Näyttäs vihreet nesteet olevan ja ei varmaan täydes teräs oo, mut näytti 30 asteen ilmoilla viilentävän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
V8 3.6 kyssäreitä
Collapse
X
-
Onkos kellään ollu tällästä probleemaa, kylmänä lähtee käyntii ja käy tyhjäkäynnil ok. Kierroksia nostaessa vähän kerrassaan pätkäsee 1200:ta tyhjäkäynnille ja lisää kierroksia lisätessä alkaa seilata 1300-1100 välillä ja sen jälkeen ei ota kunnolla kierroksia ja enemmi kaasua laittaessa toimii aika normisti. Tämä vain moottorin ollessa kylmä ja 75 asteessa lopetti oireilun tai jopa aikasemmin ja ei tee tota joka kylmästartilla. Joku anturi vai voisko lamda tehä tollai? Bensaa näyttäs vievän seka ajossa 15-18 l/sadal.
Comment
-
Ei oo mittatikkuu. Laatikkoöljyn vaihto on koht käsillä ja monen muunkin osan. Voipa olla hyvinkii, et öljy vähissä ja seilaa siin rajoilla. Pika elvytyksenä vois summa mutikassa lisätä muutaman desin. Voikos ton laatikon vikatila vaikuttaa toho moottorin huonoon käyntii ja pätkimiseen?
Comment
-
Laatikko ja moottori ei kai kovinkaan paljon keskustele keskenään, mitä nyt laatikolle menee (luultavasti) ainakin koneen rpm-tieto.
Laatikko ei minun tietääkseni käske moottoria millään lailla.
Se laatikon mittatikku kannattas ostaa. Tehtaalla eivät jostain syystä jättäneet autoon niitä :P
Luultavasti ennakoivat, etteivät ihmiset ylitäytä sitä laatikkoa. Sekään kun ei ole hyväksi.
Tuskin parin desin lisäys pahentaa asiaa. Omasta huomasin kyllä, milloin on liikaa öljyä laatikkossa.
Teki ylimääräisiä nyppäsyjä ajaessa ja mietti, kun pitäisi jo vaihteen olla päällä.
Muutaman desin otin pois ja sillä hyvä, toimii ongelmitta. Tuossa em. tilanteessa laatikko ei mennyt edes vikatilaan.
Comment
-
Joo turbiinilukon huomaa kyllä. Muistaakseni se meni päälle vasta 60 vai 80km/h nopeudessa ja menee kiinni kun kiihdytyksen jälkeen ajelee tasakaasua. Kiihdyttäessä vähän reilummin se taas irrottaa.
On sinne varmasti öljyt jossain vaiheessa vaihdettu, koska toi keltanen tuli vasta tippilootasiin.
Comment
-
Löytyskö tosta threadista toi mitta?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=tikku
päästä max-viivaan 20 15/16" ja min-viivaan 21 5/8"
Comment
-
tollasii tietoi antoi kone ulos.
537 (P0219) LAMBDA CONTROL
Value Below Lower Control Limit
(Sporadic Fault)
561 (P0231) Mixture adaption
Adaptation Limit (Multiplicative) Exceeded
(Static Fault)
523 (020B) Intake air temperature sender -G42
Open Circuit/Short Circuit to Positive
(Sporadic Fault)
516 (P0204) Idling switch -F60
Open Circuit/Short Circuit to Positive
(Sporadic Fault)
513 (P0201) Engine speed sender -G28
NO SIGNAL
(Static Fault)
Oisko toi lamda jo vaihto kunnos ja moni muukin osa.
Comment
-
Lamba vaihtaen, imuvuodot tutkien. Pitäisi hävitä adaptointi viat.
Imuilman lämpöanturi näyttää pätkivän, putsaile aluksi liittimet.
Tyhjäkäyntikytkin olisiko yhdistetty kaasuläppään, aluksi putsaus liittimelle, jos ei auta niin pienellä potentiometrin säädöllä voi vielä palautua toimimaan.
Engine Speed Sender vika taitaa tulla siitä, että konetta ei pyöritetty ennen lukua?
Comment
-
Tyyppi vikoja?
Olen ostamassa V8 3.6 vm.91 aj 340tkm.
Olisko noissa jotain tyyppi vikoja yms mitkä kannattaa tarkistaa ennen kauppaa.
Comment
-
Kannattaa ihan alkuun muistaa, että olet ostamassa 20v vanhaa autoa. Näiden kohdalla ajatus "tyyppivika" on varmaan ollutta ja mennyttä. Haulla löytyy foorumilta vaikka kuinka paljoa aiheesta keskustelua, mutta vikaa voi olettaa olevan lähes joka osiossa puskureiden välillä. Auton hinta kertoo paljon sen kunnosta - parilla-kolmella tonnilla voi saada auton, jossa ei pelaa kunnolla mikään.
Jotain listattuna:
- ilmastointi (ei toimi)
- mittariston sähköviat
- autom.laatikko (vaihtamisongelmat)
- moottori yleensä ja sen ohjaus (sinisen savutus, huono käynti, vikakoodien luku)
- ruosteviat (etenkin takapään rosterisomisteen liittymiskohta koriin on perinteinen paikka)
- toimimaton käsijarru (ei pidä tai jää jumiin)
sekä paljon muuta pientä ja vähän isompaakin :)
Comment
Comment