Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisää tehoa ja heti. Audi A6 1,8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisää tehoa ja heti. Audi A6 1,8

    Saako tuollaiseeen 1,8 vapari mottiin mitenkään lisää tehoa? T. nim. eihän tolla pysty edes ohittamaan.

  • #2
    käytännössä ei saa merkittäviä lisiä. Ahdettuihin saa lisää tehoo. Vaihda ilmansuodatin, putki ja ohjelma, niin palaa tonneja ja saat sen 10hv.

    Halvemmaksi tulee kun vaihdat autoa johonkin ahdettuun ja sillä leikkii

    Comment


    • #3
      Auto vaihtoon. Miksi olet edes ostanut noin rauhallisen mallin, jos vauhdinnälkää on?

      Comment


      • #4
        En edes tienny, et tommosta möhkälettä saa noin hengettömällä koneella :)

        Comment


        • #5
          Ei tässä nyt niin vauhdinnälkää ole. Auto on rouvan käytössä ja hän oli sitä mieltä ostettaessa, että tämä kyllä riittää hänelle. Nyt hänkin on tuskastunut siihen, kun sillä ei tahdo päästä ohi. Ei kiihdy ei. Menee satavuotta ja tarttee pirun pitkiä suoria. Auto muuten ihan kiva. Pitänee alkaa miettiä sit jotain tehokkaampaa.

          Comment


          • #6
            Onkohan kaikki kunnossa? Ei se toki raketti ole, mutta avantillakin olen ohi kerinnyt. Aika tarkka on riittävistä kierroksista millä se vähäinen vääntö löytyy ja joskus joutuu vaihdekeppiä käyttämään. Mutta sitä vartenhan se on tehty. Aina kun on ajellut sellaisilla "perusautoilla", ei tuota tehon puutetta ole niin huomannut. Tai sanotaan että se ei ole vaivannut.

            Comment


            • #7
              Ei sillä 1.8 vaparilla kyllä ehdi mihinkään jos se on köytetty A6:een.

              Comment


              • #8
                Kyllä tuo kaiketi kunnossa on. Olen huomannut, että vaihteita joutuu käyttämään juu, ja kierroksia olla pitää. Ei tahdo ehtiä ei. Tosin ylinopeuskon sillä tosin olen saanut :)

                Comment


                • #9
                  Kohtalon ivaa, että ite en ole saanut Volvo V70 2.5T AWD:llä, Allroad 2.7T:llä ja A3 1.8Tq:lla kuin huomautuksen ajovalojen käyttämättä jättämisestä juhannuksena =)

                  Comment


                  • #10
                    En tiiä kuinka paljon on A4:n ja A6:n painoero, mutta velipoijjalla oli aikoinaan A4 tolla samalla moottorilla ja minusta se liikkui oikeinkin pirteästi ja ohittamaan silla pystyi ihan helposti. Eikös siinä ookki hevosia jotaki 130:n paikkeilla. Liekköhän ihan kunnossa sulla se?

                    Comment


                    • #11
                      Tämä 2.8 vapari riittää just ja just A6:n koppaan (193hv) ei oo raketti sekään, nää kun painaa enemmän kun citymaasturit. Sit jos sattuu olemaan vielä quattro ja automaatti ja....


                      1.8 on erittäin harvinainen kone tohon koppaan ja ei varmasti liiku kyllä mihkää = auton tai moottorin vaihto.

                      Comment


                      • #12
                        Eivät sentään 1.6:sta ole tuohon älynneet laittaa, kuten B6-koriin... Eipä tosiaan ole tuo 2.8q manuaalinakaan kuin hivenen perus perheautoa nopeampi.

                        Comment


                        • #13
                          No, ei se nyt niin harvinainen liene, kyllä niitä pisti silmään joskus vuostuhannen vaihteessa, liekö samaan aikaan tullut 1,6 A4 keulille. Tuli sellaisella joskus ajettua pikku pätkä kun oma Audi oli huollossa ja ihan sillä kivasti pääsi ainakin tasamaalla ja taitaa se sama suhdeluku olla sitten sillä 1,8 A6 keulalla, eikä tarvitse mennä työntämään ja olihan niitä 2,0 koneitakin ja varmaan on vieläkin.

                          Taitaa myös pääsääntöisesti samoilla tehosuhteilla liikkua suurin osa kotteroista Suomen teillä joten lienee turha julmistella riittääkö vai ei. Siitä on myös se etu että tulee harkintaa enemmän niihin ohituksiin kun kuitenkin lienee tosiasia ettei sekään ohitus liene laillinen jossa 100 tiellä loppunopeus ohituksessa pyörii siellä 160 kieppeillä ja 80 tiellä voinee jäädä sinne 140 pintaan, eli mitäs järkeä siinä sitten onkaan?

