Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

koneenvaihtoa? audi 80 quattro vm-86

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • koneenvaihtoa? audi 80 quattro vm-86

    olisi tarkoitus saada tehoa lisää nyt on 1.8 kaasari eli turboa tekisi mieli konehuoneeseen mutta saako millään käymään 1.8 turbo 20v koneen ?

    olen kuullut että on laitettu 200:sen 2.2 10v turboja mutta tuo oli uudempaa tekniikkaa ja ehkä toimivampi.

    Mikä olisi paras vaihtoehto ?

    Auto pitää saada katsastettua. nyt ei ole prosentteja.

  • #2
    1.8t on tohon koppaan se oikea, jostain s3:sen kone ja siihen ne normaalit perus vireet sinne 280 nurkille niin 1200kg saa kyytiä (esim tehopaino suhde on parempi ku 380hv paketilla varustettu rs2)

    eikä tartte avata konetta yms.. mutta sähköt on sitten iso ongelma kaikkine ajonestoineen yms. ruotsin purkaamolta perusmosa ja sitten ohjelmoitava ruisku on vielä helpompi ja halvempi mutta omat ongelmansa siinäkin.

    Comment


    • #3
      1.8t taitaa vaatia mittariston myös esim siitä S3:sta, koska ajonesto siellä. Joku voi varmentaa tai kumota.

      Tehorajaa ei kannata pelätä. Tehotodistuksia saa ja sopiva kuristin imupuolelle katukäyttöön niin ahdot on silti ylhäällä, mutta huipputeho rajoitettu. Ko. kuristimen voi tietysti sitten poistaa esim ratapäivillä :)

      Näin tekisin sen itse, että saa otteeseen ison ahdon...

      Niin ja 1.8t -mylly olisi varmaan myös oma valintani, jos lähtökohta olisi 4syl t85. Tulisi kiva peli.

      Comment


      • #4
        Ei tarvitse sitä mittaristoa, kun laittaa suoraan ohjelmoitavan ruiskun. Pro-mo osaa varmastikin kertoa, mikä ruisku tuohon menee "bolt on" johtosarjalla.

        Jos kerran viritetään, niin viritetään sitten kunnolla.

        Comment


        • #5
          Mulla on proijektina 80q-86 1.8t koneella.Ja siihen on tulossa tatechin ruisku.

          Comment


          • #6
            Jopas heräsi mielenkiinto kyseiseen projektiin.

            Meneekö 1.8t kone entisen laatikon jatkoksi heittämällä vai vaatiiko se suurtakin voimistelua? Koneen kiinnitykset (apu)runkoon mennee kokonaan uusiksi? Tulisiko koneen olla pitkittäiskoneisesta vai käykö myös poikittaiskoneisten?

            Onko foorumilaisista joku jo suorittanut kyseisen operaation / löytyykö netin syövereistä kuvamateriaalia operaatiosta.

            Comment


            • #7
              Neloskoneet edelleen hirmusesti hakusessa, mutta luulisin että menee aika kivuttomasti. Mahdollisesti jopa vanhat koneenkannakkeet menee 1.8t lohkoon. En tiedä, mutta mielikuva on syntynyt että se lohko ei olisi hirveän erilainen kuin vanhat.

              Comment


              • #8
                Ihan vain välikysymyksenä heitän että toi mun typ89:n käyttöönottopäivä 00.00.87, eikös sinne silloin saisi laitettua 1.8t moottorin. Ilmeisesti jopa 180hv versiona ? Jolloin alusta pitäisi vastata 90 2.3 20V:tä ?

                Comment


                  #9
                  Ihan vain välikysymyksenä heitän että toi mun typ89:n käyttöönottopäivä 00.00.87, eikös sinne silloin saisi laitettua 1.8t moottorin. Ilmeisesti jopa 180hv versiona ? Jolloin alusta pitäisi vastata 90 2.3 20V:tä ?
                  saahan tuohon typ 89 laitettua joka tapauksessa tuon 1.8t. tuossa sinun pelissäsi ei tarvitse vain sitä kattia. jos päivität jarrusi -> jäähd. etulevyt+levyt takana, niin saat ottaa siitä sen 2.3 20v tehon + 20%. periaatteesa edes abs jarruja ei tarvise laittaa koska ne saa poistaa autosta jossa ne ovat vakiona. itse en ottanut selvää tuosta abs jarru jutusta, joten käyn sen muuttamassa otteeseen kun jaksan. saisi otteelle enemmän voimoo.

