Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6-00 4.2 Veto hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6-00 4.2 Veto hukassa

    Eli oireet veto katosi tai siis liikkuu vaivalloisesti ja jos polkasee kaasua kuuluu kauhee rutina ja veto katoaa,kun vaihteen kytkee päälle(tipronic efn) niin kuuluu pamaus,vaihteisto kumminkin toimii ja vaihtaa ok.

    Kardaanin stefa näkyi olevan paskana,öljyt tullu pihalle..otin jako laatikon käteen,öljy metallinhohtoista,kaikki näyttäs silti ehjältä,mutta miten tuon "viskokytkimen" pitäs toimia?uskosin että se on rikki,voiko korjata tai mistä sais uuden?sopiiko muista malleista?Laakkonen tarjos koko vaihteistoo tulee jakolaatikko mukana 5320€!purkaamoilla ei oo,apuva!

  • #2
    Ei toi kyllä mikään viskokytkin oo,avasin sen mokkulan ja siellä on 6 pientä ratasta ja yks iso,kaikista hampaat pois ja tännä metalli lastua!Mikä se nyt sit olis oikealta nimeltään?

    Comment


      #3
      Vaihdelaatikko?

      Comment


      • #4
        Eli siis tommonen osa kyseessä :
        http://munkuvat.net/pm-DBYP.html][IMG]http://munkuvat.net/dm-DBYP.jpg
        http://munkuvat.net/pm-JJ6Q.html][IMG]http://munkuvat.net/dm-JJ6Q.jpg

        Heitä koko litania selaimeen..

        Comment


          #5
          Olisko se sitten se keskitasauspyörästö tms jakolaatikko.
          Kummallista, että auto vielä liikkuu jos rattaita on sileenä.

          Comment


          • #6
            Veto eteen päin katos jo..takaperin sain ajettu halliin :)

            Comment


            • #7
              Planeettapyörästö tai momentinmuunnin,rakkaalla lapsella on monta nimee!
              kyljessä numerosarja 0501210460 ja 173800 mistähän kannattas kysellä,sopiikohan muista malleista?

              Comment


                #8
                Olisko huoltokirjassa tai auton muissa papereissa merkintää että mikä on laatikon tyyppi?

                Comment


                • #9
                  Olisko se nyt kuitenkin se torsen joka on hajonnut.

                  Comment


                  • #10
                    Jep torsen on särki,varaosanumero 01L409751 ja laatikon tyyppi EFN.

                    Comment


                    • #11
                      Meneekö noitakin rikki? Täytyy tähän väliin heittää, merkkiliikkeessä lähes kaikkiin vikoihin kohdistettu lausahdus, enpä ole koskaan aiemmin kuullut että tuollaista olisi sattunut ;)

                      Comment


                      • #12
                        :) Mikä vaan menee rikki jos ei saa voitelua,eli kannattaa tarkkailla kardaanin stefaa...
                        Tepolle laitoin postia josko löytyis uus,käytettyä tuskin saa mistään..
                        Viimeksi muokannut Jolle; 2.6.2011, 00:29.

                        Comment


                          #13
                          A8/S8 94-97
                          A6/S6 98-04

                          Tuolla mainitulla varaosanumerolla näkyis ainakin noista löytyvän 4.2 V8 versioista sama pala. Purkuosa voipi olla uuden hintainen jos jostain löytää.

                          Comment


                          • #14
                            S6-00 4.2 Veto hukassa pienillä vaihteilla

                            Veto eteenpäin ikäänkuin katosi aivan yllättäen. Eilen kulki hyvin eikä mitään oireita tuntunut. Tänään ajoon lähtiessä vetoa ei ikäänkuin ollut.
                            Pakki toimii hyvin eikä ääniä kuulu.
                            Eteenpäin kytkee pienet vaihteet, mutta ei juurikaan vetoa, kierrokset nousee ja nykäisee seuraavalle vaihteelle.
                            Nelosella toimii hieman paremmin, mutta silti nykäisee kierrosten noustessa viitoselle.
                            Viitosella taas vetää hyvin ja kiihtyykin kunnolla.
                            Muutaman nykäisyn jälkeen heittää näyttöön, että kaikki vaihteet ovat päällä pakkia myöten vaikka kulkeekin hyvin eteenpäin.
                            Näyttö tulee normaaliksi, kun sammuttaa virran hetkeksi.
                            Mikä voisi olla vika?
                            Jokin anturi?
                            Jokin ohjausventtiili?
                            Liian vähän öljyä?
                            Muuta?

                            Kyseessä on siis EFN Tipronic tuossa S6:ssa.
                            Vikakoodit saan perjantain aikan, mutta...
                            Viimeksi muokannut Juissijv; 2.10.2014, 21:41. Perustelu: lisäys

                            Comment


                            • #15
                              Jonkun vikatilan heittää askiin päälle, lue ne koodit niin puljataan. Äkkisistään oireista päätellen vois olla turbiini kappaleina.

                              Comment


                              • #16
                                Tässä vikakoodeja:
                                5 Faults Found:
                                18170 - Shift Lock Solenoid (N110)
                                P1762 - 35-00 - Short to Plus
                                17114 - Gear Ratio Monitoring
                                P0730 - 35-10 - Incorrect Gear Ratio - Intermittent
                                17117 - Gear 3
                                P0733 - 35-00 - Incorrect Ratio
                                17116 - Gear 2
                                P0732 - 35-10 - Incorrect Ratio - Intermittent
                                17118 - Gear 4
                                P0734 - 35-00 - Incorrect Ratio

                                Tällä hetkellä viittaisi siihen, että lukitussysteemi etupäässä on sökö. Tunnetusti tyyppivika.
                                Viimeksi muokannut Juissijv; 3.10.2014, 18:35. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                • #17
                                  Jep, eli tuon n110:pin vian kun saat pois niin häviä muutkin. Tiedä siitä tyyppiviasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikai tuolla vaihdekepin lukkosolenoidilla N110 ole mitään tekemistä noitten muiden vikakoodien kanssa jotka viittaa siihen että joku ko. vaihdetta kytkevä kytkinpakka luistaa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      5-Gang-Automatikgetriebe mit Verteilerdifferential
                                      ----5HP-24---------

                                      eli EFN

                                      Vikana oli etupäässä hajonnut "kuppimainen" kytkin, jonka läpi kaikki vaihteet kulkevat. Ei siis lukinnut vaihdetta päälle ja kaikki paitsi viitonen luistivat ja vaihtoivat alta aikayksikön seuraavaksi isommalle hetkeksi.
                                      Kun viitonen ei enää voinut vaihtaa isommalle, se kykeni vetämään ja kärry kulki maantienopeuksilla ihan ok.
                                      Automaattilaatikkohuoltaja Parolassa tiesi vian puhelimessa ja korjausarvio oli aivan oikea.
                                      Kuulemma näissä vaihteissa myös muissa automalleissa isommilla kilometrimäärillä ja kuormituksella tyypillinen vika. Samanlainen vika voi olla takapäässä pakin kytkimellä vastaavassa alumiinisessa "kupissa", jollainen vaihdettiin puolitoista vuotta sitten.
                                      Olisi samalla kannattanut vaihdattaa se ehjä etummainenkin - olisi tullut aika paljon halvemmaksi...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X