Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 3.6 kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näyttäs vihreet nesteet olevan ja ei varmaan täydes teräs oo, mut näytti 30 asteen ilmoilla viilentävän.

    Comment


    • #32
      Onkos kellään ollu tällästä probleemaa, kylmänä lähtee käyntii ja käy tyhjäkäynnil ok. Kierroksia nostaessa vähän kerrassaan pätkäsee 1200:ta tyhjäkäynnille ja lisää kierroksia lisätessä alkaa seilata 1300-1100 välillä ja sen jälkeen ei ota kunnolla kierroksia ja enemmi kaasua laittaessa toimii aika normisti. Tämä vain moottorin ollessa kylmä ja 75 asteessa lopetti oireilun tai jopa aikasemmin ja ei tee tota joka kylmästartilla. Joku anturi vai voisko lamda tehä tollai? Bensaa näyttäs vievän seka ajossa 15-18 l/sadal.

      Comment


      • #33
        Heitti sit muutaman sadan metrin ajon jälkee noi oireet, eikä hävinny koneen lämmettyä ja vaihteista toimii vain 3:s pykälä. Vaihde valot ok. ei pitäis olla vikatilas sillo..vai?

        Comment


        • #34
          Eikös toi vikatilalta kuulosta vaikka valot ei palakkaan? Kai noissa oli jo tuo valoilmotus?

          Comment


          • #35
            Pitää viiä vikakoodien lukuun, kun joku kerkee ryysiksen keskel kattoo. Mikäs tollasen yleensä niiku aiheuttaa? Aamul pysy vika tilassa ja iltapäiväl otti pois, ku paikallaa täys lämpöseks käytteli ja ei oo tehny tota nyt pitkää aikaa.

            Comment


            • #36
              Jos se kolmonen on päällä, niin vikatila melkovarmasti kyseessä.
              Laatikkoöljyn mittatikun ostaisin hetimiten, jos ei autossa jo ole.

              2x2 pistokkeet tarttet vikakoodien lukuun. Ainakin uudemmassa V8:ssa vikakoodien selailu onnistuu vagcomilla.

              Comment


              • #37
                Ei oo mittatikkuu. Laatikkoöljyn vaihto on koht käsillä ja monen muunkin osan. Voipa olla hyvinkii, et öljy vähissä ja seilaa siin rajoilla. Pika elvytyksenä vois summa mutikassa lisätä muutaman desin. Voikos ton laatikon vikatila vaikuttaa toho moottorin huonoon käyntii ja pätkimiseen?

                Comment


                • #38
                  Laatikko ja moottori ei kai kovinkaan paljon keskustele keskenään, mitä nyt laatikolle menee (luultavasti) ainakin koneen rpm-tieto.
                  Laatikko ei minun tietääkseni käske moottoria millään lailla.

                  Se laatikon mittatikku kannattas ostaa. Tehtaalla eivät jostain syystä jättäneet autoon niitä :P
                  Luultavasti ennakoivat, etteivät ihmiset ylitäytä sitä laatikkoa. Sekään kun ei ole hyväksi.

                  Tuskin parin desin lisäys pahentaa asiaa. Omasta huomasin kyllä, milloin on liikaa öljyä laatikkossa.
                  Teki ylimääräisiä nyppäsyjä ajaessa ja mietti, kun pitäisi jo vaihteen olla päällä.
                  Muutaman desin otin pois ja sillä hyvä, toimii ongelmitta. Tuossa em. tilanteessa laatikko ei mennyt edes vikatilaan.

                  Comment


                  • #39
                    Kyl toi ja kans nykäsee pikkuvaihteilla isommilla kierokset laskee vaa (riippuu pedaalin asennosta). Saan laskettuu tosta neljä vaihtamis kertaa, neljä vaihettaha nois pitäis olla ja sisältä löytyy keltaset öljyt.

                    Comment


                    • #40
                      Keltainen öljy on hyvinkin normaali käytettävä öljy näissä.
                      Jotkut hurjat ovat jopa sotkeneet punaista ja keltaista keskenään ja hyvin toimii laatikko.

                      Comment


                      • #41
                        Öljyt on joskus siis laatikkoon vaihdettu, jos on keltasta. Punaset on ollu alkuperäset.

                        Punaseen voi lisätä keltasta kuulemma tai vaihtaessa laittaa keltasta. Näin maahantuojan mukaan.

                        Comment


                        • #42
                          Ei ainaskaa seittemään vuoteen vaihdettu loota öljyjä. Tai sit vaihdettu koko loota, kun antas ymmärtää, et ois 5:s vaihteinen.

                          Comment


                          • #43
                            Jos se 5 vaihteiselta tuntuu, niin siinä menee silloin vain turbiinilukko päälle, siksi kierrokset tippuu parisataa rpm

                            5-vaihteisen lootan takia olisi ollut aikamoinen jumppa laatikonohjainten yms osien kanssa.

                            Comment


                            • #44
                              Taitaa mennä sit turbiinilukon piikkiin, yks "vaihto" oli pieni nykäsy kierroksissa.

                              Comment


                              • #45
                                Joo turbiinilukon huomaa kyllä. Muistaakseni se meni päälle vasta 60 vai 80km/h nopeudessa ja menee kiinni kun kiihdytyksen jälkeen ajelee tasakaasua. Kiihdyttäessä vähän reilummin se taas irrottaa.

