Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.4 TSI vai 1.6 FSI ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.4 TSI vai 1.6 FSI ?

    Tere!

    Tourania olen katselemassa perheelleni ja ei ole kokemuksia kyseisistä koneista eli 1.4 TSI ja 1.6 FSI. Onko nuo tolkun pelejä vai onko jotain tyypillisiä ongelmia?Puntaroin juuri että joko tuollainen bensa vehjes, mutta myös diiseli on vielä harkinnassa. Lähinnä vaan kaipaa tietoa noista bensakoneista.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.7.2011, 12:49. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Jos vain 1.6 tehot riittää niin ehdottomasti se, jos olet ostamassa käytettyä.
    Harvalla tuntuu olevan ongelmaton tuo 1.4tsi.
    Dieselistä 1.9tdi.

    Comment


    • #3
      suosittelisin jotain nissania tai tojotaa jos autolla on tarkoitus vaan turvallisesti ja ilman murheita siirtää perhettä.

      Comment


      • #4
        Ei se mene aina noinkaan, että toyota tai jokin muu japsi on luotettava.
        Porukat vaihtoi kahden audin jälkeen toyotan dieseliin ja n.60tkm kohdalla kone vaihtoon.
        vag:lla ym. ei vain ne kaikki koneet ole ostamisen arvoisia.

        Comment


        • #5
          noh, jos yhtään käsitellään suurempaa massaa kuin yksittäistapausta jonkun vanhemmilla niin kannattaa kyllä luotettavuuden nimissä hommata joku jaappanialainen.

          Comment


          • #6
            Tietääkseni toiota tai nissani ei valmista yhtään mallia vag konsernin 1.6 fsi tai 1.4 tsi koneella varustettuna? Noista koneistahan täällä kysellään kokemuksia. ;)

            Comment


              #7
              Jos noista pitää valita niin 1.4tsi yhdellä ahtimella, tuo 1.6fsi kun vie soppaa erittäin paljon tuon kokosessa autossa eikä juuri jaksa liikuttaa sitä. Jopa 1.2tsi on parempi vaihtoehto jos vain saisi käytettynä.

              Comment


              • #8
                sulattaja, eivät tee joo samalla moottorilla, ja näin ollen niitä ei mitekää hitosti näy korjaamoilla. keksi siitä sitten joku hauska kasku juhannuksen kunniaksi.

                kokemuksia on molemmista moottoreista ja siksi tämä oma suositus.

                jonden 1.4 tsi yhdellä ahtimella lienee harvinaisempi kuin puuhevosen perseenreikä..
                näemmä tommoinenkin 122hp kone on olemassa, mutta ei kyl taida olla kovin yleinen suomessa ?
                Viimeksi muokannut repsa; 25.6.2011, 12:00.

                Comment


                  #9
                  Ei se nyt nii harvinainen sentäs ole, eikös kaikki 90kW 1.4tsi:t oo yhdellä ahtimella varustettuja?

                  Comment


                  • #10
                    Lisätään nyt vielä, että kyllä itse ostaisin sen 1.4tsi kahdella ahtimella.
                    Vaikkakin se on vikaherkkä.

                    Comment


                      #11
                      Ei mulle tulis mieleenkään hankkia 1.6 FSI:tä jos budjetti riittää 1.4 TSI:n ostamiseen. Kulkee paremmin, todennäköisesti kuluttaa vähemmän ja on käyttöominaisuuksiltaankin miellyttävämpi. FSI-koneet vissiin kerää mähmää imusarjaan (EGR + suihkutus sylinteriin ei pidä imusarjaa puhtaana) joten se 1.6 FSI ei myöskään ole mikään ongelmaton pitkässä juoksussa.

                      Comment


                        #12
                        Meiltä löytyy yksi kaksoisahdettu, joten sellaista voin varauksetta suositella kyllä. Tero tuossa vetikin hyvin yhteen, miksi 1.6 on ei niin "hyvä" ratkaisu.

                        Lisätään nyt vielä, että kyllä itse ostaisin sen 1.4tsi kahdella ahtimella.
                        Vaikkakin se on vikaherkkä.
                        Kerrotko lisää ja faxtaa, varsinkin kun jo ylläkin vihjailet asiasta.

                        Comment


                        • #13
                          Lähipiirissä on jo pari tapausta johon kumpaankin vaihdettu jakokilkkeet, toiseen jo kaksi kertaa.
                          Alkupään kaksoisahdetuissa on paljonkin tullut esille tuota ketjun venymistä ja pahimmassa tapauksessa ketju pääsee hyppäämään.
                          Toiseen vaihdettiin turbo eikä auto toimi vieläkään. molemmilla ajettu n.140tkm nyt.
                          Eikä ne saksassakaan kovin hyväksi koneeksi tuota kaksoisahdettua kehu.
                          Faktaksi en voi todistaa kuin nuo pari autoa mitkä tiedän 100% olleena ketjunvaihdossa.
                          Toimivana kiva moottori pienellä kulutuksella.

                          Comment


                            #14
                            Noita moottoreita on kahta tyyppiä, niitä jotka ovat menossa ketjun vaihtoon ja niitä jotka ovat siellä olleet.
                            About liukuhihnalta noita ketjujakopäitä tuli tehtyä, operaationa erittäin ihana ja palkitseva. Ahtopuolella en muista että olisi ihan hirveästi vikoja ollut, n75 ja muuta pimpulaa lukuun ottamatta, aika yksittäisiä ahtimien vaihtoja.
                            Muutenhan nuo ovat ihan perusvarmaa VAG- kamaa. Eli suuttimia, puolia, öljynsyöntiä, öljypumppua ja muuta mukavaa askaretta. :)

                            Yllättävän kiva moottori tuollainen kaksoisahdettu toimiessaan, toisin kuin pelkällä turbolla varustettu joka muistuttaa käytökseltään lähinnä paskaa vaparia.

                            Comment

                            Working...
                            X