Voisitteko antaa vinkkejä, pliis!
Eli auto on A4 1.8 -97 ADR ilman turboa, ja tässä ongelma:
Auto ei lähde kylmänä käyntiin, tai lähtee mut parin sekunnin päästä sammuu. Jos heti uudestaan yrittää startata, ei mitään reaktiota, mut jos odottaa 10 minuuttia, lähtee kyl vaivalloisesti käyntiin, röpöttää hetken ja taas sammuu.
Ongelma alkoi n. kuukausi sitten silleen, et lähti kyllä kylmänä käyntiin mut kävi "niin ku kolmella pytyllä".
Hetken ku odotteli, niin käynti tasaantui. Mutta nyt ei millään.
Jotta olisi helpompi asiantuntijoille paikantaa ongelma, tässä pari selvennystä:
1. Vikakoodeja ei näytä tietokonediagnoosissa, vaikka kolme kertaa tsekattu.
2. Ajonestovalo ei jää palamaan.
3. Vaihdettu ilmamassamittari ja moottorin lämpötila-anturi.
4. Vaihdettu tulpat.
5. Öljyt on puhtaat, eli ei sekoittuneet jäähdytysaineen kanssa.
6. HUOM! Kun kytkee lohkolämmittimen seinään n. kolmeksi vartiksi, auto lähtee moitteetta käyntiin, ja vaikka auto seisoo muutaman tunnin, ei ongelmaa, mut jos yön yli, niin ei lähde käyntiin.
7. Eräs mekaanikko tietsikan kanssa seurasi autoa, ja sanoi että kun moottorin lämpötila ylittää +50, niin auto lähtee hyvin käyntiin.
Onko vielä joitakin muita antureita, jotka pitäisi tarkistaa?
Koko auto on yritetty käydä läpi, eikä probleemaa vaan saa selville!!
Periaatteessa ongelma kuulostaa simppeliltä, sillä jos vaan pitää autoa roikan päässä sen kolme varttia, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos yrittää ihan vaan kylmänä, niin saa turhan kauan sahata, et rupeaisi pysymään käynnissä.
On vaan "hiukan" hölmöä lämmittää lohkoa kesähelteillä...
Missähän vika voisi olla?
Kun ei viitsisi vaihtaa osia turhaan....
Kiitos jo etukäteen avustanne!!!!
Eli auto on A4 1.8 -97 ADR ilman turboa, ja tässä ongelma:
Auto ei lähde kylmänä käyntiin, tai lähtee mut parin sekunnin päästä sammuu. Jos heti uudestaan yrittää startata, ei mitään reaktiota, mut jos odottaa 10 minuuttia, lähtee kyl vaivalloisesti käyntiin, röpöttää hetken ja taas sammuu.
Ongelma alkoi n. kuukausi sitten silleen, et lähti kyllä kylmänä käyntiin mut kävi "niin ku kolmella pytyllä".
Hetken ku odotteli, niin käynti tasaantui. Mutta nyt ei millään.
Jotta olisi helpompi asiantuntijoille paikantaa ongelma, tässä pari selvennystä:
1. Vikakoodeja ei näytä tietokonediagnoosissa, vaikka kolme kertaa tsekattu.
2. Ajonestovalo ei jää palamaan.
3. Vaihdettu ilmamassamittari ja moottorin lämpötila-anturi.
4. Vaihdettu tulpat.
5. Öljyt on puhtaat, eli ei sekoittuneet jäähdytysaineen kanssa.
6. HUOM! Kun kytkee lohkolämmittimen seinään n. kolmeksi vartiksi, auto lähtee moitteetta käyntiin, ja vaikka auto seisoo muutaman tunnin, ei ongelmaa, mut jos yön yli, niin ei lähde käyntiin.
7. Eräs mekaanikko tietsikan kanssa seurasi autoa, ja sanoi että kun moottorin lämpötila ylittää +50, niin auto lähtee hyvin käyntiin.
Onko vielä joitakin muita antureita, jotka pitäisi tarkistaa?
Koko auto on yritetty käydä läpi, eikä probleemaa vaan saa selville!!
Periaatteessa ongelma kuulostaa simppeliltä, sillä jos vaan pitää autoa roikan päässä sen kolme varttia, niin ei mitään ongelmaa, mutta jos yrittää ihan vaan kylmänä, niin saa turhan kauan sahata, et rupeaisi pysymään käynnissä.
On vaan "hiukan" hölmöä lämmittää lohkoa kesähelteillä...
Missähän vika voisi olla?
Kun ei viitsisi vaihtaa osia turhaan....
Kiitos jo etukäteen avustanne!!!!
Comment