Moottorin tai perän kannatinkumit tulee ensimmäisenä mieleen, välttämättä ei ole sen ihmeellisempi vika.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronic paukahti, veto loppui ja vaihtaa epätasaisesti. Missä vika?
Collapse
X
-
1. Kun auto pysähtyy ja ei meinaa liikkua, niin älä meno paniikkiin. Aja rauhassa kotiin jos mahdollista ja aloita sitten etsimään paikkaa jossa laatikko voidaan huoltaa.
Comment
-
Auto on nyt ollut viikon kotona ja tuntuu toimivan. Viisi pajaviikkoa taisi tulla yhteensä. Onneksi ei ole ainoa auto ja muutenki on tilanne sellainen että Audilla ei ole pakko ajaa.
Ja kalliitahan nämä lootaremontit on suhteessa tämän ikäisen auton arvoon, mutta eipä sillä toimimattomalla autollakaan mitään tee.
Siekkisellä hommat toimi hyvin vaikka tulikin kaksi käyntiä.
Comment
-
Tuossa muutama viesti aikaisemmin kertoilin kun tippilootassa tuntuu "väljää"...
Tänään kun ajelin sellaista 80km/h vauhtia aikani ja sitten tein kick-downin ja kaasu pohjaan niin teki omituisen nykäyksen ja "kolahti" niin sanotusti. Ei ole sellasita koskaan tapahtunut aikasemmin...
jcarlsonin ehdottamia moottorin saati perän kannatinkumien kuntoa en kyllä ole tarkistanut.
(tämä nyt oli enemmänkin murheiden purkamista...)
Comment
-
Mulla oli silloin aikonaan tämän kasin kanssa ongelma, kun laatikko pamahti.
Lyhyesti siis laatikko pamahti ja vein sen Vantaan Erikoisautoon(virhe oli)
Korjauskulut 6000€ ja risat.
Enkä saanut edes toimivaa laatikkoa takaisin.
5->4 vaihto veto päällä ja älytön pamaus. Kävin Erikoisautossa varmaan 20kertaa ja aina vaihdettiin joku osa missä vian piti olla(minun piikkiin siis)
Eivät ikinä keksineet syytä sille vialle.
Sattuipa sitten sopivasti sattumalta tulemaan työpaikalla käymään joku alan expertti joka kertoi, että aina kun laatikko menee rikki niin täytyy vaihtaa laatikon johtosarja + laatikon venttiilikoneistoon magneettiventtiilit ja jotkut muutkin osat, koska kuulema kun laatikko on menossa rikki niin metallipöly tarttuu magneettiventtiileihin ja sotkee koneiston toiminnan.
No tein työtä käskettyä ja vaihdoin kyseiset osat ja awot toimii.
Eikä olleet kalliit.
Eniten jäi harmittaa kun meni 1500€ kun vaihdeltiin muka rikkinäisiä osia maffista lähtien eri merkkisiin öljyihin.
Nyt löytyy hyllystä toimivaa maffia, vaidelaatikon älyboxia jne...
Teki mieli käydä avautumassa mutta enpä jaksanut vaan annoin asian olla.
Comment
-
Timppake,
kuulostaa niin tutulta ja tuo 5-->4 paukahdus siis vetopäällä aivan identtinen virhe minun lootani kanssa. Eilen kävin taas hakemassa auton Erikoisautosta ja eivät saaneet vieläkään kuntoon. No se on ollut hyvää, että eivät ole laskuttaneet mitään extraa, koska alkuperäinen sopimus oli, että 3 900 eurolla laittavat laatikon kuntoon.
Jotenkin minusta vaan tuntuu, että omasta laatikostani ovat jo tehneet nuo mainitsemasi korjaukset...Rupeaa tulemaan fiilis, että pitääkö tilata kokonaan uusi venttiilikoneisto.
