Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 v6 2.6 vm96 huokailee kuin vanha mummo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 v6 2.6 vm96 huokailee kuin vanha mummo

    Kun antaa n. 2000 kierrosta tai yli, niin koneen tuulettimen propelli huokailee ja humisee todella voimakkaasti. Pari kysymystä:

    1. Pitääkö propellin kierrosnopeuden nousta koneen kierrosten mukana (en muista miten on käyttäytynyt aikaisemmin)?
    2. Voisiko kova huokailu & humina olla joko propellin laakeri tai löysä hihna?
    3. Uskaltaako ko moottorilla lähteä 300km juhannusreissuun?

    Kiitos avusta!

  • #2
    Siellä on viskoflekti mikä pyörii suunnilleen samoilla kierroksilla koneen kanssa (riippuen koneen lämmöistä) joten kuulostaa ihan normaalilta.

    Comment


    • #3
      Jep, se on nimenomaan tuo viskoflekti, mikä aihuttaa äänen. Humina on kuitenkin niin kovaa, että jotain on vialla - normaali v6:n kehräys peittyy äänen alle.

      Eilen lueskelin täältä palstalta mm. läpötila-anturiasioita. Vaikuttaako se lämpötila-anturi myös tuon viskoflektin pyörimisnopeuteen?

      Comment


      • #4
        Lämpötila-anturi ei vaikuta viskoflektin toimintaan.

        Comment


        • #5
          No sitä minäkin :) Hyvä, etten lähtenyt vaihtamaan sitä anturia. Eli sitten kai jää jäljelle vaihtoehdot 1) flektin laakeri menossa 2) jotain häikkää hihnassa? Vai tuleeko muita ajatuksia mieleen?

          Comment


          • #6
            Pyöriikös se visko nätisti käsin kun kone on sammuksissa?
            Meinaan että olisiko laakeri jumissa?

            Kovaa ääntähän tuo yleensäkin pitää.. Peittyy ne mukavat kutosen saundit.

            Comment


            • #7
              Joni, hyvä pointti: sitä eilen yritin käsin pyöritellä (siis tietty kone sammuksissa ja vaihde päällä), ja eipä pyöri ei... Eli pitäisi siis pyöriä, oletan? Laakeria siis epäilet? Miten iso homma on vaihto? Onnistuuko kotikonstein vai vienkö suosiolla pajalle? Varmaan tommonen 300km juhannusreissua ei tee hyvää ennen remppaa...

              Kutosen mukavat äänet tosiaan peittyy, mutta ehkä noin 5x tehokkaammin kuin aikaisemmin :(

              Comment


              • #8
                Joo pitäs pyöriä aika vapaasti. Jumissa on siis nyt.

                En osaa sanoa haittaako vaikka ajaakin, siellähän se pyörii mukana?
                Ei ole tullut purattua muuta kun opel omegasta ja siinä oli jollain vasenkätisellä kierteellä kiinni...

                Comment


                • #9
                  Joo, siellä pyörii mukana... Ääni on kova, mutta jäähdytys ainakin tehokasta ;)

                  Comment


                  • #10
                    Niin, tuli vaan mieleen, että jos flektin laakeri on nyt jumissa, onko siinä mahdollisuuksia saada jotain muutakin jumiin/rikki, jos sillä ajelee pitempiä matkoja...

                    Comment


                    • #11
                      Kirjottelen nyt ihan ulkomuistista näkemättä pakettia.

                      Ottaisin ensin sen ite propellin pois mikä lähtee irrottamalla viskon päässä olevat pienet pultit. Silleen saa ainakin tilaa ja vähän näkee mitä seuraavaks. Tuskin se itte visko mikää kovin monimutkanen on irrottaa?

                      Comment


                        #12
                        käsittääkseni tuosta viskoflektin jatkuvasta pyörimisestä ei nyt niin suurta haittaa kesäkelillä ole, jäähdyttää vaan täydellä teholla koko ajan. Viileämmillä ilmoilla koneen lämpiäminen olisi ongelma.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, eli ei olisi pelkoa, että tekee lisätuhoa, jos jumittunut laakeri laukeaa ns. totaalisesti?

