Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.4 quattro ravistaa 2000rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.4 quattro ravistaa 2000rpm

    Terve!

    Ongelma on seuraavanlainen:

    - Audi A6 2.4 V6 quattro ravistaa jokavaihteella, eniten isommilla 3-5 1900-2300rpm kohdalla.

    Varsinkin kun kaasupoljin on puolessa välissä, mikäli kaasupolkimen painaa pohjaan ravistaminen loppuu ja jos hellii kaasusta loppuu myös. Eli välttääkseen ravistusta on joko ajettava 2500-3000 rpm kohdalla ylämäkiä ja pitkiä suoria.

    Mulla on 5-vaihteinen manuaalilaatikko ja sanotaan jotta ajaisin 60km/h on pidettävä 4 pykälä jotta kierrokset on 2000 kohdalla. 3-pykälällä on jo 2600. Mikäli taas pidän sen siinä 4 pykälällä niin ylämäessä kone alkaa ravistaa vaikkei kierrokset vähenisikään, ikäänkuin heti kun tarvitaan vääntöä lisää niin alkaa ravistaminen. Muuten se kiipeä yhtä vaivattomasti kuin kiipeäisi muutenkin eli ei ala hyytymään.

    Millä kierroksilla tuota V6 pitää ajaa sanotaan noin matkaajoa. Sen kriittisen 2300rpm jälkeen auto kiihtyy normaalisti ja ennen sitäkin kyllä sen kohdalla vaan ravistaa mikäli kaasua pitää puolessa välissä täten kerää vauhti pikkuhiljaa eikä ripeästi jolloin tätä vikaa ei esiinny.


    Autoon on tehty forte moottoripesu, tulppien vaihto, johtojen vaihto, puolien vaihto, ruiskutusjärjestelmän puhdistusaine lisätty, tarkistettu nivelet ja jarrut. Tarkistettu renkaat. Tämän kaiken jälkeen auto käyttäytyy paremmin mutta silti kyseinen tärinä esiintyy noilla kierroksilla.

    Ei ole vikakoodeja. Ja alipaineletkutkin olen tarkistanut sekä huohotinputket.

    Autoa kiihdyttäessä ripeästi kaikki pelaa niinkuin pitääki kone kerää kierroksia ja vauhtia hyvin eikä mitään nykimisiä sun muita hyytymisiä tapahdu. Muuten pelaa kuin kello mutta tuo välialueen nykiminen on ärsyttävää.

    Auttakaa pojat!

    #2
    Eli moottorin ja voimapaketin puslia/tukikumeja ei ole tarkistettu?

    Hyvinkin eleetönhän tuon paketin pitäisi olla.

    Comment


    • #3
      Eipä oikeastaan ole ei. Onkohan jollakin jossakin räjäytyskuvaa missä ne kaikki on siellä. Kun aika ahdasta siellä on tietysti. Milläs konstein tollaisia katsotaan? Visuaalisesti vaan että onko revennet vai täytyykö saada paketti heilumaan ja katsoa mikä elää eniten?

      Ja sitten lähinnä jää ihmetyttämään minkä takia se sitten loppuu kun painaa kaasun pohjaan?
      Viimeksi muokannut arto s; 2.7.2011, 23:41. Perustelu: Voit muokata edellistä, ei tarvi tehdä uutta heti perään.

      Comment


      • #4
        Tänään kun lähdin aamulla liikenteeseen niin tein hauskan havainnon, auto ravistaa kylmänä enemmä mutta heti kun se lämpiää 90 asteiseksi nykiminen pienenee.

        Comment


        • #5
          Noniin nostetaas tätä aihetta vähän ylöspäin taas jos jollekkin tulisi jotakin mieleen.

          Eli tänään tarkistin kumit ja moottorin ripustuksen. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Ainoastaan perämurikassa oli väljystä ja vaatii poskilaakerin vaihdon.

          Mutta nosturilla auton ollessa ja tehtyä testit huomasin että kyllä vaikka 5 vaihteella 1500 kiihdyttämällä moottori alkaa ikäänkuin käymään viidellä hetkellisesti. Eli vika on moottorissa, jostain syystä häviää yhdestä pytystä palaminen.

