Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aeb vesipumppujen erot (metalli vs. muovi)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • aeb vesipumppujen erot (metalli vs. muovi)

    Siis kun niitä on kahdenlaisia muovisella siipipyörällä ja metallisella. Heti ensin ajattelin, että metallisella tietenkin ja samalla ihmetellyt, että miksi edes on muovisella tehty mutta sitten törmäsin netin syövereissä juttuun jossa puhuttiin asiasta ja kerrottiin, että muovinen on siksi hyvä, että jos siipipyörästä lähtee pala ja se lähtee kiertoon niin ei ole niin paha asia, kun metallisella kävisi sama asia..

    Mahtaako metallisesta kuitenkaan lähteä paloja niin herkästi kuin muvisesta?

    Kun puhutaaa, että tuo muovinen siipipyörä saattaa alkaa pyöriä ns. tyhjää niin miksei tuo metallinen sitten voisi alkaa?

    Mistä olette noita metallisella siipipyörällä olevia pumppuja ostanut?

    Kiitos.

  • #2
    Onkohan nyt käynyt niin että kaksi autokorjaamoalan ammattilaista kuitenkin tiesi pumpun olevan rikki? Aika jännä.

    Laatumerkeiltä löytyy huonommin metallifillaria kuin epäilyttävistä italiantekeleistä. Hitusen hankalia valintoja pitää tehdä.

    Comment


    • #3
      mitäs meinaat..?

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101004

        Tätä jossa kukaan ei tiennyt mistään mitään.

        Comment


        • #5
          Ai toi. Siinäpähän ei taidettu ymmärtää, että olisin vaan siihen tilanteeseen tarvinnut helppiä, että mikä tuo kohta on, jos olisin voinut vähän hillitä vuotoa, kun oli pakkotilanne auton käytölle. Ainoa asia mitä tuli niin oli, että vesipumppu on rikki. Ihan niin kun en sitä olisi itse tietänyt, että vesipumppuni on rikki, jos jo kerran vuotaakin :) harvemmin vuotavia pumppuja kuuluu korjata.

          Onko tuommoinen alkuperäistä vastaava muovisella siipipyörällä oleva pumppu kuitenkin ihan hyvä laittaa? Jossain vaiheessa ymmärsin, että ehdottomasti olisi hyvä laittaa tuo metallisella oleva..

          Comment


          • #6
            Uudet orkkis osat taitaa olla ainakin muovia, joten siitä voinee päätellä jotain.

            Comment


            • #7
              Aika hankalalta vaikuttaa tuon metallisen version saaminenkaan. Luulisi, että sillä on sitten joku tarkoitus ollut, että on muovia alunperinkin, tuskimpa on lähdetty tässä kohtaa vaan säästölinjalle suunnittelussa :)

              Comment


              • #8
                Kyllä siinä vaan niin taitaa olla käynyt. Tuossakin autossa on metallinen ollut tehtaalta melkoisen varmasti. Ja tätä juuri tarkoitin tuolla että halvan kiinalaisen tai italialaisen pumpun fillari on yleisemmin metallia kuin ns laatutuotteen. Vaikea valinta siis ostaako arveluttavaa skeidaa vai muuten vaan skeidaa.

                Onneksi AEB pumpun nyt vaihtaa aika vikkelään, joten ei ole ihan niin justiinsa. Eri juttu jossain V8-koneissa yms, jossa purattaa koko keulan ja jakopään.

                Comment


                • #9
                  Jep, kyllähän noita muovirattaita on kait irtoillut jonkin verran... Ennenhän noi oli lähes kaikki metallisia eikä niihin tullu muuta kuin normi väsymisestä johtuvaa vuotoa. Omassa ursissakin näytti olevan metallinen jonka nyt vaihdoin muoviseen Febiin.

                  Comment


                  • #10
                    Raskaassa kalustossa noita muovisia pyöriä on ollut jo vuosikymmenet, ilmeisesti ison koon takia saadaan reilusti hintaa ja pyöriviä massoja alas. Daf merkistä itsellä enempi kokemusta menneisyydestä, ja jokainen rikkinäinen/tyhjää pyörivä muovipyörä oli seurausta liian vähäisestä jäähdytysnesteestä tai reilusta ylikuumenemisesta. Valu/teräs pyörä olisi tietenkin tuonkin kestänyt, mutta koskaan ei tullut vastaan muovista joka olisi muuten vaan hajonnut.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia kokemuksista. Saa tuommoinen muovinen nyt varmaan sitten käydä.

                      Comment


                      • #12
                        Tuli vaihdettua tuo vesipumppu uuteen ja näytti nyt kuitenkin olevan tuo uusi metallisella siivellä. Vanha oli muovinen ja halki sekä pyöri aika vaivalloisen oloisesti. Paljonkohan tuommionen halkeama aiheuttaa vajettaa pumppaukseen? Se oli kuitenkin aika suhteellisen siisti halkeama eikä paloja ollut pois mutta kuitenkin ihan rehellisesti halki?

                        Comment

                        Working...
                        X