Terve!
Ongelma on seuraavanlainen:
- Audi A6 2.4 V6 quattro ravistaa jokavaihteella, eniten isommilla 3-5 1900-2300rpm kohdalla.
Varsinkin kun kaasupoljin on puolessa välissä, mikäli kaasupolkimen painaa pohjaan ravistaminen loppuu ja jos hellii kaasusta loppuu myös. Eli välttääkseen ravistusta on joko ajettava 2500-3000 rpm kohdalla ylämäkiä ja pitkiä suoria.
Mulla on 5-vaihteinen manuaalilaatikko ja sanotaan jotta ajaisin 60km/h on pidettävä 4 pykälä jotta kierrokset on 2000 kohdalla. 3-pykälällä on jo 2600. Mikäli taas pidän sen siinä 4 pykälällä niin ylämäessä kone alkaa ravistaa vaikkei kierrokset vähenisikään, ikäänkuin heti kun tarvitaan vääntöä lisää niin alkaa ravistaminen. Muuten se kiipeä yhtä vaivattomasti kuin kiipeäisi muutenkin eli ei ala hyytymään.
Millä kierroksilla tuota V6 pitää ajaa sanotaan noin matkaajoa. Sen kriittisen 2300rpm jälkeen auto kiihtyy normaalisti ja ennen sitäkin kyllä sen kohdalla vaan ravistaa mikäli kaasua pitää puolessa välissä täten kerää vauhti pikkuhiljaa eikä ripeästi jolloin tätä vikaa ei esiinny.
Autoon on tehty forte moottoripesu, tulppien vaihto, johtojen vaihto, puolien vaihto, ruiskutusjärjestelmän puhdistusaine lisätty, tarkistettu nivelet ja jarrut. Tarkistettu renkaat. Tämän kaiken jälkeen auto käyttäytyy paremmin mutta silti kyseinen tärinä esiintyy noilla kierroksilla.
Ei ole vikakoodeja. Ja alipaineletkutkin olen tarkistanut sekä huohotinputket.
Autoa kiihdyttäessä ripeästi kaikki pelaa niinkuin pitääki kone kerää kierroksia ja vauhtia hyvin eikä mitään nykimisiä sun muita hyytymisiä tapahdu. Muuten pelaa kuin kello mutta tuo välialueen nykiminen on ärsyttävää.
Auttakaa pojat!
Ongelma on seuraavanlainen:
- Audi A6 2.4 V6 quattro ravistaa jokavaihteella, eniten isommilla 3-5 1900-2300rpm kohdalla.
Varsinkin kun kaasupoljin on puolessa välissä, mikäli kaasupolkimen painaa pohjaan ravistaminen loppuu ja jos hellii kaasusta loppuu myös. Eli välttääkseen ravistusta on joko ajettava 2500-3000 rpm kohdalla ylämäkiä ja pitkiä suoria.
Mulla on 5-vaihteinen manuaalilaatikko ja sanotaan jotta ajaisin 60km/h on pidettävä 4 pykälä jotta kierrokset on 2000 kohdalla. 3-pykälällä on jo 2600. Mikäli taas pidän sen siinä 4 pykälällä niin ylämäessä kone alkaa ravistaa vaikkei kierrokset vähenisikään, ikäänkuin heti kun tarvitaan vääntöä lisää niin alkaa ravistaminen. Muuten se kiipeä yhtä vaivattomasti kuin kiipeäisi muutenkin eli ei ala hyytymään.
Millä kierroksilla tuota V6 pitää ajaa sanotaan noin matkaajoa. Sen kriittisen 2300rpm jälkeen auto kiihtyy normaalisti ja ennen sitäkin kyllä sen kohdalla vaan ravistaa mikäli kaasua pitää puolessa välissä täten kerää vauhti pikkuhiljaa eikä ripeästi jolloin tätä vikaa ei esiinny.
Autoon on tehty forte moottoripesu, tulppien vaihto, johtojen vaihto, puolien vaihto, ruiskutusjärjestelmän puhdistusaine lisätty, tarkistettu nivelet ja jarrut. Tarkistettu renkaat. Tämän kaiken jälkeen auto käyttäytyy paremmin mutta silti kyseinen tärinä esiintyy noilla kierroksilla.
Ei ole vikakoodeja. Ja alipaineletkutkin olen tarkistanut sekä huohotinputket.
Autoa kiihdyttäessä ripeästi kaikki pelaa niinkuin pitääki kone kerää kierroksia ja vauhtia hyvin eikä mitään nykimisiä sun muita hyytymisiä tapahdu. Muuten pelaa kuin kello mutta tuo välialueen nykiminen on ärsyttävää.
Auttakaa pojat!
Comment