                                On sinne varmasti öljyt jossain vaiheessa vaihdettu, koska toi keltanen tuli vasta tippilootasiin.

                                Comment


                                • #46
                                  Jääpi toi mittatikun saaminen ens viikkoo, viittiskö joku tikun omistaja mitata mittatikun asennus putken pään tasosta max/min välin? Vois jollai langalla/vanhalla öljy tikulla tehä tarkastuksen, ettei ole jo nyt ylitäytetty?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Löytyskö tosta threadista toi mitta?
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=tikku

                                    päästä max-viivaan 20 15/16" ja min-viivaan 21 5/8"

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kyllä ne laatikko ja moottori keskustelee myös niin että vaihtohetkellä moottorin sytkäennakkoa sotketaan väännön pienentämiseksi ja vaihdon pehmentämiseksi.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Liian vähissähä ne öljyt oli. sammuksis ok. mut käynnissä mitattuna alle, eli paljo toi imasee sinne sisää eli paljo pitää varata öljyä. Mitä toi keltane on saako muualta, ku marmorilta?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Keltaista öljyä taitanee löytyä esson tekeleenä.

                                          Et voi ostaa suoraan uutta mittatikkua? :P

                                          Comment


                                          • #51
                                            Oisin ostanukkii, mut ei myyny ku ei oo marmoril täl hetkel ja robbanist noit tuskin löytyy.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ja käynnissä se määrä mitataankin. Tai niin se on ainakin tippilootassa, missä ei ole tikkua ollenkaan saatavilla. Olettaisin ja muistelisin, että se on näin myös tossa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kaupunkiajoa noin 10km ja sitten paikoilleen tasaiselle, vaihteet läpi ja mittaus.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  tollasii tietoi antoi kone ulos.

                                                  537 (P0219) LAMBDA CONTROL
                                                  Value Below Lower Control Limit
                                                  (Sporadic Fault)

                                                  561 (P0231) Mixture adaption
                                                  Adaptation Limit (Multiplicative) Exceeded
                                                  (Static Fault)

                                                  523 (020B) Intake air temperature sender -G42
                                                  Open Circuit/Short Circuit to Positive
                                                  (Sporadic Fault)

                                                  516 (P0204) Idling switch -F60
                                                  Open Circuit/Short Circuit to Positive
                                                  (Sporadic Fault)

                                                  513 (P0201) Engine speed sender -G28
                                                  NO SIGNAL
                                                  (Static Fault)

                                                  Oisko toi lamda jo vaihto kunnos ja moni muukin osa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Uusipa lambda ja katso sitten vikakoodeja uudelleen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Lamba vaihtaen, imuvuodot tutkien. Pitäisi hävitä adaptointi viat.

                                                      Imuilman lämpöanturi näyttää pätkivän, putsaile aluksi liittimet.

                                                      Tyhjäkäyntikytkin olisiko yhdistetty kaasuläppään, aluksi putsaus liittimelle, jos ei auta niin pienellä potentiometrin säädöllä voi vielä palautua toimimaan.

                                                      Engine Speed Sender vika taitaa tulla siitä, että konetta ei pyöritetty ennen lukua?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Voisko toi imuilman lämpöanturi tehä ton kierrosten pätkimisen ja tukkosen käynnin? Nyt on kyl pelannu koodien nollauksen jälkeen, toistaseks.
                                                        Ennen mittausta tuli vettä, ku saavista kaatamal ja rakeita siin sivus ja ilmeisesti sai vettä johonkin, ku kävi jus ja just.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onkos jollain heittää jakohihnan ja venttiilivarrenkumien vaihdossa tarvittavat NM. arvot?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tyyppi vikoja?

                                                            Olen ostamassa V8 3.6 vm.91 aj 340tkm.
                                                            Olisko noissa jotain tyyppi vikoja yms mitkä kannattaa tarkistaa ennen kauppaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kannattaa ihan alkuun muistaa, että olet ostamassa 20v vanhaa autoa. Näiden kohdalla ajatus "tyyppivika" on varmaan ollutta ja mennyttä. Haulla löytyy foorumilta vaikka kuinka paljoa aiheesta keskustelua, mutta vikaa voi olettaa olevan lähes joka osiossa puskureiden välillä. Auton hinta kertoo paljon sen kunnosta - parilla-kolmella tonnilla voi saada auton, jossa ei pelaa kunnolla mikään.

                                                              Jotain listattuna:
                                                              - ilmastointi (ei toimi)
                                                              - mittariston sähköviat
                                                              - autom.laatikko (vaihtamisongelmat)
                                                              - moottori yleensä ja sen ohjaus (sinisen savutus, huono käynti, vikakoodien luku)
                                                              - ruosteviat (etenkin takapään rosterisomisteen liittymiskohta koriin on perinteinen paikka)
                                                              - toimimaton käsijarru (ei pidä tai jää jumiin)
                                                              sekä paljon muuta pientä ja vähän isompaakin :)
                                                              Viimeksi muokannut Tinke_J; 5.8.2011, 13:46. Perustelu: Vähän tarkennusta

                                                              Comment

                                                              Working...