Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn katkuja kajuuttaan (S4 AAN)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn katkuja kajuuttaan (S4 AAN)

    Helou foorumilaiset ja audin omistajat!

    Omistan -92vm 250tuhatta ajetun S4 audin (AAN) joka on ensimmäinen turbohärveli itselle. Kokemuksia vain ennen tätä on pelkkä ajaminen kyseisillä turbo audeilla. Tosi tyytyväinen muuten olen autoon, ja viehätyshän on suuri autoa kohtaan (turbo) :). Alkaisi pikkuhiljaa remonttia pukkaamaan konepellin alle. Jakopää remontti enskuussa ainakin. Joten,mistähän osaisin hakea otsikon mukaista ongelmaa jakohuollon yhteydessä? Öljyn katku tulee ajossa sisään kun on parit kunnon kiihdytykset tehny (normi ajossa ei haise), ja lähes joka käynnistys kerralla. Sinistäkin tuppaa pölläyttään käynnistys kerroilla kun kone on kylmä, ja auton ollessa käynnissä hetken paikalla ja siitä sitten ajoon, samanlainen pölläytys tulee putken päästä. Kenties tiivisteet+ kansi pahvit vaihtoon samalla vai mites? Turbokihan on vielä alkuperäinen "ei kertaakaan huollettu silmukka", joten sillekkihän varmaan öljy maistuu? Aikomuksena on tulevaisuudessa uusi turbo hankkia.

    Kiitän vastaajille ja asiasta tietäville, jotka jakavat tiedon ensikertalaiselle!
    Viimeksi muokannut gedu; 26.6.2011, 19:30. Perustelu: Allekirjoituksia ei tarvitse, kyllä se kirjoittaja tuolta reunasta näkyy

    #2
    Turbon akselilta vuotaa öljyä imupuolelle (alipaineen vallitessa eli ei ahtaessa) ja pakopesään yleensä pitkään tyhjäkäydessä ja alkaa käryämään määrän kasvaessa, melkoisen yleinen vaiva paljon ajetulla turbolla. Sinällään harmiton ilman tuon käryn tuomaa haittaa mutta voi polttaa katalysaattorin ajan kanssa, ja tietysti kuluttaa moottoriöljyä sekä tietenkin enteilee jossain vaiheessa tulevaa ahdin remonttia. Myös liian suuri ahdin voi tehdä samaa eli ei pyöri riittävästi tyhjäkäynnillä jolloin akselin tiivistys ei toimi kunnolla, mutta tässä tapauksessahan turbo oli alku peräinen lienee.
    Viimeksi muokannut sfk78; 28.6.2011, 20:42.

    Comment


      #3
      Venttiilikopan tivviste kannattaa tarkistaa kanssa.

      Comment


      • #4
        Olihan se arvattavissa että turbohan voi syyllinen olla öljyn menekkiin. Venttiilikopan tiiviste ainakin näyttää ehjältä, eikä ole kyllä vuodiskellut sen jälkeen kun painepeesurilla pyhkäsin paikat puhtaiksi. Tänään tutkiskellessa moottori puolta, niin imusarjan alle menee jotain putki- ja letku liitos härveleitä, jokka näyttää olevan melekosen märkiä. Ja märästä päätellen, tämä varmaan on öljyä, kun ei ole "kuivannu" poies. Onko nämä niitä huohotusletkuja?, mistä 2.7biit on porisseet foorumilla. Talvipakkasilla meinaan että tuli sitä harmaata savua/höyryä (tjsp) aivan kiitettävästi välissä. Sinistä ei niinkään.

        Comment


          #5
          Joo, toi huohotus systeemi on kyllä onneton. Omassakin oli noi orkkisletkut ja venttiilit aivan öljynkurassa. Se venakopan takaosassa oleva huohotuslähtö lykkää kiihdytyksissä melkoisen määrän öljyä tonne putkistoon...

          Comment


          • #6
            Omassa, tosin 2.6 ABC koneessa missä ei ole turboa, öljyn katkut tuli ihan vuotavasta öljynpaineen anturista ja jotenkin se ruikki öljyt pakosarjalle päin. Mutta tuo jo alkoi oireilla öljyläiskinä maassa seisonnan jälkeen.

            Comment

            Working...
            X