Comment
-
Orastavaa laatikon toiminnan kulmikkuutta on joskus tullut hoidettua puhdistamalla solenoidit uä-pesurilla samalla kun vaihtaa öljyt. Vaikea sanoa minkä verran tuntuman muutoksesta menee placebo-efektin piikkiin mutta eipä se magneettinen mönjä solenoidin sisällä mitään ainakaan auta.
Comment
-
Itse olen juuri ostamassa 00vm A6 avant tdi quattroo tippi laatikolla ja ajettu 350tkm. Koeajolla pistin merkille juuri tuon "pamauksen" kun laatikko vaihtoi isompaa pykälää kevyessä kiihdytyksessä. Auto on muutoin aivan priimakunnossa (tuli aika tarkkaan syynättyä)
Onko tuo kyseinen magneettiventtiilistö kuinka helposti vaihdettavissa vai onko pakko kiikuttaa laatikkospesialisti pajalle?
Auto on tosiian liikkeessä myynnissä että voisi siihen varmaan jonkun takuun saada..?
Comment
-
-
Kiitti vinkistä msippala! Saa nähdä miten liikkeen äijä ehdotukseen suhtautuu, oli sen verran luihun näkönen tyyppi:D
Comment
-
Recrolle ääni täältäkin. Vaihdoin vähän kalustoa ja hommasin tippivikaisen -00 S6:sen ja samoin tippivikaisen RS6:sen. Vietiin autot Recrolle ja seuraavana päivänä autot oli nipussa ja ajo takaisin Suomeen. Laatikot toimii viimeisen päälle hyvin eikä ollut kallista.
Comment
-
Samoin Recrolta ostetut turbiini ja venttiilikoneisto toimivat edelleen hienosti eikä todellakaan hinnan kiroissa osat olleet. Asennuksen tein itse.
Jos jollakulla on tarvetta, niin löytyisi nurkista aihioksi (esim. core chargen kattamiseksi, itse en joutanut odottelemaan kun tarvitsi autoa jatkuvasti niin maksoin coren) 2.5TDI Allroad tiptronic (EYJ) venakoneisto solenoideineen päivineen. Oireina oli hitaasti kytkeytyvä pakki ja paukahtelevat ylöspäin vaihdot.
Comment
-
Ostin tippi vikaisen audi A6 2.5TDI V6 quattron ja vikakoodeina 17114 - Gear Ratio Monitoring oireina 4-vaihde koko ajan päällä. Onko jotain "helppoja" kikkoja mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa? Nollaus ei auta. Ostin auton ihan varaosa autoksi, kun omasta meni jakohihnan kiristimen pultti poikki. Laittaisiko kuntoon vai varaosiksi?
Paljonko öl-tilavuus laatikossa ja mitä litkua sinne kokeilisi?
Comment
-
ei taida olla helppoja taikka halpoja
noita muutama nyt tullu vastaan, aina siellä sisällä ollu jotain rikki. omasta tuli noin 800g alumiinia ku sai ne kerättyä kasaan:D
ps. hx 40super odottaa vielä uhria ;)
ei kannata öljyjä vaihtaa, siellä ei kytkeydy kaikki pakat.
en kyl muuta suosittele kuin sitä mitä valmistaja suosittelee tunniste lätkän värin mukaan esim. vihreä=esso lt 71141Viimeksi muokannut okkim; 15.10.2012, 22:15. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa
Comment
-
Kävin lukemassa vikakoodit lootasta.
17114 - Incorrect Gear Ratio
Eli hyvin yleinen koodi tuntuu olevan.
Pakki toimii normisti, etenpäin menee vikatilaan ja etenpäin lähtee kuin lehmä makuulta.
Kun asun täällä pääkaupunkiseudulla kerrostalossa, niin omat kyvyt on jo käytetty.
Olen lukenut täältä hyvää tuosta Recrosta, kuinka olis mahdollista saada auto sinne muuten kuin ajamalla?
Eli onko kellään tiedossa mitään kuljetuspalvelua, itse voisin kyllä sitten ehjän auton hakea pois.
En uskalla lähtee ajelemaan tuolla mihinkään, kun ei välttämättä kerkeä vihreän valon aikana risteyksen yli.
