Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s3 jännite liika pieni?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s3 jännite liika pieni?

    Päiviä vain!

    En pahemmin täällä foorumilla ole aikaisemmin pyörinyt ja nytten se tapahtui ja piti rueta heti katseleen olisko täällä mitään apua ollut ässän vikaan, mutta ei ainakaan silmään pistänyt.
    Elikkäs rupesi trippimittarissa lukemaan SICH ja sen jälkeen rupesi akkuvalo palamaan.
    Käytin tuossa paikallisessa korjaamossa ja tokas että liitin 30-jännite liika pieni. Tosin en löytänyt mittailulla mitään.
    Kenelläkään käynyt samoin tai mitään tietoa mistä voisi vian löytää ettei tarvisi köyhtyä 80€/tunti, koska itsellä ei mikään pistänyt silmää autoa tutkiessa.

    Kiitokset vastauksista etukäteen ! :)

  • #2
    Mitä et löytänyt mitään?

    Tuntematta kyseistä automallia, mutta yleisesti. -Jos latausvalo palaa, niin oletettavasti herätevirta (D+) kulkee laturille asti. Jos laturin +30 (B+) -liittimen jännite näyttää, ettei laturi lataa, niin laturihan se todennäköisesti on viallinen.

    Tuon nyt varmaan osasivat kertoa korjaamossakin. Kopauttamalla jännitteensäädintä laturin perässä voi laturi elpyä vielä hetkeksi, jos hiilet ovat loppu. Mutta joka tapauksessa laturi pitää kunnostaa/tarkistaa muutenkin kuin pelkkien hiilisen osalta tai hankkia uusi laturi.

    Comment


    • #3
      Kyllä näyttää laturi vielä pelittävän, mutta eikait se auta kun lähtä tutkimaan josko hiilet olisi lopussa.

      Comment


        #4
        liitin 30-jännite liika pieni
        Tarkoittaa suomeksi, että päävirtapiuhasta akulta mitattu väärää jännitettä.

        Comment


        • #5
          En kyllä nyt ymmärrä. Laturi pelittää, mutta ei kuitenkaan lataa? Ymmärsin, että +30 -liittimellä tarkoitettiin laturin perässä olevaa B+/+30 -liitintä. Oli miten oli, jos sen liittimen jännite on koneen käydessä liian alhainen, niin laturi ei lataa ja vika on silloin hyvin todennäköisesti laturissa itsessään.

          Comment


          • #6
            Olisko sama vika kuin mulla 2.7T:ssä? Caccaa kaapeleiden välissä? Akun miinusnapa ja laturin runko saa olla jännite-eroa korkeintaan 0,2 V. Muuten se häviää sinne. Akun +-napa ja laturin B+ muistaakseni sama hoito, siellä voi olla kans vikaa.

            Comment


              #7
              Jos kengistä mitattuna näyttää ok jännitettä, niin sitten vika siellä liittimessä mistä ECU sen mittaa eli olisiko se sitten ECUn jatkuvan virransyötön pinni?

              Comment


              • #8
                Jos kengistä mitattuna näyttää ok jännitettä, niin sitten vika siellä liittimessä mistä ECU sen mittaa eli olisiko se sitten ECUn jatkuvan virransyötön pinni?


                Jepa niinpä se näytti olevan. Näin viisas kun olen näitten konepuolen asioitten kanssa x)

                Comment

                Working...
                X