Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäilmapumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisäilmapumppu

    Moro.

    Löytyykö joltain kuvia missä ja minne menee kyseisen pumpun letkuja menee?

    Potilas on 1.8T vm-01 A6

    Herjasi p411 virhettä. Josko lähtisi katselemaan ekana putkia.

    Muita potentiaalisia veikkauksia ihmisiltä?

    Mitään haittaa periaatteessa ei ole tuosta jos sillä ajaa? Vaiko onko Arvon Gurut erimieltä?

    #2
    Eikös se ole aika helppo alkaa tutkimaan pumpusta eteenpäin?

    Ei haittaa jos ajaa. Jos tuo vikakoodi siis tarkoittaa jotain lisäilmapumpun vikaa.

    Comment


    • #3
      Ilmanputsarin kotelosta suoraan alas lähtee letku ja siellä on pumppu, siitä putket menee kannen ja tulipellin taakse olevaan venttiiliin (muistaakseni)

      Comment


        #4
        Perhealbumin tai Bentleyn kuvista ei ainakaan saa mitään kunnon käsitystä letkujen sijainnista biturbo kutosen osalta, tuskin nelosesta sen kummemmin.

        Comment


        • #5
          Löyty syyllinen.

          10min tuli käytyä konehuonetta läpi.

          Imusarjan kyljessä oleva kangaletku oli mennyt poikki :) Pienestä se on joskus kiinni.

          Comment


            #6
            Rupesi tuo oma lisäilmapumppu pitämään normaalia kovempaa pörinää ja vikakoodit tais olla P1411 ja P1423. Mietin lähinnä, että voisko tuolta lisäilmapumpulta ottaa sulakkeen pois kunnes vika on paikallistettu? Vai lähteekö edes käyntiin/sytyttääkö moottorivalon ilman sulaketta? Pitäis katsastaa tässä lähi päivinä niin sen takia kyselen tuosta sulakkeesta. Kaikkihan on kunnossa, kun kone on lämmin, mutta kylmällä pitää aika kauheaa ääntä.

            Comment


            • #7
              Siis vikakoodit tulee lambdalta eli sulakkeen tai johdon irrottaminen ei niitä poista.
              Pumpun voi helposti ottaa irti ja purkaa . Yleensä se on kostunut ja on ruosteessa eli puhdistamalla saa täysin toimivan pumpun .
              Bentleystä kyllä löytyy kuvat systeemistä, tuossa on vielä netistä 2,7 biturbo lisäilmapumppu , secondary air system: http://www.dj-sures.com/GraphicFiles...r%20system.pdf

              Comment


                #8
                Vikakoodeilla ei ole väliä, kunhan moottorivalo ei syty. Käyttöönotettu 10/2000 ni ei tarvi katsastuksessa OBD-testiä tehä.

                Kiitoksia vielä linkistä, täytyy tutustua tarkemmin vielä tuohon paremmalla ajalla.

                Comment


                  #9
                  Moottorivalo syttyy muutaman päivän - reilun viikon viiveellä vaikka itse vikakoodi heti ilmaantuukin. Olen menossa ihan lähiaikoina katsastukseen ja katsotaan pomppaako koodista. Viime vuonna ei.

                  Vähän tutkittiin Jarkon kanssa tuota lisää. Pumppu pyörii ja puhaltaa, mutta vaikuttaa siltä, että ilma ei etene. Vika on joko siinä magneettiventtiilissä (vaikka on vaihdettu) tai sitten alipaineventtiileissä (molemmissa kun vikakoodi aina molemmin puolin). Pitäisi kaivaa vähän paikkoja auki ja kokeilla tuleeko sinne kannen pään venttiileille alipainetta. Jos tulee, vika lienee sitten niissä. Jos ei tule, tsekataan tuleeko magneettiventtiilille alipaine. Tätä viimeistä pitää nyt veikata ekaksi, koska se venttiili pitää kyllä ääntä output-testissä. Tietty pitää myös varmistaa kannen päähän tulevien letkujen päästä, että se ilma menee sinne asti. Hassua olisi kyllä jos molemmat haarat olisi tukossa.

                  Comment


                    #10
                    Itse jo paikallistin oman kulkineen vuotoa sen verran, että röpöttää pihalle siitä putkesta joka lähtee pumpulta ja menee kombi-valve:ille. Saakos muuten liitintä erikseen, joka on tuon kombivalven kyljessä kiinni (juurikin tuolle letkulle joka mulla vuotaa)? On meinaan liittimestä haljennut pala pois, eikä viittis pelkän liittimen takia homata koko kombi-valvea. Itse en ainakaan raamattua selaimella löytänyt.

                    Tässä vielä kuva tuosta lohjenneesta liittimestä. Näkee selvästi että on ruuveilla kiinni, ni ei viittis koko venttiiliä ostaa (marmorilla 148e). Täytynee ens hätään askarrella joku nippari-viritys tuohon.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut RistoEe; 10.10.2011, 16:58. Perustelu: kuvan lisäys

                    Comment


                      #11
                      Tuleekos sulle vikakoodi sitten vain tuolle rikkinäisen liittimen puolelle? Ei sunkaan tuo liitin olisi osa sitä t-haaroittuvaa letkua/putkea, joka lähtee pumpulta? Mulla ei oo albumia työkoneella (uus Win7 eikä tiedä saako sitä edes asentaa ... pitääkin muuten laittaa albumi muistitikulle) joten ei pääse tsekkaamaan.

                      Comment


                        #12
                        Tulee vikakoodit kummaltakin puolelta. Letku kun ei tällä hetkellä pysy ollenkaan tuossa liittimessä. Ja siis tuo on sen T-letkun "painoliittimen" vastakappale joka on kiinni venttiilissä. Nyt tuon puolen letku lerpattaa irrallaan tällä hetkellä tuolla konehuoneessa ja puhaltaa näin ollen ilmat suoraan konehuoneeseen.

                        Comment

                        Working...
                        X