                          Olin joskus sapelitakkisen puhuteltavana tuolla tiellä, toistakymmentä vuotta sitten, toinen kirjoitteli pikavopittoa niin loihen kysymään toiselta josko sitä saisi karauttaa hieman nopsempaan tuossa ohituksessa ettei venyisi se ohitus josta juurikin kirjoitettiin dokumenttia, kuulemma olivat joutuneet himmaamaan vastaan tullessaan kun hujautin rekan ohi, olivat juuri keränneet tutkansa pois niin eivät saaneet muuten "rauhoittumaan" menoa ja kyllä nuori konstaapeli oli peräti kiukustunut ettei sitten yhtään kilsaa kovempaa kuin on säädetty. Että kyllä siinäkin 80 alueella olisi riittänyt 1,8...

                          Ei silti, kyllä varmaan päälle 400 heppaa olis paikallaan, oikein alkoi mieli tekemään tässä keväällä kun pistäysin Käyttöautossa, harmitti kun lasilla oli lappu että "Myyty", että siihen hyytyi se ässän osto...

                          Comment


                          • #14
                            Pende, osta minulta ässä pois...
                            1.8 ei ole raketti lainkaan mutta kyllä sillä ohitse osaava pääsee. Vauhti pitää ottaa takana valmiiksi ennen sivuuttamista koska vieressä ollessa ei enää ehdi kiihtymään. Niin se toimi kuplalla ja pakettiautoilla ennen aikaan. Taajamassa ehtii oikein hyvin ja maantielläkin kun lähtee ajoissa liikkeelle ettei tarvitse ajamalla kelloa takaisin kääntää.

                            Comment


                            • #15
                              Minusta kai tuntuu, että tuo 2.7T on hieman hitaanpuoleinen tuohon koriin =)

                              Comment


                              • #16
                                Kaikkeen kivaan turtuu, minusta 5.2 on ihan nussu kun se vetää liian lineaarisesti. Mutta ihan hyvin pärjäsin 2.4 imudiesel Transporterilla muun liikenteen mukana - mikä sitten on oleellista?

                                Vahvasti ollaan menossa O.T. linjalle, joten paluu alkuperäiseen.

                                1.8 vapari ei ole kehityskelpoinen moottori. Sillä voi ajaa kiireettömästi tai vaihtaa tehokkaampaan, mutta ei virittää järkevästi.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuossa, 130 pollea? Ei kai... 2,4D portteri (oma käyttis) lähtee melkein samanlailla kun tuo meidän Audi. No, ehkä siinä nyt päivä kuitenkin on eroa. Harrasteautoni XM V6 Citikka (tätä ei tieten saa sanoa ääneen täälä) lähtee kyllä kun pappi talosta. No ei se mikään valtava raketti ole, mutta ihan mukava.

                                  Comment


                                  • #18
                                    125 hevosta siinä on.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos perse sanoo, ettei tehot riitä niin ne eivät riitä. Ihan sama vaikka vieruskaistalla olisi 100hp vielä vähemmän. Liikenteessä nyt pysyy mukana vaikka rei'ittämällä vain pahvilipuketta ovella. Mutta ei ne riitä seuraavankaan auton tehot, se on vissi :) Kaikki on hetken päästä lussuja.

                                      Paradoksaalista, mutta oikeastaan eniten menoa on ajaa jollain kevytkoppaisella alle 100hp pikkuautolla. Tuntuu menolta ja meiningiltä, kun 80 nopeuteenkin saa laulattaa punarajan kautta pidemmän tovin. Kutosen pintaan sataseen menevä iso ahdettu tuntuu puolestaan laiskalta, kun punarajalle ei ole tarvetta ajaa. Moottoritienopeudetkin tulee eleettömän suhinan jälkeen ennen kuin ehtii edes nauttia. Typerää, mutta oikeasti siinä tulee fiilis, että ei tämä nyt mihinkään mene, vaikka muut autot ovat jääneet jo aikoja sitten rampille.
                                      Viimeksi muokannut jasso; 12.6.2011, 21:38.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Paradoksaalista, mutta oikeastaan eniten menoa on ajaa jollain kevytkoppaisella alle 100hp pikkuautolla. Tuntuu menolta ja meiningiltä, kun 80 nopeuteenkin saa laulattaa punarajan kautta pidemmän tovin. Kutosen pintaan sataseen menevä iso ahdettu tuntuu puolestaan laiskalta, kun punarajalle ei ole tarvetta ajaa. Moottoritienopeudetkin tulee eleettömän suhinan jälkeen ennen kuin ehtii edes nauttia. Typerää, mutta oikeasti siinä tulee fiilis, että ei tämä nyt mihinkään mene, vaikka muut autot ovat jääneet jo aikoja sitten rampille.
                                        allekirjoitan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olen jasson kanssa samoilla linjoilla. Eilen ajelin Peugeot 205:llä, moottorina 1360 kuutioinen tuplakaasarikone jossa on 85 heppaa. Autossa painoa jotain 800 kilon kieppeillä. Absoluuttisesti se on melko hidas mutta fiilistä on hyvin reippaasti. Tuntuu hauskalle erityisesti silloin kun ensin kiihdyttää puolikaasulla yhden kurkun voimin mutta kesken kiihdytyksen painaakin lapun lattiaan jolloin ääni muuttuu ja tulee "menoa ja meininkiä". Kakkosella pääsee jonnekin 100 km/h saakka joten vaihtamista kolmoselle tosiaankin saa odottaa. :)

