On tuo Cabriolet ruvennu pitämään sellaista todella kovaäänistä kalkatusta. Ääni kuulostaisi tulevan nokka-akselilta. Voiko olla että nokka-akseli olisi poikki ja se pitäisi ääntä? Ääni voimistuu kierrosten tahdissa. Kiitollinen olisin jos joku osaisi jeesata, itsellä tekniikan tuntemus on tasoa nainen. Merkkihuollossakaan eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata. Olisi vaan kivempi tilata osat ennen kuin alkaa konetta kauheasti purkamaan kun auto on kuitenkin käytössä koko ajan. Kyseessä oleva moottori on muuten 10-venttiilinen 2,3-litrainen vitonen, tyyppiä en nyt tähän hätään muista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kalkattava kone
Collapse
X
-
Tuntuu hurjalta ajatukselta, että nokka olisi poikki ja silti toimisi kalkatusta lukuunottamatta suht ok. Mites venttiilinnostimet, onkos tossa 10V 2.3:ssa ne kuuluisat hydrauliset nostimet, jotka vanhemmiten alkaa kalkattaa? Ja onhan sulla öljyä tarpeeksi? Ja vielä, jos sulla on tekniikan tuntemus tasoa nainen, niin suhtaudu mun ehdotuksiin luokituksella nuorimies.
-
Kalkatuksen syynä voi olla myös se pumppu joka on kannen kyljessä kiinni.Pumpun tappi jää jumiin
ja nokka-akseli kilkattaa siihen.Itelle kävi näin entisen C4 2.3i audin kanssa.
Kilkatti välillä oikein kovaäänisesti ja välillä ei ollenkaan ja menin vaihdatuttamaan hyd. nostimet kalliilla hinnalla korjaamolla ja vika ei titenkään korjaantunut.Lopulta jostain syystä tajusin irroittaa sen pumpun.
Putsasin sen kunnolla siten että se tappi kulki kevyemmin ja laitoin pumpun takaisin.
Kalkatus hävisi ja hommaan meni noin 30min. kokonaisuudessaan.
Comment
-
Petri osui asian ytimeen. Isän kanssa irroitettiin se pumppu, putsattiin se ja laitettiin takaisin paikoilleen. Kalkatus loppui. Kiitos kaikille, erityisesti siis Petrille, avusta! On se hyvä että jostain sentään löytyy asiantuntemusta kun merkkihuolloista sitä alkaa olla turha enää edes etsiä.
Comment
-
Mystinen pumppu
Omassa autossani on jokin pumpun kaltainen laite (perinteisen pissapojan moottorin näköinen) kannen vieressä puoliksi imusarjan alla. Siihen menee pari letkua ja sen kärkeen menee piuha, ehkä jokin anturi. Laite on kiinni kannessa kumisella kiinnikkeellä. Mitään tappia nokka-akselille ei mielestäni mene. Kertokaa siitä pumpusta. Voisiko se olla tämä?
Comment
Comment