V8:ssa ei ole sytkävahvareita erikseen vaan puolat samaa sukua kuin s3/tt225:ssä. Tuosta 32v:stä en muista vaikka olisikin erillään. Nekin voi koittaa vaihtaa päikseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJos autossa on samanlainen pakosarja kuin uudemmissa niin pakosarja on kaksinkertaista peltiä ja runnereiden päällä on yhtenäinen koppa josta ei saa mitattua yksittäisiä sylintereitä.
Sytkävahvarit ovat erikseen ja sijaitsevat repsikan puolella.
Comment
-
Bilteman erityisesti VAG-laitteille tarkoitettu vikakoodinlukija maksaa 42.90 ja toimii todistetusti D2 A8:ssa...
Comment
-
nyt sitten pääsin kokeilemaan puola kerrallaan mutta jotenkin tuntui että vähemmän vaikutusta olisi ollut repsikan puolen sylintereiden poiskytkennällä, mutta voi olla että luulin vain. Erityisesti repsikan puolen toinen sylinteri ohjaamoonpäin joka oli merkitty numerolla 2 mutta eipä vaikuttnut vaikka kokeilin vanhaa bmw:n tulppaa eikä puolan siirtokaan auttanut mielestäni yhtään.. Lyhyt yhteenveto siis. Osan sylintereistä poiskytkentä tuntui vaikuttavan enemmän kuin toisten. Mitäs seuraavaksi?
Comment
-
Riippuu syttyjärjestyksistä ja koneen pyörivien massojen tasapainotuksista. En nyt muista miten ne parit menee mutta 1. ja 2. bankista löytyy aina peilattuna mäntä joka on samassa vaiheessa kaverinsa kanssa. Eli kaksi mäntää on aina samaan aikaan yläkuolokohdassa jne.
Jos otat ne saman parin molemmat pytyt pimeäksi (esimerkin vuoksi vaikka 3. ja 6. pytyt) niin tärisee eri tavalla kuin 3. ja 5. pytyn sammuttaminen. Samaten sytkäjärjestyksessä peräkkäin olevien sylinterien sammumisen huomaa paljon selvemmin kuin sellaisten joiden välissä syttyy normaalisti.
Olipas taas selkeää settiä :)
Comment
-
Kannattaa varaosanumerolla kysyä ihan merkkarilta, saattaa yllättyä positiivisesti hinnasta. Kirosin kun omaan autoon oli joku 'tanan juustopää laittanut tarvikepuolan. Orkkis maksoi 42€ tai 48€, en muista. Ilmeisesti liikaa entiselle ässämiehelle kuitenkin kun oli pitänyt siinäkin nuukailla.
Comment
-
Sain nyt käytetyn toimivan puolan ja ajattelin että pääsen kirjoittamaan tänne että vika ratkesi mutta vitut... Ykköspytyn johtoihin ei ilmeisesti tule edes virtaa eli ei kipinää vieläkään. mitäs voisi seuraavaksi tutkia?
Edit. eli autossa taitaa kuitenkin olla kaikki puolat ehjiä, en tosin tutkinut mutta näin luulen.
Comment
-
no ei vielä.. eli vahvistimet heitetään ristiin ja katsotaan häviääkö vika repsikanpuolelta kuskinpuolelle?
edit: sain mitattua jännitteen 1.syl puolan liittimeltä ja mustaharmaan ja ruskean johdon välinen jännite virrat päällä 11.5v muusta en sitten osaa sanoa, myös muille puolille tulee sama virta.
Comment
-
Irrottelin tossa äsken ykköspytyn ja sen vasemmalla puolella olevan pytyn mikä sitten onkaan numero, eli siis 2 vierekkäistä puolaa ja teippasin 2 irrallista tulppaa niihin kiinni ja tulpat koneen kupeeseen ja auto käyntiin. Ykköspytylle ei siis tullut kipinää ja viereiselle tuli. Sitten vaihdoin sytytysvahvistimet ristiin ja taas kone käymään ja nyt ykköselle tulikin kipinä ja viereisestä hävisi. Oisko se syy kuitenkin sielä vahvistimessa? luulin aluksi että ohjaavat vasen/oikea mutta ilmeisesti eivät kun näin kävi?
Comment
Comment