Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aah tilalle aeb

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aah tilalle aeb

    Elikkäs auto on 80 quattro aah moottorilla vm.-92.
    Aah sano poks ja ajattelin vaihtaa tilalle aeb.n.
    Hommasin tekniikan luovuttajaksi a4 avant quattron vm.-96. aeb moottorilla.

    Mitä pitäisi ottaa huomioon tälläisessa rojektissa? käykö suoraan samalle laatikolle? Sähköt? Katsastus?ym.

    Jos kokemuksia tälläisesta rojektista niin kaikki tieto tarpeen.
    Jonkin verran täältä jo löytyykin tietoa.

    #2
    Tuo vaihto-operaatio on melko helppo. Laatikko käy suoraan, katsastuksessa ei mitään ongelmaa, koska AAH on tehokkaampi ja AEB on päästöluokiteltu uudempi moottori. Molemmat moottorikannakkeet joudut hommaamaan ja downpipen askartelemaan. Siinäpä se isommat askartelut sähköjen lisäksi on.
    Sähköissä tarvitsee löytää parille kymmenelle johdolle pari auton sähköpääkeskuksesta.

    Comment


    • #3
      Kiitokset. Selkeyttää rojektia huomattavasti. Kyllähän näitä vaihdoksia on vissiin muutkin jo tehneet onnistuneesti.
      Mitenköhän noi koneenkiinnikkeet? Voiko duunata ite vai pitääkö etsiä luovuttaja?

      Comment


        #4
        Miitu hei!
        Lue projektik osiosta "80q 1.8T jääratahauskuutin".

        Comment


          #5
          Ihan vain mielenkiinnosta miten on tilanne B4 2.0E quattro ABK-koneiseen tilalle AEB? Olisi jo neloskoneinen valmiiksi. Syksyllä laitan tuon oman myyntiin, on ns. pikkuvikainen.

          Comment


            #6
            Jääratahauskan tilanteessa kori on B3, joten neloskone on kiinni etukelkassa. B4:ssä se on korissa. B4:n alkuperäisen neloskoneen kuskin puolen koneenkannake käy ja repsikan puoli pitää tehdä tyhjästä tai ostaa cabrio 1.8-20v kannake sinne.

            Sinänsä tyhjästä tehtävää on lähinnä pakoputki, ahtoputkistot jne letkutukset koska mekaaniset osat sopii melkolailla pulttia kääntämällä kiinni. Sähköjen kanssa on toki oma hommansa myös.

            Comment


              #7
              Eli sitten mennään esim. tämän mukaan http://audi.fraggaz.de/

              Mitenkäs muutoskatsastus, päästöt jne? Tostahan saa joku vielä hyvän aihion swappiin...

              Comment


                #8
                Muutoskatsastus on sen n. 150egee. Etkasta kuvat jarruista mukaan. Eli jarrut on vastattava AEB luovuttajaa, eli 288x25 levyt eteen. Takaset on samat. Päästöissä ei mitään ongelmaa, orkkis päästölaitteet oltava paikoillaan, tottakai

                Comment


                  #9
                  Jarrut on vastattava sitä autoa johon vertaat eli AAH:ssa käy sen omat laikat koska on valmiiksi painavampi ja enempi voimoo.

                  Comment


                  • #10
                    Jees näin ymmärsin että jarruihin ei tarvitse puuttua. Toki ei siitä haittaakaan ole jos vaihtas vähän reilummat.
                    Pitänee ruveta etsimään/rakentelemaan kiinnikkeitä jahka saan elinten luovuttajan kokonaan purettua.

                    Comment


                      #11
                      Ihan helpoimmalla pääset, kun ostat esim ebaystä tuon cabrion moottorikannakkeen. Näin tein myös itse ja vakioturbolla mahtuu vielä hyvin, isommalla voipi tulla ahdasta

                      Comment


                      • #12
                        Onko kellään kokemusta käykö tuon AEB:n oikea kannake ja ADR cabrioletin vasen kannake tuon AAH korikiinnikkeiden kanssa? V6 korikiinnikkeet kun on erilaiset kuin R5 ja R4 moottorien kanssa käytetyt, niin nyt kun on tämä projekti edessä, niin olisi hienoa tietää saako tuon moottorin kiinni noilla OEM kannakkeilla, vai pitääkö taas tehdä omat?

                        Comment


                          #13
                          Eikös V6 kannakkeet ole pulteilla aisoissa? Mikset vain hyödynnä nykyistä setuppiasi kelkkoineen päivineen? V6 kannakkeet siis irti ja roskiin olisi oma valintani.

                          Arvaan myös, että ahtimen puolella sinulla saattaa olla hieman ahdasta tehdaskannakkeiden kanssa...

                          AAH:n välitykset eivät mielestäni oikein sovi leikkikaluun, jos siitä sellainen on tulossa. Käväisi itsellänikin sellainen, mutta vaihtui jo 4-pyttyiseen aihioon.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllähän nuo pulteilla näkyy olevan aisoissa kiinni. Nykysetupista ei apurunkoa voi ottaa, sillä lupasin tuon sellaisenaan myydä eteenpäin. Lisää vain moottori ;)

                            Eipä tullut tuota ahdinasiaa mieleen tuossa.

                            Ei tästä aivan täyttä leikkikalua olla tekemässä, sillä autoon olisi nyt tarkoitus rakennella kaikenlaisia mukavuuslaitteita samalla.

                            Mutta olisi silti hienoa, jos saisi edes toisen moottorinkannakkeen laitettua oem osana

                            Comment


                            • #15
                              Olen harrastellut B4 koreja vasta pari vuotta. Vähäisellä kokemuksella kuitenkin sanon, että V6:n välitykset ovat TODELLA pitkät AEB:n kanssa. Omassa B4 4-cyl korissa on AEB ollut keulalla vajaan vuoden. Vaikka kierrosrajoitin on nostettu reiluun 7 tonniin, niin silti etenkin vaihdeväli kakkoselta kolmoselle on omasta mielestäni liian pitkä. Kierrokset siis tippuu liian paljon. Sama koskee välejä 3/4 sekä 4/5 mutta ei ehkä kuitenkaan yhtä pahasti. Toisaalta pitkillä välityksillä saa säästettyä polttoainetta, jos vaan vääntöä ja tehoa on reilusti. Sullahan on käsittääkseni hyvät laitteet pakopuolelle.

                              Tsemppiä projektiin. Mielenkiinnolla jään seuraamaan!

                              Comment


                                #16
                                Tässä ketjussa on nyt puhuttu B3 ja B4 ympäristöstä joten hämmennetään soppaa hieman lisää sotkemalla joukkoon C4. Himottaisi laittaa tuohon nykyiseen C4 satkuun AEB. Vaihteistona 5v. CAB, sen osalta ilmeisesti istuu ongelmitta. Mitenkäs moottorin kannakkeet? Melkeinpä muut on sitten putkiston ja sähköjen tekoa. Onko helpointa ottaa luovuttaja-autosta moottorin lisäksi johtosarja sekä ecu?

                                Comment


                                  #17
                                  Moottorin kannakkeet lienevät melko helposti saatavilla koska C4 on saanut ainakin ADR moottorilla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mää voin lahjottaa aeb/adr moottorin kannakkeet, jos tarvis.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X