Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8: Kone käy 7 pytyllä ja Cat valo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    omaan kasiin kynttilät 16e/kpl, epäilisin tähän olevan samaa luokkaa > ~130e paukku pelkät tulpat.

    Comment


    • #32
      Daa, plussaan 27€/pala paikallisessa varaosaputkassa. eBaysta sit jotain aivan muuta.

      Comment


      • #33
        Njaah... Itse laitoin normi kuparikärkitulpat, 3€ per kappale.

        Comment


        • #34
          Alkuperäiset tulpat Nikon autoon:
          http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=101000052AA

          Ja Mikon plussaan:
          http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=101000052AB

          Useemman kerran törmännyt noiden ns. parempien tulppien kanssa tilanteeseen että merkkitiskiltä halvempi ostaa kuin tarvikkeena.

          Comment


          • #35
            ABZ koneisen A8:iin kävi kyllä ihan normi nelikärkiset tulpat ja ei ollut ongelmia. Sama juttu ABH koneisessa V8:ssa.
            Normitulpat siinä mielessä, että niiden hinta ei ollut kuin 5:n kipale tms.
            Merkkiä ne nyt muista, mutta ihan tunnetut kynttilät oli.

            Comment


            • #36
              Itse olen käyttänyt Denso T20EPR-U (3.5€/kpl) ja hyvin on pelittänyt.

              Comment


              • #37
                Dodii kaikki tulpat vaihettiin 14e kpl ja sain tarjous hintaan 70e 8 kpl. Nyt toimii kaikikilla mukeilla ja ei pala cat valo eikä mitkää. Eli Tulpat + kipinäyksikkö uusiks nii alko auto toimimaa. Täs sen näkee ku menee merkkiliikkeeseen korjaamaa nii menee vaa rahaa turhiin osiin eikä tule kuntoo. Eli ite parempi korjata ite ja kyselle täältä vinkkejä. Kiitos kaikille!

                Comment


                • #38
                  Hyvä että tuli kuntoon!

                  Comment


                  • #39
                    Ettei elämä menisi liian helpoksi tuossa noita lämpö-ongelmien vikakoodeja plärätessä syttyi tyhjäkäynnillä omassakin CAT valo ja ajoon lähdettyä huomasi että seitsemällä julputtaa.

                    Tulpat on vuodelta-ties-mikä eli en tiedä, uudet on hyllyssä ja ne pitäisi ainakin vaihtaa ensi tilassa kunhan tuo keli vähän loivenee. Miten paljon näistä vehkeistä on kyrähdellyt noita tässäkin ketjussa ilmenneitä kipinävahvistimia ja puolia? Menee kun nallekarkkia vai ehkäpä hyvin harvoin? Osassa vehkeitä kun tuntuu olevan tosiaan "pidä yksi varuilta hanskalokerossa" maininkiä. Meinaan että miten todennäköistä sen vian ilmeneminen on siellä tulpassa?
                    Viimeksi muokannut LongJohn; 4.2.2012, 09:23.

                    Comment


                    • #40
                      Puola maksaa marmorilla 48€ että sen takia ei kannata murehtia vaikka yhden ostais varalle. Juuri ässään ostin kun kyrvähti. Eipä ne näiden isompien koneiden kohdalla mitään kulutustavaraa liene, enemmänkin 1.8T miesten murheita.

                      Comment


                      • #41
                        Muistelen että R5 sai puukottaa äkkiä johtosarjaa jos meinasi sen vaihtaa. Kasissa se on kai kuitenkin ihan helposti vaihdettavissa?

                        Syytä voi siis tuon perusteella ensin kädessä etsiä tulpista ja sitten alkaa tutkia puolia jos ei ala futaamaan.

                        Edit: Mainitsit muuten hopsis että ajelit työmatkaa seiskamukisena. Suuttuiko se siitä? Ei tietysti pidempiä matkoja jo katinkaan takia mutta jos on jotain pakko...
                        Viimeksi muokannut LongJohn; 4.2.2012, 09:52.

                        Comment


                        • #42
                          Ei se siitä suuttunut. En muuta kärsivää osaa keksi kuin katit. Noin 60-70 kilometriä varmaan jouduin vajaalla kokonaisuudessaan ajamaan.

                          Comment


                          • #43
                            Mitenkähän noita puolia on mahdollista analysoida? Että saisi kaikki ulos mitä on tarkoitus eikä siellä pyöri semi-risana olevia puolia puoli-sytytyksellä?

