Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

220v lämmöt nousee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 220v lämmöt nousee.

    Nurkissa ajellessa lämmöt ok.(89-92c)

    Vauhdin noustessa 100km/h ja ylöspäin alkaa nousemaan 95>100

    Eikös yleensä lämpöjen kuuluisi pikemminkin laskea kun ajetaan tasasta kovempaa nopeutta?

    Mikähän siinä voisi olla?

  • #2
    Koitapa ajaa hiljempaa pienellä vaihteella. Arvuuttelen sutisko vesipumpun siipi akselilla kun kierroksia on sopivan paljon.

    Comment


    • #3
      Kokeiltu, mutta ei vaikutusta.

      Ongelma tulee vain kuumilla keleillä.

      jos ilmastoinnin pitää autoasennossa eli fekti pyörii kokoajan lämmöt 90-95c.

      Jos taas econilla tai kokonaan kiinni niin lämmöt 98c missä flekti lähtee päälle ja flekti käy silloin vähän väliä.

      Comment


      • #4
        Flektin toiminta kuulostaa ihan normaalilta, Auto-asennossa I-nopeus on aina päällä ja toi 98*C käynnistys on ilmeisesti flektin II-nopeus. III:sen heittää vasta vähän ylempänä.

        Missä kunnossa syylärit? Vanhalla syylärillä mikä miulla oli, pesu auttoi, mutta todellisesti ongelma ratkesi vasta kenno vaihtamalla.

        Comment


        • #5
          Syyläri ihan ok.(Tässä ei ole sitä lisäjäähdytintä keulalla)

          Nesteet juuri vaihdettu ja coolerikin pitäisi olla riittäävä.

          Auttaisikohan se jotain jos nappaisi ilmastoinninkennon pois siitä syyärin edestä?

          Vai onko lötköjen konehuoneet niin huonosti suunniteltu että käy noin kuumana hellekeleillä?

          Comment


          • #6
            Kyllä miulla kaupunkiajossa ja ruuhkassa seisoessa lämmöt heittää jopa 110 välillä. Sitten III-nopeus heittää päälle ja hetki ollaan 95:ssä, mutta sieltä se sitten taas kipuaa. Ihan normaalia. Kun lisäsin tuon lisäsyylärin takaisin, niin lämmöt putosivat maantieajossa alle 90, ennen sitä pysyivät muutaman asteen korkeammalla. Miulla tosin toi flektin etuvastus nököttää näppiksen vieressä odottaen inspiraatiota.

            Lötkö on tarkka että syylärin etupuolella kaikki ohjainmuovit ovat tallella, eli ei pääse vetämään lämmintä konehuoneilmaan liian paljon kiertoon. Muutoinhan syylärin sijoitus on aika hanurista ja ehtaa 70-lukulaista suunnittelua jossa sijoitteluevoluutio johti ratkaisun sukupuuttoon sitten C4-korimalliin mennessä. Mutta jos nämä ohjurit on, sekä flektin kopassa on ne kumiläpät tallella, ei havaittuja ongelmia ole tullut vastaan.

            Comment


            • #7
              Kun lisäsin tuon lisäsyylärin takaisin, niin lämmöt putosivat maantieajossa alle 90
              Olikos tuo lisäsyyläri nimeltään joku aavikkojäähdytin vai mikä se oli?
              Rolle ei saa tuota lisäjäähdytintä paikalleen, koska muistaakseni motonet heavy duty mallissa ei ole "lähtöjä" syylärin edessä tälle, kun reilu vuosi sitten kävin ostamassa ihan uuden vai tulppasinko lähdöt en muista tähän hätään...
              Siirrät sen oikean syylärin nokkaan toki erimallisena ja hommaat jostain AAN imusarjan, niin avot?

              Comment


              • #8
                aikanaan kaverilla '85 coupe quattro alkoi lämpenemään enemmän kuin normaalisti. Syyksi paljastui loppujen lopuksi laahavat takajarrut... satuloiden purku&puhdistus+kuparirasvaus poisti lämpenemisongelman... onneksi mitään lämpövaurioita ei tullut mihinkään

                Comment


                • #9
                  Muuten hyvä idea gti, mutta on vaan niin ahdas keula ja koneen keulimistuki tiellä.

                  Täytyypi alkaa suunnittelemaan tuota jäähdytin, cooleri, imusarja yhdistelmää.

