Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8-koneisen tuplaulostuloisen takavaimennin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8-koneisen tuplaulostuloisen takavaimennin?

    Tuli hankittua tuollainen ARS-koneinen (5V) 4.2 A6 Avant. Omistaja oli juuri vaihdattanut katit, kun ei leimasetä päästöistä tykännyt.
    Huomasinpa vaan, että kuskin puolen takavaimennin lienee kattirojusta tukossa kun ei hengitä puoliakaan verrattuna pelkääjän puoleiseen.
    Onko kokemuksia jos nuo vikat änkkärit poistaisi kokonaan, tuleeko liian äänekäs vai kannattaako hankkia esim. jotkin läpivirtaavat tarvikeänkkärit? Saisi ne kasin murinat toki kuuluakin, kunhan ei teiniautoksi vallan muutu.

    Joten siis, läpivirtaavat vai ilman?

    #2
    Laita vaan ne läpivirtaavat. Helppohan se toki on suorilla putkillakin kokeilla jos haluaa mutta melko varmasti menee matka-ajossa mukavuus jos jättää ne päätevaimentimet pois.

    Comment


    • #3
      Näin olkoon.
      Onko kukaan näihin änkkäreitä asennellut, aika saman mallinenhan tuo näyttäisi esim. 2.8 V6 kanssa olevan, joten löytyykö hyviä suosituksia n.55cmx16 ovaalivaimentajista?

      Comment


      • #4
        Kokeile ja pety. Veikkaan, että haluut ne vakiot sinne.

        Comment


        • #5
          Kävin ajamassa vastaavaa rosteriputkistolla varustettua, ei ollut liian äänekäs vaan just hyvä murina.
          Tylsäähän se on, jos kasi tapetaan ompelukoneeksi. No mutta, mulla on tuossa profiilin twinissäkin about suorat putket ja paha fiksaatio soundeihin.

          Comment


          • #6
            Vakioputkilla ei tosiaan pääse soundeista nautiskelemaan, vaan tuo ompelukone on aika hyvin kuvaava.
            Kunhan omasta putki antautuu, niin rosterinen lennähtää tilalle jo siitäkin syystä, että se tulee aavistuksen edukkaammaksi kuin alkuperäinen.

            Comment


            • #7
              Hehe, mitä näitä Audeja nyt on muutamia tullut omistettua, niin ei taida hetkeen tuo putkistosi antautua. Tod.näk. Timo Soini on presidenttinä ja valuuttana rupla kun näin tapahtuu ;)

              Comment


                #8
                Komppaan. Tutulla korjaamolla joskus puhuttiin että edes 80-luvun Audien putkistot ei ole vielä ruostuneet. Vissiin jotain 3mm putkea orkkiksena, ainakin ne painaa kuin synti.

                Comment


                  #9
                  Putki on juu paksua, ja äänenvaimentimissa taitaa olla kolme kerrosta peltiä päällä.

                  Hitsisaumat näyttää urssin putkesta itselläni menevän, tai ovat jo menneet.

                  Comment


                    #10
                    Jari suunnittelee piiiitkällä tähtäimellä :)

                    Itse kun päivitin rst putkiston tuli todettua, että orggis putki oli uskomattoman asiallisessa kunnossa. Esim Opeleissa (ok, ei ehkä paras esimerkki) on vuosi mallin -97 autoon vaihdettu putkisto jo kahdesti :)

                    Comment


                      #11
                      Eilen kun kävelin 20V lötkön alla, ilokseni huomasin toisen pöntön saumassa olevan pehmeän ruskean kohdan. Tökin meisselillä ja perhana, pintaruostetta, ikää jo 22 vuotta. Ei siis vieläkään ole esittä perustetta rouvalle että tarttee kiiltoputki tilata.

                      Vastaavasti ässän putkea on parista kohtaa tullut laputettua. Kohta se putoaa. Selkeästi näkee että uudemilla audeilla ei ole ollut enää tarvetta vakuuttaa asiakaskuntaa, joten laatua on voitu säätää alemmaksi ja katetta hilata ylemmäksi. :-)

                      Comment


                      • #12
                        Omasta typ89:stä tuli vaihdeltua vaimentimet muutama vuos sitte Simonssin läpivirtaaviin koska alkuperäisistä(yli 20v vanhoista) oli sisuskalut irronnu, muu putkisto tuntus olevan ihan hyvässä hapessa. Nyt kuuluu hyvin vitosen äänet, ja veikkaisin et mätänee autosta koppa ennen seuraavaa putkisto-ongelmaa. "Tarvikeputkistoista" ei oo minkäänmerkkisissä kulkineissa hyviä kokemuksia, tahtovat ruostua puhki hitsisaumoista melkosen noppaan.

                        Sorry OT.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jassi Näytä viesti
                          Hehe, mitä näitä Audeja nyt on muutamia tullut omistettua, niin ei taida hetkeen tuo putkistosi antautua. Tod.näk. Timo Soini on presidenttinä ja valuuttana rupla kun näin tapahtuu ;)
                          Mä kanssa luulen, että ei tarvitse "hetkeen" murehtia.
                          Liitoskappaleet etu- ja takaputken välissä jouduin juuri vaihtamaan, mutta loppuhormi on vielä aika hyvässä kunnossa. Keskimmäisen vaimentimen suojakuori putkien sisääntulon vierestä on se pehmein paikka tällä hetkellä.
                          Kun kyse suojakuoresta, niin eipä niin väliksi...

                          Comment

                          Working...
                          X