                            Nuo tulpat on kyllä tuossa omassa semmoinen yksi varmimmista arvoista tuossa hommassa. Iästä ei mitään tietoa ja pitänyt vaihtaa jo tovin aikaa. Misfire oli joskus vuosi sitten vikakoodeissa mutta sitäkään ei ollut sen nollauksen jälkeen sinne tullut uudelleen eli kai se nyt reilun vuoden on pelannut sinnepäin jees.

                            Comment


                            • #44
                              Elsassa on hyvät ohjeet jos mitata haluat.

                              Comment


                              • #45
                                Vilkaisin muovien alta ja ei siellä ainakaan selviä ulkoisia vaurioita ollut yhdessäkään. Nimim joskus R5 puolasta pursunnut sisukset pihalle karmean hajun kanssa.

                                Miten noita puolien toimivuuksia on testattu? Kärsiikö niitä nykiä suoraan irti roikasta koneen käydessä vai millä menetelmällä viallista mukia haetaan?

                                Comment


                                • #46
                                  Vikakoodi kertoo mikä pytty on pois pelistä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Töpseli irti-menetelmällä vaan vuorotellen nyppimään. Kun löytyy sylinteri jossa ei kipinä iske niin jos ei ole vaihtopuolaa laittaa tilalle eikä halua katteja kuormittaa niin nappaa saman mukin suuttimelta liittimen auki ettei mee turhaan bensaa siihen mukiin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eli ne ei suutu että tyhjäkäynniltä nyitään roikkia irti? Tuohan on se köyhänmiehen konsti jos VAG-com ei ole just käsillä. Vikakoodilla tietysti selviää. Pitää nyt ainakin ne kaikki tulpat vaihtaa ensin mutta jos joutuu puolia selvittämään samalla rallilla. Tulpista turha alkaa viallista etsiä kun vaihtoon ne menee kaikki.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mulla ei ässä ees antanu vikakoodia vaikka ajoin pari päivää mykällä puolalla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sen kyllä huomaa jos 7 pytyllä käy.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Huomaa sen joo. Mutta jos se ei vikakoodia suoraan anna, kuten Hopsiksen tapauksessa, vikakoodit ei heti auta asiaa. Mutta jos niitä kärsii yksi kerrallaan nyppiä suoraan puolan liittimestä irti niin löytyyhän se aika äkkiä mikä siellä lyö tyhjää.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hep. Tulpat vaihdoin ja rokkaa. CAT valo sammui heti kun kaikki nipussa pisti tulille. Käytin toinen lohko vaihdettuna pyörimässä mutta ilmaränni oli kotelosta irti (ei vetänyt MAF läpi) joka veti askin vikatilaan. Meinasi säikäyttää kunnes muisti että pirukseen se on vielä irti ja varmaan sotkee askin toiminnan jos ei saa moottorilta kaikkea tarvitsemaansa. Uusilla tulpilla tuntuu pehmeämmin käyvän ja olihan ne entiset aivan karmeassa kunnossa, mikä tahansa noista voinut vian aiheuttaa...

                                              Mutta muuten. Puolilta tulpille menevät tulpanhatut oli kaikki "ranetettu" (jos tuota hopsiksen erinomaista termiä lainataan). Joka helkkarin hatussa oli ainakin se kärjen reuna vähän repsallaan ja jokaisessa oli erkkaria ympärillä.

                                              Saako noita hattuja erikseen vai meneekö puolien mukana?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Pitäis saada erikseen. Käytännössä en sit tiedä, voipi olla niinkuin C4 takapään ylätukivarsien kanssa, kepin irto-osat maksavat jokainen erikseen enemmän kuin koko keppi.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Saa erikseen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sama vika Audi S8 D2

                                                    Nostetaan taas vähän aihetta.

                                                    Itsellä alko eilen kauppareissulla cat valo palamaan ja käymään epätasaisesti (7 pytyllä?). Kyllähän sillä jo 5000 kilsaa kerkes ajaaki ilman ongelmia.
                                                    Auto S8 -97 manuaaliaskilla.

                                                    Eilen pikaisesti ehdin hakea marmorilta tulpat ja vaihtaa. Vanhat (NGK R BUR6EFSZ) näytti kyllä kuivilta. Käynnistäessä ei enää palanut cat-valo eikä käynyt epätasaisesti.

                                                    Tänä aamuna ei myöskään ongelmaa ilmennyt ollenkaan. Vasta iltapäivällä postiin lähtiessä sama vika tuli uudestaan. Kokeilin puolien töpseleitä nyppiä irti mutta en omilla korvilla huomannut rikkinäistä puolaa. Samalla huomasin että olivat marmorilta antaneet 101000052AA-tulppia, vaikka kuuluisi vissiin olla 101000052AB. Onko tuolla mitään merkitystä? Mistä lähtis sitte vikaa hakemaan/eliminoimaan?