          Nyt käykin mieleenkiintoiseksi. Onko ideoita, MAF, tulpat, johdot, puolapakka vaihdettu. Mikä voisi olla?

          Comment


          • #6
            Päivitystä taas!

            Elikkä tarkkaan tutkittuani tänään taas kerran niin kone ravistaa vaihde vapaallakin, 1900 kierrosta ja koko auto värisee, värinä on vaan huomattavasti tiheämpää kuin kuorman ollessa. Kytkimen pohjaan painaminen ei vaikuta asiaan eli ei ilmeisesti oli vaihdelaatikossa?

            - Kaksoimassapyörä?
            Onko kenelläkään kokemuksia? Mitään Outoja ääniä ei edelleenkään esiinny.

            Comment


            • #7
              Puolisen vuotta sitten oli tuommoinen 2,4 BDV remontissa, oireet jokseenkin vastaavat. Kaksoismassapyörä vika.

              Comment


              • #8
                Päivitetään vähän, käytin autoa audi mekaanikolla. Hän tutki autoa ja tuli siihen tulokseen että vauhtipyörävika se ei ole. Vaan että kone ei käy kaikilla noilla kierroksilla tai että käy huonosti joku sylintereistä. No ohivuototestiin ----->

                Hei porukka minkälaisia kokemuksia on PA pumpuista? Voiko sellainen aiheutua polttoainepumpum rikkoutuessa tai rikki menossa?

                Lisätään tähän nyt vielä että pakoputkissa paukkuu kylmänä enemmän ja kuumana vähemmän. Mutta ei yhtäjaksoisesti vaan satunnaisesti, ihan kuin rytmihäiriö aina välillä. Tasaisilla 1500 kierroksilla myös. Putket tulevat erillään eli ei ole y-haaralla missään vaihessa mutta paukahtaa molemmissa samaan aikaan,tuntee käteen. Ideoita?

                Onko kenelläkään samanlaista vehjettä tampereen alueella? Joka kehtaisi lainata sytkä johtoja hetkeksi. Jos kokeilis että lyökö mahdollisesti läpi uudennäköisistä johdoista läpi.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 10.7.2011, 15:25. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                Comment


                • #9
                  Ja taas päivitystä, kävin tänään päästömittauksessa ja kaikki näytti olevan kunnossa siltä puolen.
                  Eli tarkoittaa että mitään isompaa koneessa ei ole.

                  Comment


                    #10
                    Onko tähän löytynyt ratkaisua?

                    Comment


                      #11
                      2.4 bdv moottorilla oleva a4 täristää tyhjällä käynnillä aika reippaasti. Kaksoismassa vai muualla vika? 220tkm mittarissa.
                      Uudet tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu.
                      Vikakoodeja ei löytyny...

                      Comment


                        #12
                        Käykö kaikila pytyillä ?

                        Comment


                          #13
                          No sitä en oo älynny tarkistaa. Mites sen parhaiten saa selvitettyä?
                          Jos joku pimeenä onko puolayksikön(?) Vaihto?
                          Kävi samalla tavalla ennen tulppien ja johtojen vaihtoa.
                          Venakopan tiivisteet vaihdettu myös ku tulppien montut öljyssä.

                          Comment


                            #14
                            Käytin jokaisen tulpanjohdon vuorollaan irti Puolasta mut en nyt osaa sanoa vaikuttiko mikään käyntiin huomattavasti. Yhdessä pistokkeessa oli vanhasta johdosta jääny lukkorengas paikalleen ja uusi ei menny kunnolla paikalleen. Liekkö tuo ollu syypää.
                            Vanhoissa johdoissa yhdestä oli langat tullu kumista läpi et se varmana aiheuttanut sillon tuon epätasaisen käynnin.
                            Saimpa mie itekki osan sytytys virrasta?⚡

                            Comment


                              #15
                              Antaako puolayksikkö mitä vikakoodia?
                              Tuntuu et ei ihan kaikki hevoset olis laitumella.
                              Uusista tulpanjohdoista yks anto pikkasen läpi, jos siihen laittas vanhan johdon takas.

                              Comment

                              Working...
                              X