Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,4 V6 "BDW"-moottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,4 V6 "BDW"-moottori

    Audillani on mittarissa noin 97 tkm ja jokin aikaa sitten auto alkoi pölläytellä savua tilanteessa, kun olin tehnyt moottorijarrutuksen esim. ennen liikennevaloihin pysähtymistä. Ja sitten valoista lähdettäessä tuli kunnon savupilvi ulos (ei suinkaan joka kerta), moottorin käynnissä ei muulloin ollut mitään vikaa, nykimistä esiintyi satunnaisesti juuri e.m. valoista lähdettäessä. .

    Samoin öljynkulutus oli aika suuri; viimeisellä 3.000 km:llä noin litra.

    Vein auton testeriin ja siellä todettiin mm. puristusten olevan ihan ok, mutta tulpanreikien kautta tehty endoskooppitarkastelu näytti, että 4-sylinteri oli sisältä huomattavan öljyinen ja tumma väriltään. Epäilys oli, että k.o. sylinterin öljyrengas olisi vaurioitunut.

    Ei muuta kuin moottori auki, että saatiin mäntä ulos. Vika olikin paljon epäiltyä pahempi: 4-sylinteri onkin leikkautunut noin 2/3 osan korkeudelta alhaalta katsottuna ja noin 1/6 kehältä.

    Onko tiedossanne paljonkin kyseisiä harmeja tästä moottorista?

    Korjauksena tullee kyseeseen kaksi vaihtoehtoa: joko moottorin "alakerran" uusinta tai koko moottori.
    Olen kysellyt tarjontaa, mutta aika heikolta näyttää; uuden alakerran saa tietysti merkkiliikkeestä, mutta hintaa on melkein 5.000. Eikä noita vähän ajettuja kokonaisia moottoreitakaan "pilvin pimein" näytä olevan tarjolla.

    #2
    Eipä oo ollu ton koneen kanssa vielä ongelmia, mittarissa 200tkm.

    Comment


    • #3
      Matiaksella kuitenkin taitaa olla hihnakone, toi BDW on tässä uuskoppaisessa oleva ketjulla varustettu kutonen.

      Joo, ei ole ongelmia enkä ole kiinnittänyt motortalk.de:ssäkään että tuota olisi enemmän liikkeellä. Ketjunkiristimet ovat näissä se joka ensimmäisenä alkaa rallattelemaan. Sinänsähän männänrenkaita voi mennä materiaalivirheen takia poikki sattumaltakin.

      Comment

      Working...
      X