                                          Eilen käännyin Munkkivuoresta Turun motarille oikealta kaistalta ko. henkilöautolla. Vasemmalla oli C4-avo Vette. Kattelin peilistä kuskin ilmeitä kun vette tuli koko ajan hiukan takavasemmalla menemättä ohi mutta myöskään jäämättä yhtään. Oli vähän hölmistyneen oloinen kaveri puikoissa. :)

                                          Vähän samaa fiilistä tulee myös tuossa italian voimisteluautossa. Sekin on hidas mutta sitäkin on hauska vinguttaa punarajalle ja sitä voi tehdä kotimaisilla rajoituksilla kolmella alimmaisella vaihteella melko turvallisin mielin. Kahdella suurimmalla sitten punarajaa saakin varmaan odotella tovin jos toisenkin. 150hv otettuna 2.0 vaparista ja 1450kg massaa ei ole mikään nopea yhdistelmä kovemmissa vauhdeissa. :)

                                          Jostain syystä VAG-konsernissa on ollut saatavissa ihan alimitoitettuja koneita autoihin. A6 1.8 20V:tä pahempi esimerkki taitaa olla Passat 3B 1.6 automaatti. Siinä on noin 100 hv tehoa ja teho välitetään nelivaihteisen mehutomaatin välityksellä etupyörille. Sillä ei pidetä kiirettä jos vauhdin lisäyspyyntö alkaa 80 km/h yläpuolelta. Ketjun aloittajalle siis lohdutukseksi, asiat voisivat olla vielä huonomminkin.. ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Huonon teho/paino-suhteen omaavan peruskäkättimen ongelma on minusta ihan vain siinä että ohitettaessa käytettävä _yli_nopeuden funktion kuvaajan pinta-ala suhteessa 0-akseleihin kasvaa ihan järjettömäksi kun taas tälläisellä ripemällä laittella kurkkaa ja pujahtaa, vaikka hetkellinen nopeuden huippu saattaisi ollakin iltalehtiotsikkotasoa.

                                            Todennäköistä että liikenteenvalvonta poimii tämän peruskäkättimen kuljettajan keskusteluun on suurempi kuin se härvelipilotti joka vain käväisi korkealla. Näitä on bongattu kun harmillisen paljon pitää työn puoleen ajaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Näkisin kuitenkin suurimpana "pelastuksena" "härvelipilottikäkättäjille" sen ettei niiden Octavioiden tiheys ole kovin suuri tuolla liikennevirrassa, sillä olen tasan varma että jos sellaisen tutkassa pistää sen "koukun" siellä vastaantulevien kaistalla niin punavalo syttyy...

                                              En myöskään ihmettele yhtään sitä julkisuutta jonka olemme saaneet ja myöskään sitä että se vaikuttaa virallisen vallan suhtautumiseen "koukutukseemme", sillä tosiasia on sekin ettei se "nopeuden funktio" jää pelkästään tuohon. Useampi reissu joku muu ellen minä itse tekee jotain sellaista joka saa häpeän tunteen ailahtamaan, niin edelliselläkin matkataipaleella, lähes 500km oli liikunta ollut suhteellisen lainalaista ja eikös vain joku A4 käkätin pistänyt kuin oppikirjasta kuinka ohitetaan muutama auto keltaisen viivan väärällä puolella, liekö sitten ollut vain peruskäkätin, vaikka pari putkea oli takapäässä... En ainakaan itse tuudittaudu siihen uskoon että konstaapelit antaa meille enemmä ohjaksia kuin muille tuolla tiellä...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Offtopic jatkuu sitten jossain muussa ketjussa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Aiheeseen palaten, joskus vähemmän on enemmän. Takaluukusta työkalut/soittokoneet/mitä vain pois. 100Kg = 10Hp tuossa tehopainoluokassa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hopsiksen kanssa samoilla linjoilla, vaihtaa vielä vanteet näihin überkevyisiin A4/A6 15" orkkistakovanteisiin niin alkaa kulkua löytyä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voin kyllä kokemuksesta sanoa, että ei se C5 A6 vakiolla jumalmoottorillakaan tarjoile mitään mainittavaa suorituskykyä. 2.4 V6 on ihan yhtä loivaliikkeinen, mutta miellyttävämpi ominaisuuksiltaan muuten. 2.7 bit:sta ei ole kokemuksia, kaipa sillä jo alkaa pärjäilemään paremmin. Jos vielä pysyn samassa korimallissa, niin moottorivaihtoehdot on vain V8 vapari, RS6:een kun ei ole varaa.

                                                      Mutta joo, alkuperäiseen kysymykseen vastauksena; vaihda autoa sellaiseen joka kulkee. Vähän kärjistäen, paljoon tehoon tottuu helposti, mutta tehottomuuteen ei ikinä.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X