                  Käännetty imusarja olis ainakin askarreltava ja se melkeen pakottaa muuttamaan syylärin paikan. :D

                  Comment


                  • #10
                    Siinä on sitten muutama apulaitekin, jotka saattaa aiheuttaa ylimääräistä päänraavintaa, esim. hydepumppu. Toki tuo imusarjan kääntö auttaisi pitämään koneelle menevän ilmankin viileämpänä, kun vakio kulkee niinkin otollisessa paikassa, kuin pakosarjan yläpuolella.

                    Comment


                    • #11
                      Käännetty imusarja olis ainakin askarreltava ja se melkeen pakottaa muuttamaan syylärin paikan. :D
                      ISO Peukku täältä tai sitten se AAN vakio imusarja . No käy se käännettykin=) Oli silloin aikanaan mielessä modifioida tuo juttu, mutta jäi sitten...


                      kun vakio kulkee niinkin otollisessa paikassa, kuin pakosarjan yläpuolella.
                      Se on pakko olla hyvä, kun esim. RS2:ssä (ADU/ABY) käytetään samaa menetelmää=) Ei vaan tuossa olisi linkki missä on mitattu imusarjan virtauksia ellen nyt ihan väärässä ole. Foorumilla aikaisemmin ollut juttua myös. ->
                      http://www.motorgeek.com/viewtopic.p...39362&start=25

                      Comment


                      • #12
                        Onhan siinä paperin ohut lämpösuoja välissä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei se lämpö enään itsellä ole ongelma, kun tuli lämpösuoja siihen pakosarjan päälle askarreltua.

                          Ahtoputkiston pituus lähinnä, kun siitä lähtisi n.1,5metriä putkea pois.

                          Vastaavaa oon ajatellut kuin mrcrossfire:llä omassa projektissaan.

                          Onkos kukaan lötköön moista operaatiota tehnyt?

                          Comment


                          • #14
                            Eilen testattu, ulkolämpötila 28*C, kärri perässä ja ~80kmh nelikaistaisella Vt6:lla, lämmöt 90 molemmin puolin.

                            Toi aavikkosyyläri antaa n. 1/3 lisää pinta-alaa syyläriin ja on aika ottavalla paikalla puskurin alapuolella. Näin epätieteellisesti arvioiden se on kokoonsa nähden yllättävän tehokas ajon aikana.
                            Sinne mahtuisi isompikin tuonne alas.

                            Ongelmana taitaa olla saatavuus, Kölnissä oli joku firma joka hamstrannut 20V:n AKG-syyläreitä, sekä lisä että sitä isoa varastoonsa (muutaman parin) hinta vain niin suolainen että teettää helpommin kokonaan uuden.

                            Motonetin diiselin syylärissä on tasopinnat laippoja varten, mutta ongelmana kun se on Behr/Nissens valmistetta, ilmeisesti molemmat tulee samalta tehtaalta Kiinasta, jäähdytysputkien rivat on kumilevyllä tiivistetty joten siihen ei saa teetettyä alumiinisiä päätyjä joihin saisi haluamansa letkulähdöt. Eli käytännössä pitäisi löytää alkuperäinen Behr tai AKG joiden konstruktio on kokometallinen pl. päädyt, niihin voi tehdä/teettää uuden päätypalat ja sitten on helpompaa.

                            Comment


                            • #15
                              Motonetin diiselin syylärissä on tasopinnat laippoja varten, mutta ongelmana kun se on Behr/Nissens valmistetta, ilmeisesti molemmat tulee samalta tehtaalta Kiinasta, jäähdytysputkien rivat on kumilevyllä tiivistetty joten siihen ei saa teetettyä alumiinisiä päätyjä joihin saisi haluamansa letkulähdöt. Eli käytännössä pitäisi löytää alkuperäinen Behr tai AKG joiden konstruktio on kokometallinen pl. päädyt, niihin voi tehdä/teettää uuden päätypalat ja sitten on helpompaa.
                              Tuskin Audi pilalle menee, jos erimerkkisestä autosta ottaa tai sitten oma valmiste kenno kunhan ei sitä autolle kerro=)

                              Tuola lötkön nokalla on jokseenkin tämänkokoinen välijäähdytin=)



                              Ei se lämpö enään itsellä ole ongelma, kun tuli lämpösuoja siihen pakosarjan päälle askarreltua.
                              Kyllä se muutamia asteita kuitenkin ahtoilmaa kuumentaa, mutta onko sitten ihan nöpö nuukaa...

                              Toi aavikkosyyläri antaa n. 1/3 lisää pinta-alaa syyläriin
                              Muistelin kanssa ettei ihan huuhaa ole vaikka fyysisistä mitoista voisi päätellä aivan jotain muuta.

