Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 MAP anturin jännitteet eri paineilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 S4 MAP anturin jännitteet eri paineilla?

    Jokos toi selvis vaikka en sitä foorimin arkistoista löytänyt?

    Vois käyttää tota ylimäärästä mappia possun MAP:n lokittamiseen nyt kun toi LMA3:kin päätti hajota. Pitäs vaan saada scaalaus kerrottua logworksille.

    Tämmöstä löyty

    Kun liittimen pyöreä puoli on oikealla, suorakaiteen muotoinen kohouma ylhäällä: pinni 1 on vasemmalla . 1-3:n välinen jännite on 5V

    pin järjestys 1,2,3,4

    1. Ruskea, maa
    2. tyhjä
    3. vihreä, virta 5V
    4. sininen, signaali

    Ryöstin signaalista piuhan ja mittasin arvon virrat päällä, tuli 1,85V.
    Auto ollessä tyhjäkäynnillä arvoksi nousi 1,98V ja kevyesti kaasutellen paikallaan 2,4-2,5V

    Self-study oppaan mukaan pitäisi olla n. 2,5V merenpinnan korkeudella.

    Oikea piuha taisi nyt löytyä pienen tutkiskelun jälkeen, mutta huonontuukohan MAP:n mittauskyky ajankuluessa ?

  • #2
    Manuaalin , kone APB, mukaan arvon pitäisi olla n.1,90 V tyhjäkäynnillä , nopeasti kaasua painaessa arvoksi tulee 2,0V...3,0 V eli näyttäisi olevan kunnossa. Siis kyseessä MAP-anturi G31. SSP:ssä on todellakin annettu vähän eri arvo.
    Viimeksi muokannut vepek; 1.6.2011, 00:46.

    Comment


      #3
      Noi arvot tais olla Marko77:n. Ajattelin vain laittaa tommosen ylimääräisen anturin muuhun lokituskäyttöön jos vain sais sen kalibroitua riittävän tarkasti.

      jos tuolle anturille ei löydy 'karttaa' niin pitänee kikkailemalla hakea pari arvoa kohdilleen ja empiirisesti todeta onko lineaarinen.

      Innovaten Logworksissä voi kalibroida ilmakehän antamat voltit nollatasoksi, mutta muut voltit pitää jotenkin muuten hakea. Pitänee koittaa renkaan venttiilistä rakentaa joku hässäkkä, johon sitten syöttää vaikka 1bar niin senkin vois sillä logworksin liipasulla kalibroida.

      Vai oisko jollakulla Espoon suunnalla ylimäärästä 2.5 tai 3 barin MAPpia heti vapaana? Oman vara 2.5 barin GM? MAPin olen onnistunut hävittämään.

      Comment


      • #4
        Tais samassa ketjussa mistä poimit ton mun kokeilun, olla porkkisen epäily lineaarisuudesta.
        Joskus etsin itse samaa "karttaa", löytämättä sitä.

        Kokeilemalla kyllä selviää, eikun rakentamaan "testipenkki".

        Comment


          #5
          Vaatikohan toi anturi jotain tiettyä maadotusta tai syötettä kun pelkän 5 Voltin syöte ja maadotus rungosta antaa joka liittimeen sen 5 V?

          Comment


          • #6
            Siinä saatta olla ratiometrinen ulostulo, eli käyttöjännitteen muutos vaikuttaa ulostuloon.
            Sinne pitäs laittaa käyttöjännitteet sisään eli plus ja maa. Jäljellejäävä pinni on ulostulo.
            Audin kytkiksistähän tuo selviäis varmaan helpoiten.

            Comment


              #7
              Koitin kaikkia mahdollisia tapoja ja myös jännitelähteen maasta sensorin maahan. Pitää kattoa jos löytäis bentleyn cd:n EDIT: ei löydy.

              Hitto kun tilasin tiistaina saksasta innovaten 12v 3bar mapin, mutta heti tuli ilmotus että ovat tämänn kuun kiinni ja toimitus kuukauden päästä. Ei voinu sitä lukea tilaussivulla!

              Comment


              • #8
                jos oot kokeillu kaikkee, niin se voi olla entinen anturi väärän kytkennän takia.

                Comment


                • #9
                  Jos laittaa regulaattorin ja konkkaa 12V virtasyöttöpiuhaan, niin eiköhän se aika tasainen 5V jännite ilman piikkejä pitäisi syntyä.

                  Comment


                  • #10
                    Liittimen suorakaiteen puoli on pinni 1 ja pyöreä puoli on pinni 4.
                    1=maa/ sensorin kuori
                    3=+5 V
                    4= signaali
                    2= on kaiketi NTC-vastus , kytkentäkaavion mukaan sitä ei ole kytketty
                    Muistaakseni EPC syttyy , jos kiristysruuvit on irti, tosin mittaamalla en löytänyt mitään yhteyttä ko. holkeista itse anturiin eli on saattanut olla vain liitin huonosti.
                    Viimeksi muokannut vepek; 3.6.2011, 10:37. Perustelu: vähän tarkennusta

                    Comment


                      #11
                      Tämä on ollut kiinni kumisessa letkussa. Annoin ensin 5v innovaten lähdöstä kolmoseen ja innovaten maa ykköseen. Olisi luullut että tuolloin olis nelosesta ja kakkosesta saanut jotain muuta kuin 5 volttia. Maadoituksia olen kokeillut erilaisia, runkoon, anturin runkoon jne.

                      Comment


                      • #12
                        Onpas kumma juttu. Siis 3:sta antaa mitattaessa aina sen 5V.

                        Jos viitsii, niin ottaa autosta anturin ja kokeilee saman kytkennän. Ainakin saa selville onko tuo kokeilemasi kunnossa vai rikki. Ei luulis anturissa olevan sen kummempaa "älyä".
                        Vai tarvitseeko se maan vielä kirisrysruuvien pintojen kautta??, kuten vepek laittoi.

                        Comment


                          #13
                          Niin, onhan se kiinni siinä kiinnitystuessakin mutta koitin sen ruuvinkin maadoittaa eikä auttanut. Kyllä se toimi kun sen aikoinaan audista irti otin.

                          Comment

                          Working...
                          X