                          Comment


                            #14
                            Ei se hajoa mitään.
                            Kylmänä visko pyörii vapaasti ja mitä lämpösemmäksi se tulee, sitä tiukemmin se ottaa kiinni. Jumissa ollessa siellä ei ole laakeri hajalla.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                              Ei se hajoa mitään.
                              Kylmänä visko pyörii vapaasti ja mitä lämpösemmäksi se tulee, sitä tiukemmin se ottaa kiinni. Jumissa ollessa siellä ei ole laakeri hajalla.
                              ...vaan se itse viskokytkin. Joten ei hajoita mitään. Toki hyvähän se on uusia viimeistään ennen talvea.

                              Comment


                              • #16
                                Viskokytkin siis! Onko tarkempaa osakuvausta kellään? Ilmeisesti marssittava Audille eikä Motonetiin? Kiitos avusta!

                                Comment


                                  #17
                                  Miksi heti marmorille??!!
                                  www.merteil.fi
                                  www.slamit.net
                                  www.speed-autoteile.fi

                                  Comment


                                  • #18
                                    Motonet myy vain tällaista:

                                    Jäähd viskokytkin VAG 13-1585 A4-1,6/1,8/TDi Viskokytkin [1995 - 2000] 69.50 €

                                    Mietin vaan, käyköhän tuo sama kytkin 2.6 V6:eenkin (1996)...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla oli vähän sama juttu sen viskon kanssa satkun kera ja pakko oli lähteä tienpäälle.

                                      Varttipurkki crc:tä ja johan irtos, varmaan sen verran jo pientä rakoa oli jossainpäin. Sen jälkeen Multilubea samanverran ja unohin koko asian pariksi vuodeksi, kunnes möin auton pois.

                                      Tuli tuossa mieleen kysyä eräänä päivänä nykyiseltä omistajalta , että onko vaivaa siitä ollu, niin eipä oo kuulemma huomannu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossahan on kaksi tuuletinta. Sähköinen ja hihnavetoinen. Sähköiseen on tuo jäähdyttimessä oleva kytkin ja V6:ssa on kaksivaiheinen (3 napaa). Itse hain merkkitiskiltä sen, Boschin oli lähes saman hintainen. Ilmeisesti tuossa sähköisessä ei ole nyt mitään vikaa kuitenkaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Crc kävi myös mielessä :) Jep, kaksi flektiä on. Onko hajua tuosta Motonetin osasta käykö se siihen isompaan 2.6n flektiin? (joo, sähköisessä ei vikaa lainkaan)

                                          Comment


                                            #22
                                            On tuo nelipyttysen viskon numero eri kuin kuuspyttysessä. SItä en osa sanoa mitä eroa niillä on fyysisesti

                                            4cyl
                                            058 121 350

                                            6cyl
                                            078 121 350 A

                                            Comment


                                            • #23
                                              Otin varmanpäälle ja tilasin tuon 6-pyttysen version. Huomenna nähdään, miten homma pelittää...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mikäs hinta oli?

                                                Edit: 199€ näytti olevan marmorihinta. Tepolta kovin paljon halvemmalla.
                                                Viimeksi muokannut LilJon; 22.6.2011, 21:25.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  161e oli Salon Audilta (Trakauto). Nyt flekti pelittää ja v6:n äänetkin taas kuuluvat. 20km ajon jälkeen vaan laukesi syylariputki (!), joten Audi matkasi takaisin pajalle... Kele. Huonoa tuuriako vai alkaako kilometrit olla täynnä?!? (280k)

                                                  Ps. Mikä noista linkeistä oli se "Tepon" lafka? Tulevaisuuden varalle, että saa parhaat hinnat osista.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Se on se www.speed-autoteile.fi
                                                    Nopeaa ja asiantuntevaa palvelua!!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jkrantan Näytä viesti
                                                      20km ajon jälkeen vaan laukesi syylariputki (!), joten Audi matkasi takaisin pajalle... Kele. Huonoa tuuriako vai alkaako kilometrit olla täynnä?!? (280k)
                                                      Mikä putki laukesi?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Siellä repesi yksi kuminen putki jäähdyttimestä. Vaihdettiin pari muutakin hapertunutta putkea uusiin, joten toivotaan, että syylarinesteet pysyvät nyt sisällä...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ...putket siis tuolla pohjalla öljynsuodattimen lähellä...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eli ilmeisesti ne pätkät siihen öljynjäähdyttimeen? Tekee kovin tiukat mutkat, omassa vaihdatin ennakoiden syylärin kanssa ja reikä olikin jo toisessa. Onneksi ei ole kovin kalliit pätkät :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X