Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 imasi koneeseen vettä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 imasi koneeseen vettä

    Joo tosi kiva juhannus tuli!!! kun torstai aamuna pesin auton ja jätin sen kuivumaan työpäivän ajaksi. työpäivän päätyttyä menin autoon ja käynnistin sen, peruutin tyhjäkäynnillä noin 10m ja sitten kone sammui kuin seinään. rupesin tutkimaan vikaa....katsoin että nokkaremmi ei ole poikki ja jakomerkitkin näkyivät olevan kohdallaan. sitten tulpat pois ja JÄRKYTYS!!!! kaikki sylinterit vettä täynä!!!!! se mistä vesi koneeseen on mennyt on saatu selville se niin sanottu roskakaukalo tuulilasin vesireikien alla, missä on sisäilmansuodatin, akku ja jarrutehostin. Kaukalo oli päässyt
    tulvimaan. Jarrutehostimessa on ollut vuoto/valmiste vika ja sehän toimii moottorin alipaineella.Suora uhteys imusarjaan. Koneen vaurioita ei ole vielä ehditty tutkia mutta todennäköisesti tuhoa on tullut!!!
    Kysyisin mielipidettä Auto on AUDI A4 2.0 Rek 05.04.2001 ajettu 60tkm olen auton toinen omistaja. onko kysymyksessä sellainen vika josta myös auton maahantuoja on vastuussa? vai voidaanko näin uudessa autossa vedota kulumiseen?

  • #2
    Voi rähmä mitä tuuria. Ikävä asia selvittää, koska maahantuoja voi vedota siihen, että omistaja ei ole huoltanut/ puhdistanut vesikaukalon valumisreikiä roskista yms. Jos jarrutehostimessa on selvä valmistusvika voi jotain mahiksia olla? Auto on jo yli 4 v vanha vaikka km on vähän, joten? Pirunmoista selvittää vastuukysymyksiä. Kuluttajasiamies?

    Comment


    • #3
      Joskus 80 -luvulla ajoin dieselgolffin veden rajaan (järvi) pesua varten. Imuputki oli aika alhaalla ja tuollainenkin diesel imee golfpallon viisitoistametrisen puutarhaletkun läpi. Ei mennyt kuin hetki, niin kone jämähti kiinni. Arvasin heti mitä oli käynyt.
      Takakontista 10 mm avain ja hehkut irti. Muutama hetki startilla ja vettä tuli sylintereistä paineella. Hehkut takaisin ja kone käyntiin. En vaihtanut edes öljyjä, koska oletin, että vesi ei pääse renkaitten kautta öljytilaan. Sen jälkeen ajoin vielä pitkään.
      Äkkiseltään ajatellen, ei pitäisi aiheutua mekaanista vikaa kuten nokkahihnan katkeamisessa. Vesi pitäisi saada pois hapettamasta, vaikka ei olekaan merivettä, joka on todellista myrkkyä koneelle.

      Comment


        #4
        Kyllä äkkisiltään ajateltuna jos kone pysähtyy kuin seinään niin yleensä kammet on aika kovilla. Puristustahdilla kun siellä sylinterissä ei sitä vettä paljoakaan voi olla. Pelkällä startillakin saa kammet solmuun kun sylinterissä on vettä/öljyä saati sitten jos koko paketti pyörii jo n.1000rpm ja ilmee vedet sisään.

        Toisaalta tuossa on toivottavasti käynyt niin että vettä on ollut vaan sen verran että syttymistä ei ole enää tapahtunut eikä hydraulista lukkotilaa ole päässyt syntymään. Eli ensin on tapahtunut sammuminen pienellä määrällä vettä ja sitten sitä on sammumisen jälkeen tullut imusarjasta sylinterit täyteen. Toivotaan näin.

        Comment


          #5
          Kuormittamattomana ja matalilla kierroksilla voisi vaan sammua äkisti, mutta vauhdissa.. Kukkuu sanoo veivi...

          Comment


          • #6
            Nopeasti ja pyöristäen laskettuna kahden litran koneen puristutilavuus on 50 kuutiosenttiä eli puoli desiä per sylinteri riittää totaaliseen hydrauliseen shokkiin. Ennen metalli taipuu kun vesi menee kasaan.

            Luulen, että jonkinasteista muodonmuutosta kone-elimissä on tapahtunut. Varsinkin, jos kone pysähtyi kuin seinään vaihde päällä. Jos vaihde oli vapaalla, saattaa olla, että vahingoilta selvittiin.

            Todella huono säkä...:-(

            Comment


            • #7
              tyhjäkäynnillä kerran yksi moottori(iso diesel) imaisi vettä sisäänsä, veivejä ja kampura poikki. Toivotaan nyt ettei tällä kertaa näin käynyt... :/

              Comment


              • #8
                audin kone kyllä pyörii ja ei pidä minkäänlaista sivuääntä. eli toisin sanoen jotain toivoa voi vielä olla. käyntiin ei vielä ole yritetty.kyselin uuden vaihtomoottorin hintaa, maksais 2100 egee. tulis tehdas uusi täydellinen alakerta kanteen asti. kannen hintaa eivät osanneet vielä sanoa.

                Comment


                  #9
                  vesi

                  oho,kaikkea sitä kuulee ja näkee,eipä ole ennen tollasta kuullut.

                  ei muuta kuin kone auki ja kattoa mitä on tapahtunut. diedelissä olis ollut satavarma kangen notkahdus.

                  kone käyntiin vaan,tai eka mittaa puristukset,sillä ainakin näkee suurinpiirtein onko joku muki alempana.

                  Comment


                  • #10
                    Piinallisen kahdenviikon odottelun jälkeen alkaa alkaa auto olla kunnossa!!! Onni oli mukana tässäkin tapauksessa, sillä pahoilta tuhoilta moottorissa vältyttiin, moottori muuten ok kunnossa, männän ylitykset mitattu, venttiilit tarkistettu ja puristukset mitattu. Mutta olihan niitä ongelmiakin, kone ei käynyt kunnolla ja vikaa ei meinannut löytyä millään. Korjaamolla oli kokeiltu vaihtaa kaikki mahdolliset sähkö osat, mutta ilman tulosta. Ja sitten (700euron) TUTKIMUSTEN jälkeen löytyi se vika......kampiakselissa, kampikammionpuolella on kiinni jokin levy josta moottorin ohjaus saa tietoja. levy oli jostain syystä muuttanut hieman asentoa ja moottorin ajoitukset olivat sekaisin. vika on nyt korjattu ja auton saa hakea maanantaina, kyllä vähän hirvittää se lasku joka korjaamopäälikön mukaan on nelinumeroinen ja alkaa numerolla kaksi. Luulisi että MERKKIKORJAAMOLLA ei vikaa etsitä kahta päivää!!! kuitenkin kun tuo tuntiveloitus tuntuu olevan aika kova!

                    Comment

                    Working...
                    X