                  Comment


                  • #10
                    Jäähdytettyjä jarruja on kahta kokoa ja 2.3 20v on ainoa, jossa on ne isommat.

                    Comment


                      #11
                      ok. onkos 80 tehty tuolla 2.3l 20v? vai onko tuo 2.3l 10v tehokkain 80? jos sanoisi konttorilla että tuo 2.3l 10v on 80 sarjan tehokkain.

                      Comment


                      • #12
                        90 (eli 80 eli sama mallisarja typ89 sedan) on tehty 20v 2.3:lla ja se on se tehokkain vertailumalli.

                        Eroa juurikin etujarruissa, alatukivarsissa, vetonivelissä, ja alusta on aina sportti.

                        Lisäksi ah, niin ihana hydraulitehostus jarruissa.

                        Comment


                          #13
                          mutta juuri 80 ei taida olla tuolla hd tehostetuilla jarruilla sekä 2.3l 20v padalla? joten tuohon 2.3l 10v (136hv)voisi verrata. vaikka ovat "samaa" mallisarjaa niin voisi sanoa konttorilla että ei 80 ole tehty kuin 2.3l 10v padalla. lähinnä tuo 80 vertaaminen siksi että ainoastaan mallisarjan suurimmasta saa ylittää tuon 20% tehossa.

                          eli kysymy lyesti:
                          "lukeeko kenelläkään otteessa": audi 80 typ89 sedan 2.3l 20v?

                          Comment


                          • #14
                            No kun ne vaan on samaa mallisarjaa 80 ja 90.

                            Sitä paitsi 10v kone on 90 eikä 80 ja tuolla näkökantilla tehokkain 80 on 16v, jossa noin 137 heppaa.

                            Ei varmasti siis lue kenelläkään otteessa audi 80 2.3 yhtään mitää venttiilimäärää huomioimatta. Typ 81 oli myös vitoskoneella ja 80-nimityksellä, mutta ei myöhemmät.

                            Comment


                              #15
                              juu juu uskon sinua, mutta ajattelin sanoa konttorilla että kyseessä audi 80(vaikka se olisikin samaa malli sarjaa) (mutta eri malli). ja verrata siihen jotta saan tehdä tuon 20% tehon ylityksellä tuon pelin. eli 136hv+20%=163hv sekä tilavuus 25% yli.

                              eikös tuossa 2.0l 16v ole myös hd tehostetut jarrut?

                              mielestäni olen nähnyt jossakin tekstin jossa kerrottiin amerikan vietimallin olevan audi 80 typ89 2.2l tai 2.3l 10v patilla, kummalla nyt ikinä ovatkaan.

                              ovatko nuo saksassa myynissä olevat audi 80 kaikki 90??

                              Comment


                              • #16
                                porkkiksen sääntö pätee muuten, mutta ainakin b4 korissa olen muutaman 2.3 10v vitosen nähnyt, samoin cabriossa, tosin en ole ihan varma onko niiden tyyppimerkintä 80 cabrio vai pelkkä cabrio.

                                Comment


                                • #17
                                  Ah joo, aivan, sorry :)

                                  Mutta toisaalta B4 on eri mallisarjaa kuin t89 eli tähän tapaukseen ei päde.

                                  Cabrio on teknisesti samaa, mutta viranomaisen mukaan eri kuten Coupekin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    soittelin eilen pro-mo:lle ja kaveri oli sitä mieltä että 1.8 T 20v ei käy suoraan laatikkoon ja ehdotteli jotta 5-syl vaihtoehto voisi olla helpompi toteutaa...

                                    mutta pitää tutkailla mistä löytää hyvän sydämmen audiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Äläpä heitä suoraan kirvestä kaivoon. Nimittäin ei se vitonenkaan suoraan nelosen laatikkoon sovi. Ainakin kytkinkoppa on vaihdettava ja tais olla muutakin.

