Itte tilasin tuolta ja tulee maksamaan aika lähelle 100€/kpl. Tulee tosin muutamassa päivässä. Samalla hintaa näyttäs olevan samoja antureita kaupan myyntiosiollakin. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101367
Sinällään ei tullut yllätyksenä, kun ovat tosiaan alkuperäiset vuodelta 2000. Kesällä vähän arvoin, että kannattaisiko varmuuden vuoksi vaihtaa uusiin, mutta päätin kuitenkin säästää siinä kohtaa.
Rajulle bensan kulutukselle taisi löytyä siis syy.
Aihetta hieman lainatakseni, tietäiskö joku mistä löytys hinta-laatusuhteeltaan kelpoinen lambdahylsy? Oman auton lambdan lämmitinvastus kyrvähti viime viikolla..
Tuo ei ole kyllä kovin hyvä. Toimii jos lambda ei ole tiukassa. Mutta jos on, niin tuo vaan "aukeaa" juuresta. Lisäksi siinä on 3/8" vääntiö, joka saisi kyllä olla isompi jos joutuu vääntämään kovasti.
Ok, tattista. Tais ollakki, että tuossa -99 koneessa niitä lambdoja ei ole kuin se kaks ja ne ovat molemmat niitä front lambdoja eli tuota viimeistä osaa.
Lueskelin tuosta juuri hommatusta kulkineesta koodit ja herjaa multi fuel trimmiä ja liian laihaa seosta kummaltakin lambdalta. Ei muita vikakoodeja. Onko vika tässäkin jo aikansa elänyt MAF, niinkuin 1.8T:ssä vai voiko DKR-tuningin halpalastu aiheuttaa koodit? Moottorielektroniikan vikavaloa tuo ei sytytä... Ajossa huomaa vedossa pientä lievää nykimistä tietyllä kierrosalueella.
Uusien lambdojen kierteissä on hopean värinen rasva valmiina, onko se jonkinlainen varastorasva vai asennusrasva? Jos kierteisiin tarvitsee lisätä jotain rasvaa, niin millaista?
Sanoisin ennemminkin että se on rasvaa joka estää sen jumiutumisen kiinni. Itse olen laittanut kuparitahnaa jos on ollut vanha lambda. Alkuperäinen näyttäisi olevan alumiinitahnaa.
Miksi lambdasensor.com -sivustolla nuo s4 front lambdojen johdot ovat 1700mm pitkiä? Tuli noi hiljattain postissa ja ihmetytti vain, kun alkuperäinen autossa ollut oli ehkä 500mm pitkä.
Ei kait tuosta pitkästä johdosta nyt haittaakaan sitten ole?
Ilmeisesti noita lyhyitä ei enään toimiteta. Tai mistä lie syystä työntävät nykyään aina pitkillä johdoilla? Aika hölmöä, kun ne pitää sulloa sinne muutenkin ahtaaseen koloon. Ei siitä muuta haittaa ole kuin tilanahtaus.
Mikä muuten on syynä, että suosittelitte molempien etummaisten lambdojen vaihtoa kerralla, vaikkei antaisi vikakoodia kuin toisesta? Itsellä nimittäin tämä juuri tällä hetkellä edessä.
Comment