Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.4-30v quattron viritys ja SURITUSNAPPI?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.4-30v quattron viritys ja SURITUSNAPPI?

    Moro!

    Kiinnostais tietää mitenkä kannattaa lähtiä virittämään kyseistä kärryä. Lastun jo tsekkailin ja sillä saa sen joku 20hp + 25nm lisää. Mitä muita hyviä vinkkiä olisi lisää tämän virittämiseen?

    Tässä auton speksit, jos ne jotakin kiinnostaa.

    http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=74305
    Viimeksi muokannut okkim; 8.6.2011, 06:09. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, älä tee heti uutta perään.

  • #2
    Tässä hetki sitten alas ammuttu keskustelu aiheesta.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100818

    Eli ahtamatonta paha lähteä virittämään.

    Comment


    • #3
      Varsinkin jos siihen saa turbomoottoria.

      Ja quattro kirjoitetaan muuten pienellä, paitsi jos se on oma mallinsa Audi Quattro.

      Comment


      • #4
        PES Tuningin remmiahdin kylkeen. Se 2,8 30V malli istuu Tanskan jälleenmyyjän mukaan myös 2,4 litraiseen koneeseen näillä tuloksilla:

        An Audi A4 2.4 with 170Hp standard gets with this kit aprox. 247Hp with standard exchaust if you make complete exchaust it get aprox 275Hp.

        Hintaa on 3895 euroa rahteineen. Plus säätö. 2,8 litraisesta ACK koneesta on ainakin yksi Suomessa pyörinytkin. Taisi olla A6 pellin alla. Sille lupaillaan 295hv luokkaa mutta Harisen (muistelen näin) säädöllä lopputulos muistaakseni 310-320hv. En tiedä saisiko enemmän jos pistää pienempää hihnapyörää mutta siinä raukeaa ainakin sarjan takuu.

        Katsastukseen periaatteessa purettava pois tai naamioitava jotenkin. Soundi on kyllä melko laakerivikaisen kuuloinen että inssi voi kyllä ihmetellä sitäkin. Youtubesta löytyy videota 2,8 koneisesta PES sarjan kanssa ainakin Passatin ja A4 keulalla.

        Comment


        • #5
          Eikös olisi helpompaa vaihtaa auto jos enemmän tehoja haluaa, ellei sitten halua lähteä tekemään jotain yber-viritystä, niin kuin Jussi ehdotti!? Aika turhaa noihin on muuten mitään lähteä tekemään.

          OT, pakko kysyä, että mitä tollanen 2.4 kuluttaa seka-ajossa?

          Comment


          • #6
            Kiitän

            Näin mä vähän arvelinki, että tyyriiksi ja vaivalloiseksi menee. Paneudun sitten urakalla siihen pissapoikamoottori sydeemaan. eli 4 pissapojan moottoria ja niistä joka pyörälle letkut. Koelautahan on/off kytkin ja jotaki kivan liukasta pissapojan tankkihin, niin eiköhä se ala sutata sitte pielläki huoletta :D

            Mä ostin sen tos reilu kk:si. tankkasin 20 eurolla ja sillä sai sen melkee 13 litraa 98:sia ja ajoon sillä tripin mukaan 140km ja kai se vieläki olis vähän menny siitä, ei viittiny silti riskeerata. Eli ei yhtään sen enempää ku toi mun käyttis vapari 1.8 a4,b5 vm95.

            Comment


            • #7
              Toivottavasti toi pissapoikajuttu on ihan läppä. Jotain liukkaria renkaisiin että saa lyömään joutavaa asfaltilla?!? Ei hitto...
              Ainoa "vireistys" mitä tohon voi/kannattaa tehdä, on putkisto jolla noita kuutoskoneen ääniä saa paremmin ilmoille.

              Comment


              • #8
                Iha tosissaan pissapoika jutskujen kans, tänään aloin rakentamaan ja sain jo säiliöön kiinni 4 pissapoikaa. Laitan tos joskus video pätkää youtube kuinka se menee niinku talvella :D Ei tartte köyhtyä yhtään ja saa iloa irti varmasti riittämättömiin. Pitää löytää vaan sopiva liukaste mitä ruutata säiliöstä pihalle, ja moottoriöljyhän ei tule pissapojanmoottoreista pihalle. Seuraava kokeilu ruokaöljy tai ihan saippuavesi.

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Voi luoja! Ota vielä pakoputki pois niin saat "tehokkaamman" tuntuset äänet!

                    Comment


                    • #11
                      Olikos tää nyt niitä naamapalmuja?

                      Comment


                      • #12
                        noh, joskus pitää keksiä luovia juttuja että pääsee drft drft asfaltilla. propsit kotio, mut yleisö vaatii videokuvaa.

                        Comment


                        • #13
                          Nimenomaan naamapalmu-matskua.