                              Comment


                              • #16


                                Tuossa nyt heikosti näkyy oikeastaan ainoat 2 paikkaa mihin sen syylärin voisi mielestäni sijoittaa.

                                Ei muuta kuin purkamaan. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Eikös se ole vähän jos Sitikasta laittaa syylärin Audiin, niinkuin laittaisi Ihmiselle sian munuaisen? =P

                                  Ylemmässä kuvassa näyttäisi "syylärin" alamuovi puuttuvan, vai onko kasaus vain tältä osin vaiheessa? IC näyttää olevan hidasteita suosivassa paikassa. =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Äkkiä tuo ahtoputkisto viritys siedettävämmäksi=) Ei muuta, kuin pientä suunnitelua ja sitten pieni sähköflekti ostoslistalle myös?

                                    Ylemmässä kuvassa näyttäisi "syylärin" alamuovi puuttuvan
                                    En muista miten oli Rolle muistaa/tietää varmasti paremmin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos kyseessä on tuo kuvan auto, niin meneekö tuollaisesta syylarista edes ilma läpi? Ja jos sieltä jotain muoveja vielä uupuu, niin ei ilmaa syylarista ole mikään voima edes läpi painamassa, vaan se kiertää syylarin ohi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei se syyläri tarvitse pinta-alansa suhteen kuin jonkun 50% ilmarakoa, mutta sekin olisi hyvä olla. Eli jos syyläri on 60x30 cm niin 30x15cm kanava syylärille pitäisi riittää karkeana nyrkkisääntönä.

                                        Mutukerrointa mukana, mutta jostain tämmöinen jäänyt päähän.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vilkut kyllä rokkaa=)

                                          Comment


                                          • #22
                                            eipä tuo syylari kummoista aukkoa keulalle tarvi kunnolla kanavoituna, varsinkin jos vielä saa hoidettua lämmitetyn ilman nätisti pois sieltä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No siinähän selvisi sitten se syy miksi kovemmissa vauhdeissa kuumenee, kun ei siellä ole niita ilmanohjainmuoveja muita kuin tuo syylärin päällä oleva.

                                              Täytyy ensimmäisenä nyt sitten ne sinne laittaa ja katsoa muuttuuko mitenkään. (jos ei, niin revin takaisin irti :) )

                                              ex. s2:ssa jäi ne pois sieltä, mutta ei muuttunut lämmöt.


                                              Vilkut on nätit! :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hieno on!

                                                Ajoin perään mutta ei taittunut kun välijäähy:)!

                                                Audi kuski Keskarissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei se syyläri tarvitse pinta-alansa suhteen kuin jonkun 50% ilmarakoa, mutta sekin olisi hyvä olla. Eli jos syyläri on 60x30 cm niin 30x15cm kanava syylärille pitäisi riittää karkeana nyrkkisääntönä.

                                                  Mutukerrointa mukana, mutta jostain tämmöinen jäänyt päähän.
                                                  Joutsenossa matematiikkakin on erilaista! En saa tuosta ihan 50% täyteen.

                                                  Aukon koko on vähemmän tärkeä tosiaan kun se että ilmaa oikeasti ohjataan kennoille.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo selkeä geometrinen ajatusvirhe... =) Jos vaikka 60x15cm.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on sitten ilmanohjaimia paikoillaan.

                                                      Ei juuri mitään eroa, mutta osasin vähän odottaakin kun kaverilla 10vt käy ihan yhtä kuumana, vaikka hänellä täysin alkuperäinen.(eli kaikki muovitkin paikoillaan)

                                                      Tulisko muuta kenelläkään mieleen?

                                                      Öljynlämmöt pysyy maltillisissa lukemissa vaikka orkkis öljyjäähy paikoillaan ja sille ei mene mitään ohjaimia.

                                                      Tietty hieman nousee helteellä jos pidempään vedättelee mutta ennemmin joutuu lopettamaan vedenlämmön takia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kennon ikä? Puhtaus? Olen tavannut sisäpuolelta töhnäisiä, niin lämmönsiirtokyky tippuu aika rajusti. Pesua vois kokeilla.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos olisit yhtään silmäillyt tekstiä niin olisit nähnyt että se on n. vuoden ikäinen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko jälkijäähyn pumppu paikallaan vai korvattu 90 mutkalla? Pelkkä mutka sotkee kiertoa.

                                                            Termostaattia ei kukaan ole ehdottanut?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X