                                      Vaikka vitos-fanaatikko olenkin, niin 1.8Tq kanttirapee ois niin kiehtova härveli, että heti ei sovi luovuttaa. Laitat sinne samalla uudemman torseni (A4-korista) vaihteiston tahi keksit sopivat sovitteet. Ihmisen tekemiä ne autotkin on, joten niitä voi itse rakentaakin =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laatikon sopivuuteen viitaten, niin eikös mk1/mk2 Golffeihin ja Corradoihin ole moisia moottoreita asenneltu jo enemmänkin ja mitä olen sivusilmällä noita juttuja seurannut niin laatikot olleet auton ikäluokkaa olevia, eli ei välttämättä 20v aikakauden tuotoksia. En keksi miksei myös kanttikorisen 4-syl laatikko passaisi uudemman 20v:n lohkoon...? Kytkimen kanssa jotain ongelmaa vai?
                                        Toinen silmään pistänyt asia, eli typ81:n ja typ85:n sekoittaminen. Typ85=5-sylinteriä, typ81=4-sylinteriä. Perhealbumi voi tämän varmentaa, mutta asiaan eli luetaanko näitä samaan mallisarjaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joskus asiasta kävimme muutaman harrastajan kanssa kovaakin keskustelua. Ainakin yhden 5 syl t81 kopan muistan jollakin harrastajalla olleen, joten poikkeus kaiketi vahvistaa tämänkin säännön. Taidettiin konttoreiltakin asiaa vähän selvitellä ja varsin eriäviä mielipiteitä tuli vastaan. Luetaan ja ei lueta samaksi mallisarjaksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            korimalli keskusteluun: vm 81- 84 =t81 korinumero wauzzz81 ja jotain vm 85 ja 86 kanttikopat (t89 tuli loppuvuodesta 86) =t85 korinro: wauzzz85 ja jotain eli t85 on t81:sen nuorennusleikattu versio, korinumeron osalta quattrot on poikkeus myös t85 Q:t on nrolla wauzzz81.
                                            korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin se miun mielestä oli

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tarkemman Etkan selailun jälkeen täytyy nöyränä syödä sanani ja tunnustaa että olin väärässä. Tuntuisi pakka olevan entistä enemmän sekaisin. Selkeää logiikkaa en oikein keksinyt. Eli tältä näyttäisi:
                                              -Vm78-86 etuveto aina typ81 sylinterimäärästä riippumatta.
                                              -Vm85-86 4-syl 80 quattro typ81 myös.
                                              -Vanhemman pre face lift korin 5-syl quattro jompi kumpi, pääasiassa typ85, mutta vm84 vajaa 3000(?)kpl tehty myös typ81:nä jotka näyttäisi kaikki olevan 5-syl 2.0 115hp moottorilla, mukana myös kaksiovista(!) versiota. Järki menee!!
                                              -Vm 85-87 90 quattro typ85.
                                              -Coupe & UrQ taas typ85 sylintereistä ja vetotavasta riippumatta.
                                              melkoisen sekalainen seurakunta.

                                              Tämä pikaisella vilaisulla, virheitä voi esiintyä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eli summa summarum: pakka on niin sekasin, että katastusmiestä voi vedättää haluamallaan tavalla =)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  uskokaa nyt et asia leimarin silmissä harvinaisen helppo, viranomainen kerotoo mihin mallisarjaan ko. auto kuluu ja piste, niitä etka etsintöjä voi tehä vaikka kuinka kauan

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    no mulla on 90 -86 2.3 20V ja hyvin on mennyt leimasta läpi :P tosi otteessa ei lue ks. motista mitään

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ja kannattaa kysyä katsastastus konttorilta suoraan.. moottorin tyypillä saa selville että missä mallissa on ollut ja onko mahdollista laittaa siihen koriin. (80 coupe typ89 2.0 @ 90 2.3 20v typ89 onnistuu ainakin)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        tääläpäin on ollut tapan että lemamiehelle pitää TODISTAA itse kaikki asiat ja kyselä siis itse nuo mallisarja jutut sekä kone mahdollisuudet.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          en tiedä sitten onko rovaniemellä paremmat palvelut ;) koneelta itse konttorin pomon kanssa katseltiin että mikäs se kone on ja missäs sitä on käytetty.. ihmisiä ne nekin on.. asiallisesti kun kysyy niin saattaa vaikka auttaakin :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Pompsautetaampa ylöspäin.

                                                            Neloskuatro kun on typ81, niin mihin sitä verrataan jos laitetaan viitosta keulalle? Typ81 2,0 vitos-etuvetoon? Typ85 kuatroon? Vai puhutaanko (taas) katsastusmies päästään sekaisin ja verrataan ihan mihin huvittaa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X