Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 automaattilaatikon öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 90 automaattilaatikon öljynvaihto

    Olisi tuollainen 90 automaattilaatikolla ja mittarissa vasta 355tkm ja ajattelin, että jos haluan saada 400tkm rikki niin voisi olla aika vaihtaa öljyt. Tuo pitää varmaan suorittaa merkkihuollossa ettei mitään mene rikki. Tiedustelen vain, että minkähän hintainen kyseinen operaatio mahtaa suunnilleen olla.

    250tkm asti on vaihdettu öljyt muistaakseni 60tkm välein (ollut papan käytössä) ja nyt ajettu 100tkm samoilla öljyillä.

    #2
    Jaa-a, merkkihuollossa joudut aluksi tappelemaan siitä että laatikkoon ei tarvitse vaihtaa öljyjä. Loppu meneekin samalla asenteella. Btdt. =)

    Comment


      #3
      3 vai 4 vaihdetta ?

      Comment


        #4
        3 vaihdetta. Mikä se syy mahtaa olla, etttä valmistajat aina sanovat ettei automaattiin tarvitse vaihtaa öljyjä? Eivät halua, että autoilla ajetaan 400tkm varmaankin. Täytyy katsoa huoltokirjasta missä öljyt aikaisemmin vaihdettu.

        Comment


          #5
          Minulta suodatin, tiivisteet ja 5 litraa öljyä 73e
          info@speed-autoteile.fi

          Comment


            #6
            Oho..sillä hinnalla en jättäisi tekemättä!!

            Comment


              #7
              Hmmm, olen ollut käsityksessä, että automaatin öljyjen vaihto vaatii todella puhtaan tilan (ei saa mennä yhtään mitään likaa laatikon sisään) eli onko öljyjen vaihtaminen mahdollista tavallisen pulliaisen toimesta?

              Comment


                #8
                Onhan siellä suodatin. Ihan voi kotitallissa tehdä eikä lattiaakaan tarvitse ensin imuroida.

                Homman osaa tehdä myös mikä tahansa autokorjaamo. Yli 20 vuotiaan kanssa ei juuri sellaisia erikoistarpeita ole, että merkkiliikkeeseen tarvitsisi viedä.

                Jos teet itse, selvitä oikea täyttötapa. Sattaa olla esim että auton kuuluu käydä ja samalla pohjapropusta painetaan tavaraa laatikkoon niin paljon kuin siellä pysyy.

                Comment


                  #9
                  Varmaan järkevintä olisi, että ostan tuon paketin ja vien auton öljyineen korjaamolle. Ei tulisi varmaan hirveän hintaiseksikaan.

                  EDIT: Aikaisemmin auto oli veljelläni ja ihan kuin muistelisin, että hän vei auton korjaamolle ja pyysi samalla vaihtamaan öljyt laatikkoon. Olivat sitten sanoneet, etteivät olleet saaneet laatikosta proppua tms. auki. Sanoivat, että vie Audille, he osaavat sen varmasti avata.
                  Eikö tuo korjaamo vain osannut vai vaaditaanko siinä jotain Audin omia työkaluja?

                  Comment


                    #10
                    Ajattelin tilata tuolta "kalsketilta" tuon öljypaketin. Hän ei itse tiennyt paljon laatikkooni menee öljyä (arveli, että 5l). Automaatin tyyppi on "RBP". Löytääkö joku jostain tuon laatikon öljytilavuuden?
                    Jännä etten itse löytänyt netistä oikein mitään tietoa tuosta laatikosta (tuon laatikon tyypin löysin auton mukana tulleesta vihkosesta).

                    Comment


                      #11
                      Tuo on jotain muuta kuin laatikon koodi.

                      Comment


                        #12
                        Sehän selittääkin paljon :)
                        Pitää katsoa tuosta vihkosesta tarkemmin tuo koodi. Voisin vaikka vannoa, että tuo koodi luki vaihdelaatikon kohdalla.

                        Comment


                          #13
                          Porkkis on tällä kertaa kyllä väärässä, RBP on ihan ehta vaihteistokoodi.

                          Comment


                          • #14
                            http://8gt.ru/audi/80_90_coupe/html/8_5.html

                            Onko se tuommoinen sitten?

                            Comment


                              #15
                              Huh. Seison toki korjattuna. Enpä olisi uskonut että kolmikirjaimisia R-alkuisia olisi käytetty kun vasta 2000-luvulla on pyöritty esim E-alkuisissa kolmikirjaimisissa ja tavanneet kyllä kronologisesti mennä.

                              Nykyään mennään näemmä jossain N-alkuisissa. Nuo R-automaatit lienee nyt joku poikkeus tähän sääntöön.

                              Comment


                                #16
                                Tuossa linkissä luki, että laatikon öljytilavuus 6l ja vaihto 3l. Mitähän tuo käytännössä tarkoittaa? Eikö sieltä tule valuttamalla kuin tuo 3l ulos?

                                Comment


                                  #17
                                  Sitäpä se tarkoittaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jees, täytyypi varata aika korjaamolta kun saan osat.
                                    Mikähän järki siinä on, että vaihtomäärä on vain puolet kokonais öljymäärästä?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos ottaa esim. paluuputken irti öljynlauhduttimesta niin tullee enemmän öljyä pihalle. Silloin olis hyvä olla apumies mukana joka täyttää lisää öljyä laatikkoon samalla kunnes tulee pihalle puhdasta öljyä. Tehdään moottori käynnissä ja vaihteet käydään läpi.

                                      Tämä on siis 'huuhtelu' joka kuulemma kannattaa tehdä silloin tällöin. Siihen ei 5l riitä.

                                      Turbiinissa ja venttiilien takana on se loppumäärä piilossa. Näin siis minulle on kerrottu ;)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X