Eli kyseessä lastutettu auto, moottorina 1.8 20VT AEB.
Aikaisemmin ei mitään ongelmia, nyt pari päivää sitten yhtäkkiä ahdot tippui 0,5bar lukemiin, kun aikaisemmin oli yli tuplana.
Katsoin vikakoodit:
00561 Mixture Adaptation, static - Adaptation limit (mul) exceeded.
00561 Mixture Adaptation, static - (add) exceeded.
Eli herjaako tuo nyt käytännössä molempia, sekä laihaa- että rikasta seosta?
Sitten kun nollaan koodit pois, tyhjäkäynti katoaa käytännössä kokonaan. Putoaa aina suunnilleen 500rpm paikkeille ja mikäli ei sammu, pomppaa yli tonniin kunnes putoaa taas.
Ahtaa kyllä, mutta suurin lukema mitä oon mittarista huomannut on ollut 1,7bar eli ihan kuin hukkaportti ei toimisi.
Hiukan normaalia "rivakammalla" kiihdytyksellä veto puutuu yhtäkkiä (olisko jotain 4000rpm paikkeilla), tarvii todella kaasua että lähtee kiihtymään ja silloin ahdot karkaa tuonne 1,7bar lukemiin.
Sitten jos moottorin sammuttaa käynnistää, onkin vikakoodit taas ilmestyneet ja ahtaa max 0,5bar.
Hiukan outo homma...
Ahtovuotoja ei ole.
By pass (Boschin 710) ei vuoda. Voiko kuitenkin olla "viallinen" vaikka kalvo ehjä?
N75 toimii (uskoakseni) koska rajoittaa ahdot tuohon 0,5bar lukemaan kun koodi päällä.
Itse kun yritin webistä löytää tällaista, ei osunut. Kellään mitään aavistusta mikä tämä voi olla?
Mitkä anturit lähettää tuon tiedon joka nuo koodit "laukaisee"? Lambda, MAF?
Aikaisemmin ei mitään ongelmia, nyt pari päivää sitten yhtäkkiä ahdot tippui 0,5bar lukemiin, kun aikaisemmin oli yli tuplana.
Katsoin vikakoodit:
00561 Mixture Adaptation, static - Adaptation limit (mul) exceeded.
00561 Mixture Adaptation, static - (add) exceeded.
Eli herjaako tuo nyt käytännössä molempia, sekä laihaa- että rikasta seosta?
Sitten kun nollaan koodit pois, tyhjäkäynti katoaa käytännössä kokonaan. Putoaa aina suunnilleen 500rpm paikkeille ja mikäli ei sammu, pomppaa yli tonniin kunnes putoaa taas.
Ahtaa kyllä, mutta suurin lukema mitä oon mittarista huomannut on ollut 1,7bar eli ihan kuin hukkaportti ei toimisi.
Hiukan normaalia "rivakammalla" kiihdytyksellä veto puutuu yhtäkkiä (olisko jotain 4000rpm paikkeilla), tarvii todella kaasua että lähtee kiihtymään ja silloin ahdot karkaa tuonne 1,7bar lukemiin.
Sitten jos moottorin sammuttaa käynnistää, onkin vikakoodit taas ilmestyneet ja ahtaa max 0,5bar.
Hiukan outo homma...
Ahtovuotoja ei ole.
By pass (Boschin 710) ei vuoda. Voiko kuitenkin olla "viallinen" vaikka kalvo ehjä?
N75 toimii (uskoakseni) koska rajoittaa ahdot tuohon 0,5bar lukemaan kun koodi päällä.
Itse kun yritin webistä löytää tällaista, ei osunut. Kellään mitään aavistusta mikä tämä voi olla?
Mitkä anturit lähettää tuon tiedon joka nuo koodit "laukaisee"? Lambda, MAF?
Comment