Vanhat kumit meni takas ja oli kunnossa, Scorpin kumit on hiukan epäsopivat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 kolina keskeltä autoa ? (vika selvisi: Kardaani)
Collapse
X
-
Mitäs nuo kaikki kumekset kustansi?
Oma ässä tekee nimittäin ihan samaa meteliä. Mikko voisitko joku pvä hyppää kyytiin ja kuunnella?
Tulee siinä järvenpäässä melko usein käytyä. Saisi selvyyden tuolle, nimittäin pelottaa antaa vetoja tuolle, kun tuntuu välillä, että hajoaa koko laitos.
Comment
-
-
-
Comment
-
-
Mulla on nyt kardaani pöydällä ja scorpparin nivelet paikallaan. Tossa tuota ristikkoa kääntelin ja siinä kohdilla kun kardaani on "suorassa" niin tuntuu semmonen pykälä, eli ei liiku ihan tasaisesti. Auto on täristänyt vedossa kovemmissa vauhdeissa, joten olisko mulla nyt edessä vielä ristinivelen vaihto? Tukilaakerin kumi oli ihan halkeamilla, joten sekin menee vaihtoon. Saako niitä muuten vieläkään marmorilta?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsa Näytä viestiMulla on nyt kardaani pöydällä ja scorpparin nivelet paikallaan. Tossa tuota ristikkoa kääntelin ja siinä kohdilla kun kardaani on "suorassa" niin tuntuu semmonen pykälä, eli ei liiku ihan tasaisesti. Auto on täristänyt vedossa kovemmissa vauhdeissa, joten olisko mulla nyt edessä vielä ristinivelen vaihto? Tukilaakerin kumi oli ihan halkeamilla, joten sekin menee vaihtoon. Saako niitä muuten vieläkään marmorilta?
Omassa kardaanissa oli samaa vikaa, tärisytti alkaen n. 80km/h vauhdista ylöspäin. Irrotuksen jälkeen tuli todettua sama vika, eli ristinivel "keskitti" suoraan, melko voimakkaasti jopa. Tilalle vaihdettiin koneistamolla uusi, mersun nivelristi, jonka jälkeen tasapainoitus. Nyt on kaikki tärinät ja jurinat poissa, joten suosittelen vaihtoa kun kerran on jo kardaani irti.
Comment
-
Ei ole osanumeroa, mutta ainakin Vitossa näyttäisi olleen samaa niveltä. Googleen vaikka "mercedes joint 24x74.5" niin löytyy monta osumaa. Myös tuolla toisessa langassa on sivuttu aihetta.
Vaihto itsessään ei ole mahottoman iso homma, mutta lukemani perusteella mieluusti kyllä puntittaisin kardaanin vaihdon jälkeen. Oman kardaani kävi Laitilassa LS-Veivissä, tämän kokemuksen perusteella voisin suositella lämpimästi. Heillä oli myös nivelristiä hyllyssä.
Comment
Comment