Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelma ABH/AEC koneen käynnissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelma ABH/AEC koneen käynnissä

    No niin, nyt kun on tänne kerta alettu kirjoittelemaan, niin kysäistäänpä samalla ohjeita pikku remonttiin. Pistin tuohon otsikkoon nuo molemmat konetyypit, kun en ole aivan varma, että kumpi kone audissani on. Mistäs sen tyypin muuten saisi varmimmin selville? Tavaratilasta ei ainakaan löytynyt mitään kilpeä eikä konehuoneessakaan ole muuta kuin tyyppikilpi, jossa ei tietoa koneesta ole. Kait tuossa koneessa se tyyppi jossain lukee kun vain osaisi etsiä. Autohan on siis se vm.-95 S4/S6 sekasikiö.
    Niin siitä käyntiongelmasta..Eli kun autolla kiihdyttää tasakaasulla, niin tuntee kuinka auto ei kiihdy tasaisesti, vaan nykii hieman. Nykiminen tuntuu selvimmin pienillä vaihteilla esim. kakkosella. Myös tyhjäkäynti on epätasaista, tuntuu kuin kaikki sylinterit eivät olisi mukana. Tänään katsoin tulpat ja yksi tulppa olikin hieman eri värinen kuin muut. Irrottelin sitten sen virranjakajan kannen joka tuohon tulppaan kipinää jakaa, ja sieltähän paljastuikin vaikka mitä. Kyseessä oli siis kuljettajan puoli. Ensinnäkin virranjakajan kannen sisäpuolella oli öljyä ja toisekseen ne kannen nastat olivat sangen kuluneet eikä pyörijäkään aivan virheetön enää ollut.
    Ajattelin näin alkuunsa vaihtaa ne kannet ja pyörijät jos niillä olisi jokin vaikutus käyntiin. Milläs se pyörijä lähtee irti? Ainakaan vetämällä ei tuntunut liikahtavan, eli onko siinä jonkinlainen lukitus? On niin pirun ahtaassa paikassa että eihän sinne näekään millään.. Tuolla toisaalla olikin juttua noista virranjakajan kansista, eli ilmeisesti se motonetin fordin kansi sitten käy? Tarvinnee silti ottaa malli mukaan ihan varmuuden vuoksi..Löytyykös sieltä motonetista tuota pyörijää, vai meneekö alkuperäisosan hankinnaksi?Ja lambda on muuten juuri vaihdettu, koska sitä tietysti itsekin ekana epäilin..
    Ja jos jotakuta harmittaa se, etten heti alkuunsa käytä orginelli osia, niin voin sanoa että 1 1/2 kuukauden työtaistelun jälkeen takki on aika tyhjä eikä viitsisi tuhlata ainuttakaan ylimääräistä euroa..On tämä muutenkin yhtä perkelettä! Juuri kun saa kerättyä jonkinlaisen tietotaidon naapurimerkistä BMW, niin pitää mennä ostamaan toisenmerkkinen auto ja alkaa kaikki alusta. No, itseään saa taas tässäkin syyttää, ompahan ainakin neliveto..

  • #2
    Eikö todellakaan kukaan tiedä miten ne pyörijät lähtee irti?Vai onko se niin yksinkertainen juttu että pidätte itsestäänselvänä että jokainen sen osaa.
    Vai oliko tuossa kysymyksessä muuten jotain joka ei anna aihetta vastata siihen? kyllä tuolla bemari klubin puolella tyhmiinkin kysymyksiin vastaillaan, jos ei muuta niin vittuillaan ainakin..
    Tarvii vissiin nostaa kone pois nokilta ja purkaa osiksi. Kait ne sen salaisuudet sitten selviää.Onneksi alkaa kesäloma..

    Comment


    • #3
      Jaa-a, ainakin mulla lähtee ihan vetämällä. Asiahan varmistuu kun katsot uudesta osasta mallia.

      Comment


      • #4
        Eipä ole vielä uutta osaa. Mielellään ottaisi osan mukaan kun lähtee uutta hakemaan, ei tarvisi ostaa sitä pakollista väärää osaa ekalla kerralla..

        Comment


          #5
          Koneen tyyppi löytynee huoltokirjasta, samasta tarrasta missä listataan varusteet.

          Comment


          • #6
            Ainakaan ABH 4.2:een ei pyörijöitä saa alkuperäisosina, joten ei kannata lähteä väkivalloin niitä repimään - saattavat olla liimattuja ja lähtevät irti vain rikkomalla. Sinuna pyyhkäisisin pyörijöiden kontaktipäät sileiksi, uusisin jakajien kannet ja kokeilisin ennen pyörijöiden metsästystä tarvikeliikkeistä. Muuten, mistäs se öljy sinne kannen alle pääsee?

            Comment

            Working...
            X