Comment
-
Käytän samaa ketjua.
Eli auto 4.2 A8 D2.
Vaihdettu turbiini, koska sille tuli tunnit täyteen. Mutta huollon jälkeen tuli uusi "rallatava/kopiseva" ääni, joka kuuluu selvästi auton alta. Ei vaikuta on vapaalla,vaihteella taikka pakki päällä, ääni kuuluu. Kun kierroksia nostaa, niin alkaa jopa resonoimaan, niin että heiluttaa konetta. Monella mekaanikolla auton ääntä esitelty, ja kaikki sanoo että ääni kuuluu vaihdelaatikosta/turbiinista. Tuleeko tuonne turbiinin ja koneen väliin jokin sovitelaippa/levy? voiko se olla viottunut turbiinin vaihdon yhteydessä? Vai voiko turbiini olla epätasapainossa? Vaihtaa kuitenkin ihan hyvin.
Comment
-
S8 tippi kuumana vikatilaan
Lainaan vanhaa topickia, niin ei tarvi uutta perustaa...
Ongelmana siis ton laatikon toiminta kuumana. Poikkeuksetta laatikko toimii aivan normaalisti kylmänä, mutta sen jälkeen kun moottori on lämmin ja joutuu paljon kaupungissa pysähtelemään liikenne valoissa, menee laatikko vikatilaan. Autolla voi kyllä edelleen ajaa, mutta liikkuu siis vaivalloisesti ja vain yhdellä vaihteella(lienee niin ollakin vikatilassa?) Autoon on vaihdettu Tammikuussa -13 edellisen omistajan aikana Espoon vaihtokartanossa käytetty 170tkm ajettu laatikko, sekä samassa yhteydessä uudet öljyt. Tämän jälkeen tuolla autolla on ajettu alle 30tkm...
Vikatila myös lähtee pois päältä, kun samuttaa auton ja laittaa vaan uudestaan käyntiin. Pitäiskö tota nyt yrittää ensin lukea koodeista vai onko vaan toi vaihtolaatikka paskana? Kovin tuntuisi aina kun tuo ongelma on tulossa, että esim.liikennevaloista jarrun löysätessä laatikko ei vaan ota pitoa kiinni ja pahimmillaan sitten nappaa sen pidon "pienellä paukauksella".
Autona siis S8 -00
Comment
-
Pitääpä itsekin päivittää tätä keskustelua, kun sen kolme vuotta sitten aloitin.
Itselläni laatikko pysynyt nyt kasassa 3 vuotta kun olen TipTronicilla ajanut, mutta edelleen siis sama vika päällä eli 5 --> 4 vaidettaessa D-tilassa, veto päällä, niin jysähtää. Mutta eipä tuo tosissaan nyt ole haitannut, kun on osannut varoa.
Comment
-
Öljymäärästä ei ole tietoa, eikä myöskään suodattimen vaihdosta... Kuitissa ei näytä olevan mainintaa suodattimesta. Luulisi että olisi silti samalla vaihdettu kun sinne on kumminkin öljyt vaihdettu.
Täytyy päästä lukemaan noita vikakoodeja kun palaa lomalta takaisin suomeen ja samalla tarkistaa tuo öljymäärä.
Comment
-
Allright, suosituksia missä ton Lahti-Kouvola välillä vaihdattaisi? Tai siis öljyt+suodattimen vaihto vai kannattaako ajella Viroon ja teettää siellä?
Ei laiskana jaksa alkaa ite tekemään :D
Onko yleensä järkevää lähteä kokeilemaan noiden vaihtoa?
Comment
-
Sami: Itse olen käyttänyt RAM-autolla Suomusjärvellä. Muita tippispesialisteja en tiedäkään vielä.
Comment
-
Kiitos tästä paikasta, tuonnehan ei ole kanssa mikään kauhea matka ajella...
Löytyykö muita suosituksia sanotaanko n.150km säteellä Iitistä?
Comment
-
Vieras
Comment