Kaksipäivää ehti auto olla omistuksessa,ja sitten tuli ongelma. Mökkitiellä maakivi löi pohjaan.pohjapanssari lähti irti,ja meni palasiksi,mutta siinäpaikassa ei näkynyt suurempia vaurioita.Matkaa jatkettiin,ja ilmeni että nopeusmittari ei toimi.Matkamittarissa näkyy lukema,mutta lukema ei vaihdu.Huoltoaseman pihassa ilmeni,että pakki ei toimi.Käytin autoa montun päällä,ja tutkin vaurioita.Vaihteiston öljypohja on saanut etureunaansa iskun.Pelti on rypyssä(terävä vekki)oikeasta etureunastaa,ja lisäksi etukulma on painunut hieman sisään. Kaikki eteenpäin vievät vaihteet toimivat muuten ok,paitsi suurin pykälä ei kolahda päälle.Kun ajaa n,100km/h on kierrokset 3000. Onko tietoa/arvauksia,mikä olisi hajonnut.Onko öljypohjan läheisyydessä jotain venttiileitä/sensoreita,joihin painunut pohja olisi päässyt lyömään??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 quattron automaatti sai siipeensä
Collapse
X
-
Nyt kun jälkeenpäin mietin tapahtunutta,niin pitääpä lisätä edelliseen.Kolauksen jälkeen kun rupesi kuulumaan laahaavaa ääntä,niin pysäytin auton ja peruutin pätkäntaaksepäin.Kun olin ruuvannut panssarin jäänteet irti,peruutin vielä uudelleen.ELI,pakki toimi vielä välittömästi iskun jälkeen. Lisäksi kun selailin foorumin aiheita,niin huomasin että jos kaikkien vaihteiden merkkivalot palavat yhtäaikaa,on vikasietotila päällä.Huomasin kyllä kaikkien valojen palavan,mutta koska auto on ollut vasta paripäivää,en kiinnittänyt niihin sen enempää huomiota. Oma epäilys olisi,että laatikon öljynkierrossa/paineessa on häiriö.Käytän auton aamulla testerissä,josko antaisi jonkin koodin.
-
Kokonaiskustannus rempalle oli 174?.Sisältää 5l öljyä muutaman tunnin ruuvausta,ja koodien luvun/nollauksen. Eli,laatikon öljypohja oli painunut oikeasta etureunastaan reilusti sisään.Laatikossa tyhjää silläkohtaa,joten ei ottanut mihinkään. Mitään silmin havaittavaa vikaa ei ollut,joten liittimien heiluttelu oli ainut mitä sisuskaluille tehtiin.Se auttoi senverran,että nopeusmittari rupesi toimimaan. Seuraavaksi vein auton koodinlukuun. 2vikakoodia. Ajoaluetunnistin-epälooginen singaali. Jarrukytkin-epäl.sing. Nuo kun nollattiin,rupesi laatikko pelaamaan normaalisti. Eli tärähdys oli ilmeisesti saanut laatikon sekoamaan. Nyt on vielä tutkittava,mistä johtuu kova humina,joka kuuluis tulevan vas.etupyörästä.Ratin kääntö/mutka vasempaan,lopettaa metelin. Ilmeisesti laakerikin saanut jonkin tällin.
Comment
Comment