Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1,6 kaasari vuodelta 89, käymisongelma!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 1,6 kaasari vuodelta 89, käymisongelma!

    Eli siis autosta käytännössä puuttuu tyhjäkäynti. Auto sammuilee liikenteessä miten sattuu, kun kytkimen laittaa pohjaan. Onko mitään ideoita mikä voisi olla pielessä?

  • #2
    Ensimmäisenä olisi hyvä tietää minkä merkkinen kaasari on kyseessä. Oletuksena jos tyhjäkäynti on kadonnut niin kumilaippa kaasarin ja imusarjan välissä voi olla halki ->heiluta kaasutinta kädellä. joku muu ilmavuoto joka sekoittaa kaasuttimen toiminnan, esim. ryypyn laihennuskalvo. jne.

    Comment


    • #3
      Oletettavasti kaasari on Keihin II . Kyseisessä kumilaipassa on usein vikaa, mutta se kaiketi ei sammuta konetta vaan heiluttaa tyhjäkäyntiä, kyseinen kumilaippa voi näyttää hyvältä , mutta on usein alta kuumentunut ja haurastunut, mistä vuoto. Ehkä todennäköisempi vika voisi nyt olla tyhjäkäyntisolenoidin vika , esim. johto poikki liittimen vierestä. Myös tyhjäkäyntiin liittyvät ilmaletkut voivat olla irti tai huonot. Hienosäätöruuvista voi kääntää, voi olla , että säätö riittää .
      SSP 92 Keihin II voi auttaa, tosin saksaksi, mutta siinä on hyvät kuvat.

      http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_92.PDF

      Comment


      • #4
        Kaasarin kumilaippa rikki tai Imusarjalta jarrutehostimelle menevän muovisen alipaineputken kuminen liitosputki pykinyt halki imusarjan lähdöltä.

        Comment


          #5
          Täältä ääni myös kaasarin ja imusarjan välissä olevalle kumilaipalle. Minulla oli aikoinaan ko. 1.8S koneella, ja noita laippoja meni aika-ajoin. Ilmanputsari lienee niin iso ja painava ja kun moottorin kumityynytkin on jo löystyeet, niin se repii sitä kumilaippaa. Sen saa korjailtua niinkin, kun ottaa irti ja vetelee sikafleiä siihen pintaan reilusti... Kestää ainakin siihen asti kun tilattu uusi osa tulee ja sen patentoidun voi pitää varaosana.

          Comment


          • #6
            missä siinä muuten on se hienosäätöruuvi...?

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Buugi Näytä viesti
              missä siinä muuten on se hienosäätöruuvi...?
              Ko. SSP:stä leerlaufeinstellung eli suomeksi tyhjäkäynnin säätö.

              Comment

              Working...
              X