Tuli hankituksi A8 4.2 4-vaihteinen Tiptronic -95 jossa pakki ei toimi (aivan kuin olisi vapaalla). N-asennossa ryömii hiukan vaikka ei pitäisi. 1-D toimii normaalisti samoin Tiptronic. Seuraavaksi tarkoitus valuttaa ikivanhat automaattiöljyt pois ja VAG-keltaista tilalle, tutkia apparin puolen rintapellin ECU ym. jakorasiat ja johdot hapettumien varalta. VAG-COM antaa seuraavan vikakoodin: 00545-Engine-Transmission Electrical Connection 03-10-No Signal-Intermittent. Onko todennäköisempää kuitenkin mekaaninen vika? Tarjolla olisi edullisesti 5-lovinen Tiptronic vm. -99. Onnistuuko vaihto helposti? Varmaan ECU menisi uusiksi. Entä mittaristo? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Vai etsinkö suosiolla 4-lovisen toimivan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 4.2 4-v Tiptronicin vaihto 5-v
Collapse
X
-
VierasAvainsanat: Ei mitään
-
Ok. Autosta on hyytynyt taannoin akku, eikä vikakoodeja ole nollattu. Paljon muutakin sälää koodeista löytyi, luultavasti akun hyytymisen takia.
Käyn nollailemassa vkonlopun aikana ja tutkitaan tilannetta.
Brake light switch-ilmoitus taisi olla se mitä hain/muistelin edellisessä viestissä.
Comment
-
ikitammi
Täytetty Motonetin VAG-keltaisella ohjeen mukaan ja käytetty vaihteet läpi 2x30sek 2min tauko välissä. Öljyä meni vain 4 litraa. Pakki ei edelleenkään toimi, nytkähtää vain n. 10cm taaksepäin kun vaihtaa D --> R. Siis mekaaninen vika ja edullista 4-lovista etsimään.
Comment
Comment