Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehoboksi vapariin

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tehoboksi vapariin

    Mainostavat tälläistä :
    http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=245
    Ja tuolla pitäis tulla 20hv lisää 100e hintaan , onko jollain kokemuksia ?

    #2
    Ei taida olla tulossa. Tai ainakaan vielä kukaan ei ole näitä lupauksia todeksi näyttänyt.

    Comment


    • #3
      jumakekka..halpoja hepoja olisi...joku vois tarttua syöttiin...ei taida käydä mulle.

      Comment


      • #4
        Meillä on ollut tuosta juttua aikaisemmin eli vaikea on tehoa lisätä vapariin, ellei ilmaa saada koneeseen lisää. Bensa ja sytytyskikkoja voi tiettyjä olla .
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...vapariin+tehoa

        Comment


        • #5
          noh, omakohtaista kokemusta on säädettävästä ruiskusta SAMOILLA mekaanisilla osilla ja ilmanmittausromuilla, oli 110hp 2.0 kadetissa >> säädettävä ruutta ja tarpeeks aikaa säätöihin > 130hp. eli joissain tapauksissa on oikeasti mahdollista kiristää, ero oli huomattava. tiedä sit noista lastuhässäköistä, pitäs ihan testata ja mittauttaa dynossa ennen & jälkeen.

          Comment


            #6
            Niinpä, jonkun tarvisi ottaa syötistä kiinni :)

            Comment


              #7
              Kahdenlitran kadetin ruutta ei varmaan maailman tarkin ja suorituskykyisin ole, joten siinä parannus varasti reilu uudella moottorinohjauksella ja säätämisellä. Tuon topicin aloittajan audin tapauksessa kyseessä hieman kehittyneempi moottorinohjaus.

              Comment


              • #8
                bdii. oli se kadettikin kuitenkin jo kattipelin ruiskulla, motronik m2.5, oiskoha ollu vuodelta 97, taisipa jäädä mainitsematta.. tarkoituksella.
                kehittyneet moottorinohjaukset erikseen, ei se ole ekusta kiinni milloin sitä polttoainetta suihkutetaan kuinka paljon ja mitä sytytysennakkoa käytetään, vaan kompromissi tehon ja päästöjen osalta.
                useimmiten tommosissa uudemmissa vessoissa tuppaa oleen huipputehoa jo vähän leikatun nox,co2,hc-päästöjen alttarilla, päästöt eivät tykkää kaiken irtiottamisesta. se että paljonka on ero... se voi olla jotain -20% ja +20% väliin. testaamaan mars mars.

                Comment


                  #9
                  Eipä taida olla kellään kokemusta, laitoin kyseiselle markkinoijalle viestiä onko heillä näyttää jotain todistusta tai vastaavaa mihin edes vähän voisi uskoa...

                  Comment


                    #10
                    No jos tuolla saa 20hv vaparista niin otan samoin tein kaksi. Toisen kun pulttaa ahdettuun kiinni niin tehonlisäys on varmaan luokkaa 40hv. Kun vielä tuota rautaa ja suutinta vaihtuu niin tuskin tuo 100hv on mahdottomuus. Softakaan tuskin tarvitsee peukalointia, onhan tuo nyt niin fiksu palikka että hoitaa kartat kuntoon ihan itsekseen.

                    Comment


                      #11
                      Tulee mieleen takavuosien Bilteman pakoputkenpäät jotka oli sisältä rihlattu. "Aiheuttavat pakokaasuihin pyörteen ja imun joka tuo jopa 15hp lisätehoa!!!!" Seisoi paketin kyljessä. Noista kun tekis koko ässäläisen tuplaputkiston niin sais ainakin miljoona hevosvoimaa.

                      Comment


                      • #12
                        noh, apinalauma ei nyt ihan ymmärrä mitä tässä haen takaa. omalla esimerkilläni totesin että on vapareissakin kirimisen mahdollisuutta, eikä siinä pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

                        tosin, alkuperäiseen tehoboksi-ajatukseen en ihan yhtä helpolla kyllä yhtyisi, ellei ole todellakin dynottaa ennen ja jälkeen. eihän tuommoista muuten kannata ostaakkaan, pitää siitä joku oikea dokumentti saada että tämmöiset on olleet ja tämmöiset tuli. samahan se olisi heittää rahaa vaikka kaivoon jos randomilla ostelee vaan palikkaa ja ei ole mitään referenssitietoa.