                          Comment


                          • #14
                            taitaa mennä vahvasti oftopikin puolelle mutta kyl meiän nuoruudessa vähän annettiin 1.1 koneisille takavetoautoille unfair advantagea kumipolttoon sivelemällä jäteöljyä takarenkaan päälle. en siis koe siinä mitään ihmeellistä.

                            nelikolla asvaltilla liusuttelu onkin sit erikivaa vrt. takaveto, eritoten kun ei tartte mitään liukasteita kitkan pienentämiseen..

                            Comment


                            • #15
                              Vielä kivempaa se on, kun se liukaste ei enää osukkaan renkaalle ja kesken luiston alkaa pito palailemaan. On käsiä kabiini täynnä sen jälkeen.

                              Comment


                              • #16
                                kyllähän se rengas luistaa ihan hitosti sen jälkeen kun saa rajakitkan yli ja lämpenemään, useimmiten kuminpoltossa käytettävät sekunda-ale-renkaat eivät suinkaan kerää pitoa kun lämpötila nousee, vaan päinvastoin.

                                nimim. kierroksilla ensiksi lämpöä penarilla takakumeille ja loppupoltto pamaukseen saakka melkein tyhjäkäynnillä.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tanehau Näytä viesti
                                  Iha tosissaan pissapoika jutskujen kans, tänään aloin rakentamaan ja sain jo säiliöön kiinni 4 pissapoikaa. Laitan tos joskus video pätkää youtube kuinka se menee niinku talvella :D Ei tartte köyhtyä yhtään ja saa iloa irti varmasti riittämättömiin. Pitää löytää vaan sopiva liukaste mitä ruutata säiliöstä pihalle, ja moottoriöljyhän ei tule pissapojanmoottoreista pihalle. Seuraava kokeilu ruokaöljy tai ihan saippuavesi.
                                  Päivän naurut :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi elämä...

                                    Comment


                                    • #19
                                      :D

                                      Hymy hyytyy, ku näettä mitenkä menee :D Säiliö on takakontis kii, on/off katkaisia koetaulus kii ja sähköt vedetty. Ny tuli vaikein prosessi etehen, ku pitää saada ne letkut kiinni pohjaan hyvin ja varsinki, että ny saa suoraan renkaan keskelle suhuuttamaan ylhäältä päin. Noh tätä jutskailles. ja video kuvaa tulee, ku saa homma skulaamaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pitkäsen kuvaa mukaillen..........

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei muutakuin viteoo vaan kehiin tänne :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hieman ristiriitaisia tunteita herättää tää threadi. Hieman on myötähäpeän ja repeilyn elkeitä täällä. Otsikkoa nyt voisi ainakin muuttaa, koska viritys käsiteltiin hyvinkin nopeasti alussa :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vielä mitä, nythän tämä vasta meneen mielenkiintoiseksi. Tähän asti kaikki vaparin virityksestä uumoilevat (tämä mukaanlukien) on lannistettu erinäisillä totuuksilla ja järkevyys näkökulmilla. Eipä ketjun aloittaja mennyt siihen halpaan vaan vaihtoi taktiikkaa, jos ei saa voimaa, pienennetään kitkaa. Typerää ja turhaa? Ehdottomasti. Jollain kierolla tavalla mielenkiintoista ja erilaista? Ehdottomasti!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mahtavaa! :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sakarilla on kieltämättä viisas pointti :D

                                                  Joten laitetaan apua, nämä kun hommaat niin saat entistä helpommin audin pyörimään, paineita niin paljon kuin saat kompuralla laitettua, niin ei ole liikaa sitä kitka pintaa ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    meillä oli kans kakarana pari kaveria kaarista keventämässä takaveto ke20 perää kun rupes piippaan lakua katuun, kummasti helpotti kumin polttoa jarrua vasten kun perää keventi :)

                                                    edit : älkää plz lukitko tätä ketjua, ainakaan heti, itte kyl haluisin nähdä kuinka se ruoska kirmaa kun syötetään kitkanpoistajaa renkaille, sevverta hauskalle nimittäin kuulostaapi.
                                                    Viimeksi muokannut repsa; 11.6.2011, 22:31.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eiköhän tässä nyt oo topicin alottaja lähteny huumori pohjalla vähän jatkamaan juttua! pöljät :D

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ihan oloittajan puolesta voisi toivoa näin, mutta kun on härmäläisiä, niin ei koskaan tiedä mitä "viisasta" tuleman pitää ;)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ainoa kasvojen pelastushan tässä vaiheessa on postata se video, jossa suunnitelmat oikeasti toimivat. Pelkkä vitsiksi paljastuminen olisi jo naurettavan noloa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä, vitun noloa... :P

                                                            Toivotaan nyt, että tään viikon aikana ehdin viimeistellä patenttivirityksen. Saatta oikein kunnon full hd videokuvaa, ku kummi palaa josko vaan saan ne letkut vedettyä. On nääs hanakalaa, ku ei oo auto nosturia!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X