                                                    Huomena mahdollisuus mitata puolien vastukset. Sitten MAF-piuhaa irti. Mites kipinävahvistin? VCDS ei mulla itsellä ei ole (ainakaan vielä).

                                                    Semmoinen vielä että olen huomannut vian ilmestyvän kun starttaa kuumalla moottorilla. Molemmilla kerroilla ajoin töistä n.27 kilsaa ongelmitta ja sitten auto sammuksiin. Noin puoli tuntia ja starttaus, jonka jälkeen cat valo jää palamaan ja käymään epätasaisesti.
                                                    Viimeksi muokannut Turre85; 24.8.2012, 21:01. Perustelu: kirjoitusvirhe

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ettei vain olisi se kipinänvahvistin? (A4:ssa on muuten sama, A8 (D2) on kaksi kpl niitä. Saa tarvikkena vaikka motonetistä). Vahvistimet löytyy apukuskin puolella iskaritolpan keulan puoleisella sivulla siihen hitsatuista kiinnikkeistä. Sellaiset tulitikku askin kokoisia litteitä pikkuboxeja jotka kiinni kahdella ruuvilla. Näissä on ollut pirusti vikoja.

                                                      Pystyy selvittämään VAG-COM:lla kun mittaa ensin mikä pytty on pimeä ja sitten vaihtee osat vaihvistimen johdot päittäin niin simsalabim - pimeä pytty vaihtaa paikkaa... Silloin tietää vahvarin olevan sökö. Haulla löytyy varmaan lisää. Mielestäni itsekin kirjoittelin asiasta joskua kun oli D2:n.

                                                      Jos lämpötila vaikuttaa eli kylmänä toimii mutta lämpimänä kiukuttelee niin ääni sillä koska käyvät aika kuumina.

                                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=71486

                                                      Tuolla asiaa syvemmin osanumeroineen (alkuperäiset + motonet)
                                                      Viimeksi muokannut Pennivasara; 16.8.2012, 00:35. Perustelu: linkki lisätty

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Niin en tiedä onko tyhmä kysymys. Mutta kävikös tuo A8 sytytysvahvistin tuohon S8? Mulla kun ei toimi tuo vagcat töissä.
                                                        Siis tuo Bosch osa (nro 0227 100 211), audi osanro 4D0 905 351, Motonetissa 98,- osanumerolla 10-8011

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Osasilta saa muuten tuon palikan alle viiden kympin, juuri kävin hakemassa.
                                                          Olen kohta ajellut kärryllä 200 000km, ja aina on kat valon syy ollut sytkävahvistin, joten kannattaa otta hanskalokeroonkin niin onpi mukavampi ajella jos sattuu kauempana laukeen.
                                                          Tulpat oon vaihtanu kahdesti, tosin toimivina :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Päivitystä. Ja itselle vastaten kipinävahvistin on bosch 0227100211 tai 4D0 905351 ja puolat BERU 0 040 100 013 tai 058 905 105.

                                                            Vika oli heti aamulla startatessa. Lisäksi alkoi pieni ulina kuulumaan laturista. Eli työkaverin kyydillä töihin. Töiden jälkeen yritin mittailla vastukset ja samoja lukemia tuo mittari näytti kaikista puolista. Eikä vikakaan toistunut, paitsi laturi piti samaa ulinaa. Laturin äänestä johtuen mittailin akun navoilta tyhjäkäynnillä jännitteen ja se näytti 11,29. Sitten annoin kierroksia ja se nousi 11,45.

                                                            Tästä tuli mieleen, että onko laturi tullut tiensä päähän? Ja tämän johdosta muut ongelmat alkoivat. Vai toisin päin? Vai onko jännitteensäädin rikki? Samalla kun kuunteli sitä laturin vikinää, huomasin että kaasua näpäyttäessä kierrokset laskevat tosi nopeasti. Haraako joku laturissa vastaan?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Itse nappaisin laturin kapeisiin, mutta pitkäsormisiin ja karvaisiin käsiini ja kokelisin käsin onko kuinka lempeä pyöritellä.

                                                              Jaa niin kasikoneessa taitaa laturi olla alapuolella, eli moniurahihna irti/löysäksi ja jos mahtuu pyörittelemään ja tunnustelemaan, niin sitten niin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X