                        Comment


                          #13
                          En tiedä miten ihmisiä tavataan kutsua Lempäälässä, mutta tällä foorumilla ei ole apinalaumoja tavannut kirjoittaa.

                          Jos lisähevoset tarjotaan kierrosluvun rajoitin poistamalla ylärekisteristä, ovat ne totta tosiaan oikeita hevosia mutta tuskin niitä mitä halutaan.

                          Comment


                          • #14
                            Vaparin virittäminen on suhteellisen kallista touhua...
                            Halvimmaksi tulee, kun ostaa tehokkaamman auton ja laittaa vanhan vaihdossa.
                            Enhän minä toki näistä mitään tiedä, mutta näin itse tekisin...

                            Comment


                              #15
                              Jep tottakai tulee halvemmaksi ostaa autojosta löytyy turbo. Tässä lähinnä kyselen kokemuksia kyseisestä boksista.

                              Comment


                                #16
                                Veikkaan että täällä on sen verran fiksua porukkaa, että ei ole rahojaan noihin tuhlannut:) Joku oli muistaakseni vastaavan tilannut kokeilu mielessä, mutta en muista oliko testituloksia vielä julkistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Aikoinaan tuli ostettua rs2000 escortti jossa oli joku vastaava superchipin palikka piuhojen välissä. Dynottiin ihan mielenkiinnosta sporttiautossa kun siitä luvattiin valmistajan toimesta n. 10 hepan lisäys tehoihin. Ainoastaan syttykäyrä oli jokseenkin parempi, mutta heppoja ei antanut sen enempää kuin ilman lastuakaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mielenkiintoista olisi kuulla, miten teknisellä tasolla edes teoreettisesti aikovat kehittää ne +20hp.

                                    Comment


                                    • #19
                                      no, vittuakaan tietämättä asioista niin mulla on sentää laittaa tiskiin dynolappuja samasta dynosta. muistin kyllä väärin teholukemat, mutta siitä ne sokeatkin voi katsella.


                                      ainiin, siis tässä oli kyl omaa henk.koht. säätöä takana joku +100h. ei ihan siis simppelisti synny tommosen siviilipelin hyvä bensa ja syttykartasto..
                                      Viimeksi muokannut repsa; 4.6.2011, 00:40.

                                      Comment


                                        #20
                                        En tuota epäillytkään. Varsinkin jos alkuperäiset kartat on mallia laimeat, niin uusilla saa varmasti eloa. Mutta että taikaboksilla +20hp mihin vain niin mihin se nyt perustuu? Se kun käsittääkseni on lisäksi yhä niiden alkuperäisten karttojen armoilla, muutteli sisäänsyöttöparametreja taikasauvalla kuinka.

                                        Comment


                                        • #21
                                          sitä varten se dynotus ennen ja jälkeen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            aika vaikea selkoista...voisitko vääntää rautalangasta saman ja photoshopata kiitos...

                                            Comment


                                            • #23
                                              noh, jos moista jos oot vailla niin sitten ehken kannattaa harkita että ostaisi auton valmiiksi aikuisten moottorilla.

                                              Comment


                                              • #24
                                                mitä suosittelet doctor reponen...olen katsellut s4 ja s6 2.2 koneella lähinnä projektin asteella...mut mikä tuo aikuisten moottori on..??
                                                Viimeksi muokannut jari_t; 4.6.2011, 21:35.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  no, joku tommonen +4l vapari kasi rupee oleen sitä aikuisten kokoluokkaa. tiedä sit, jotkut noista 2.2 repii samoja tehoja mutta upottavat sen +3000e virittämiseen, että onko se sekään sit niiq halpaa..

                                                  jos sitä massia on niin kattelisin 850 penaria, tai sit voisit tulla hakeen ton mun harrasteauton ?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tää meni ihan hiekkalaatikkotouhuksi.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X